"אני לא מפחדת מעבודה קשה"

ההצטיינות בלימודים, הרגע המאושר בו הודיעו לה שהתקבלה ללהקה צבאית והביצוע המצמרר בכוכב הבא, לזכר חברתה נעמה בוני ז"ל שנרצחה ב-7 באוקטובר. רב"ט שי טמינו ריגשה מדינה שלמה על הבמה בביצועים מרגשים עם קול מלטף וחודר. בראיון אישי היא מדברת על ההווי המיוחד בלהקת חיל החינוך בה היא חברה, התוכניות שכבר סימנה לעצמה, החיבור המיוחד למוזיקה והקשר ההדוק לעפולה, העיר שבה היא מרגישה הכי בבית

התחושה הראשונה שעולה אחרי כמה דקות של שיחה עם רב"ט שי טמינו, המתמודדת ש'חרכה' את הבמה בכוכב הבא, היא שמדברים עם אישה בוגרת, ממוקדת מטרה, כזו שעברה דרך ארוכה, ולא עם צעירה בת 20 שבעוד חודשים ספורים תרד ממדי צה"ל. "אני שומעת את זה לא בפעם הראשונה", היא אומרת בחיוך כובש בראשית הראיון עמה, "אני בת בכורה בבית עם עוד ארבע אחיות ואח ומן הסתם פיתחתי עם השנים את המקום הבוגר, העצמאי והאחראי. זה בטח גם משפיע באופן טבעי על האופן שבו אני רואה את מציאות חיי".

 

• "לאט לאט הבמה תפסה אותי"

טמינו גדלה והתחנכה בשכונת עפולה עלית. את לימודי בית הספר היסודי סיימה בבית הספר היסודי אלומות, בו גם התעורר לראשונה החיבור המקצועי שלה לעולמות המוזיקה. "הבית שלנו לא היה שקט, תמיד עם מוזיקה", היא חוזרת במנהרת הזמן כמה שנים טובות אחורה, "אמא שלי ואנחנו שמענו הכל מהכל, עם הרבה שירים של זמרי עבר, אולדיז', שירי נשמה, בסגנון של ארית'ה פרנקלין וויטני יוסטון. בכיתה ה' המורה למוזיקה בבית הספר אמרה לי שיש לי אצבעות שמתאימות לניגון באורגן ושאתנסה בחוג. הניסיון הזה הוביל אותי לנגן 3 שנים על הכלי ובהמשך גם בקלרינט, במסגרת מיזם בית ספר מנגן של הקונסרבטוריון. התחלתי להיחשף למוזיקה בצורה יותר מקצועית יותר ויותר, ובמקביל גם קיבלתי פידבקים על הקול שלי. לא ייחסתי לזה תשומת לב יתרה בתחילה אבל לאט לאט הבמה תפסה אותי ובחטיבה, לצד הנגינה גם שרתי בלהקות הייצוגיות של העיר, בתזמורת ובצעירי עפולה. קיבלתי את היסודות של השירה, העמידה על הבמה וידע מוזיקלי חשוב נוסף".

 

• "צרחתי מאושר, פתחנו שמפניה בבית וחגגנו"

במהלך לימודיה בתיכון, שי כבר תכננה בקפידה את עתידה, עם נטייה לנסות להגיע למסלול מצוינות צבאי ללימודי רפואה במסגרת העתודה האקדמית, שמטרתו להכשיר רופאים לשירות בצה"ל. היא קיבלה גב ותמיכה מאמה שעובדת כאחות במרכז הרפואי העמק בעיר, אבל בסופו של תהליך מצאה את עצמה בלהקה צבאית: "היו לי המון התלבטויות לגבי השירות ולהקה צבאית הייתה אופציה אחרונה אם בכלל", היא אומרת, "יש בי סוג של ניגודיות בין המקום השכלתני והרציונאלי, זה שרוצה לדאוג לקריירה עתידית מוצלחת, לבין הלב, התשוקה והרגש שלקחו אותי למוזיקה. בראשית המיונים לא האמנתי שיש לי סיכוי להתקבל ללהקה צבאית בגלל כל הסטריאוטיפים שמוכרים בחברה, אבל המציאות הוכיחה אחרת ואת הרגע שהודיעו לי שהתקבלתי לא אשכח לעולם. זה היה בתום תהליך של שנתיים, זימונים ומיונים. התקשרו אליי והודיעו על כך וצרחתי מאושר, פתחנו שמפניה בבית וחגגנו. זה יכול היה להיות מסלול אחר לגמרי, כשממש יום לפני ההודעה על קבלתי ללהקה, היה לי זימון למסלול קרבי".

 

• "אין דבר שמסב מבחינתי יותר גאווה מאשר לייצג את המדינה"

במהלך שירותה הצבאי החליטה שי לנסות את מזלה בריאליטי עתיר הרייטינג "הכוכב הבא לאירוויזיון". העובדה שבעבר ניסתה את מזלה בתוכנית ולא הצליחה להתברג בנבחרת לא הטרידו אותה יותר על המידה. "פנו אליי מההפקה ועד היום אני לא יודעת למה", היא אומרת, "ההפקה הייתה במהדורה מיוחדת אחרי ה-7 באוקטובר ומבלי שידעתי האודישן שלי פתח את העונה".

