במחיר מפוקח: פרוייקט דירות להשכרה ל-15 שנים במגדל העמק

לראשונה במגדל העמק, יוצאת לדרך תוכנית שתאפשר שכירה בפרוייקט מגורים עם 102 יחידות דיור, להשכרה ארוכת טווח. פרויקט המגורים ממוקם בשכונה המערבית של העיר הגובלת מדרום בקיבוץ יפעת. חברת 'האחים בוסקילה' נבחרה מתוך חמש חברות שנגשו למכרז
צילום הדמיה: אסף פרץ

"דירה להשכיר" – החברה הממשלתית לדיור להשכרה, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, דיווחו על תוצאות מכרז המיועד להשכרה ארוכת טווח, לראשונה במגדל העמק.
במסגרת המכרז, יקים היזם הזוכה פרויקט מגורים הכולל 196 יח"ד, מתוכן 102 יוקצו להשכרה ארוכת טווח למשך 15 שנים והיתר, 94 יח"ד, למכירה בשוק החופשי. בנוסף, על פי תנאי המכרז, רבע מהדירות המיועדות להשכרה, יושכרו במחיר מופחת לזכאים. יש לציין כי זהו מכרז ראשון של דיור להשכרה בו תתאפשר פריסת תשלומים על פי המתווה החדש של משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל. עם סגירת המכרז נודע כי חמש חברות הגישו את הצעותיהן להקמת הפרויקט כאשר הזוכה – חברת 'האחים בוסקילה בע"מ' הציעה סכום של כ-26 מיליון שקלים כולל הוצאות פיתוח ומע"מ. לחברה הזוכה 'האחים בוסקילה בע"מ' זוהי זכייה ראשונה במכרזי "דירה להשכיר".
פרויקט המגורים ממוקם בשכונה המערבית של מגדל העמק הגובלת מדרום בקיבוץ יפעת, סמוכה לכביש 75 וכן גובלת בצידה המזרחי בשכונות הותיקות של העיר ולרובע 2000. הצלחת המכרז יחד עם מספר המציעים הגדול, מצביעה על חזרה של היזמים לשוק השכירות ארוכת הטווח והאטרקטיביות שלו בעיניהם גם בפריפריה. הצלחת מכרז זה במגדל העמק מצטרפת למכרזים שנסגרו בהצלחה בשנה החולפת בירושלים ובגני אז"ר.
לחברת "דירה להשכיר" צבר יח"ד להשכרה ארוכת טווח המסתכם בכ-24,000 יח"ד בשלבי הקמה, שיווק ואכלוס מנהריה ועד אילת. כ-19.5 אלף יח"ד המיועדות לאכלוס בשנים הבאות נמצאות כעת בשלבי הקמה ושיווק, ואלו מצטרפות ל- 4,400 יח"ד אשר אוכלסו בשנים האחרונות בהצלחה.

"נותן מענה לרבים"

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון:


"שוק הדירות להשכרה הינו נדבך חשוב בתחום הדיור, המספק פתרון איכותי וזמין למגורים בהתאמה לצרכים המשתנים של האזרחים. המכרז במגדל העמק מצטרף לכלל הפעילות שלנו באמצעות דירה להשכיר לביסוס והרחבתו של שוק זה באופן שיכלול אפשרות לשכירה של דירות חדשות בהישג יד, לטווח ארוך ובניהול מוסדי. היענות הציבור והיזמים למיזמים אלו מצביעה על הביקוש אליהם, שנמשיך לקדם מענה אליו."


מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "בתקופה האחרונה שוק השכירות חווה תנודות משמעותיות. דיור להשכרה במחיר מפוקח נותן מענה לרבים. מאזרחי ישראל המחפשים וודאות לטווח ארוך. אני בטוח כי פרויקט להשכרה ארוכת טווח במגדל העמק, יהיה הצלחה גדולה בקרב קהל היעד. בפרויקט זה לראשונה תתאפשר פריסת תשלומים על פי המתווה שקידמנו, נמשיך לקדם תוכניות שייתנו מענה לצרכים המשתנים של אזרחי ישראל, בכל רחבי הארץ."
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "זהו מכרז בעל חשיבות אסטרטגית רבה למגדל העמק ולאזור הצפון. המכרז הוא חלק מתוכנית רב שלבית שאנחנו מובילים באזור לבניית למעלה מ-1700 יחידות דיור במגדל העמק, לצד שטחי מסחר ומשרדים שייצרו מאות מקומות עבודה חדשים לאזור הצפון. רשות מקרקעי ישראל תמשיך להוביל תוכניות דומות בכל רחבי הארץ ולעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות והגופים הממשלתיים הרלוונטיים.״
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר: ״אנו שמחים על הצלחתו של המכרז הראשון במגדל העמק המיועד להשכרה ארוכת טווח. סגירתו המוצלחת מהווה המשך השגת היעדים שחברת דירה להשכיר קבעה לשנים הבאות – להביא את בשורת השכירות ארוכת הטווח לכל אזור בארץ, מרכז ופריפריה כאחד, מתוך אמונה שלציבור שוכרי הדירות מגיעה אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות ולשוק השכירות החופשי הבלתי מפוקח. אנו מברכים את חברת 'האחים בוסקילה' הזוכה, המצטרפת לחברות הנדל"ן אשר מקימות ברחבי הארץ את פרויקטי ״דירה להשכיר״. נמשיך לפעול להגדלת ופיתוח שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל, המציע לציבור השוכרים ההולך וגדל, אלטרנטיבת מגורים אטרקטיבית, בהישג יד, בתנאי יציבות ו-וודאות".

"אני אוהב לשלוף את הספריי ולהתפוצץ על הקיר"

|

גולני שלו: איתמר פרץ התגייס בעקבות אחיו רז שנפל בקרב גבורה

|

"המטרה המרכזית שלי ושל המועצה? 60 אלף תושבים בגלבוע עד 2050"

|