הביצוע של "אולי" לשיר המרטיט של אביב גפן, עם מדי צה"ל, זמן קצר לאחר הטראומה של השבת השחורה צמרר מדינה שלמה, באחד הרגעים המורכבים והטראומתיים של החברה בישראל. שבוע אחר שבוע שי התקדמה לעבר השלבים הסופיים בתוכנית, עם ביצועים מרגשים ובלתי נשכחים. "הוכחתי לעצמי שאני יכולה ואין דבר שמסב מבחינתי יותר גאווה מאשר לייצג את המדינה בכבוד, בדיוק כמו שעדן גולן עשתה באירוויזיון. כמובן שהייתה אכזבה טבעית אחרי שהגעתי למקום החמישי, אבל אחרי יום יומיים התאוששתי ונהניתי מכל הדרך שעשיתי, מהכלים שקיבלתי בהפקה ובכלל מכלל ההייפ סביב התוכנית הזו. לצד הזוהר יש גם לחץ ותגובות פחות טובות, אבל אני תמיד הקפדתי ועדיין מקפידה לקחת את הטוב מכל החוויה המטורפת הזו. שם המשחק הוא פרופורציות".

 

• איך החשיפה באה לידי ביטוי?

"קיבלתי המון בקשות לסרטוני ברכות לימי הולדת ובכלל, המון סלפים, מבטים שמכירים אותי וזה נחמד. עד היום אני מקבלת המון אהבה ופרגון על הדרך ובהופעות שלי בלהקה הצבאית עדיין מגדירים אותי החיילת מהכוכב".

 

• למי התחברת מהשופטים?

"אני חושבת שבעיקר לרן דנקר ולקרן פלס, שהיו מקסימים ותמיד תמכו".

 

• "לא נתפס לי שנעמה כבר לא איתנו"

בעוד כשלושה חודשים צפויה שי להשתחרר מצה"ל, אבל בינתיים היא מרכזת את כל הקשב והאנרגיות שלה בלהקה בה חברים עוד שלושה חיילים. הלו"ז של חברי הלהקה הוא לא מה שחשבתם כשאתם חושבים על להקה צבאית והוא כולל 4-5 הופעות מדי שבוע, חזרות, שירה בטקסים צבאיים ואזרחיים, ימי זכרון והוא כולל רגעים שמזמנים להם לא מעט אתגרים. הרפרטואר כך היא מספרת הוא רחב ומותאם לקהלים, ויכול לנוע משרית חדד וחנן בן ארי, ועד שירי ארץ ישראל היפה והטובה.

כמו כלל אזרחי ישראל, ה-7 באוקטובר תפס את שי בהלם מוחלט, בעיקר לאחר ההודעה על הרצחה של נעמה בוני ז"ל מעפולה, מש"קית ת"ש בגדוד 77 של השריון, "זה היה אובדן נוראי וקשה", היא מספרת בעצב: "לי ולנעמה ז"ל הייתה חברה משותפת ולא נתפס לי שהיא כבר לא איתנו. לקחתי את זה מאוד קשה ולא  הבנתי איך בכלל אפשר להופיע אחרי הטרגדיות אליהן נחשפנו אחרי הטבח של מרצחי החמאס. אבל כן היה חשוב לי להיות חלק מההנצחה המדהימה והמרגשת שיעל, אמה של נעמה עושה וסיפרתי את סיפורה בבמה של הכוכב הבא". הביצוע הוביל

 

• עושים טוב- יהיה טוב

מאיפה מגייסים כוחות להופיע אחרי שנחשפים למימדי הזוועות?

"לקח לנו קצת זמן להתאושש אבל אחרי כחודש כבר הופענו בבסיסי הדרום והצפון, בכיסופים, ברעים, כשברקע היו בומים וקולות מלחמה. רצינו לעשות לחיילים טוב על הלב ואנחנו עושים את זה עד היום, עם תמיכה מהצוות המקצועי שאמון עלינו. היינו גם בצילומים עם יהורם גאון לקליפ של  השיר לא תנצחו אותי והמפגש הזה היה גם מרגש וזכות גדולה עבורי ועבורנו כלהקה. בחלק מהופעות נחשפנו לסיפורים של לוחמי צה"ל. הצלחנו להקפיץ את המורל ובעיקר לעשות טוב על הלב בתקופה הכי קשה שלנו. מבחינתי זה סוג של שליחות לשמח ולאפשר לחיילים להתנתק קצת מהלחימה והאירועים הקשים בחזיתות השונות".

 

• יש מחשבות קדימה?

"בהחלט. אני קצת שונה מבני גילי ופחות מרגישה מבולבלת. יש לי תוכנית סדורה להשתלב כדיילת אוויר ובמקביל לתת בוסט רציני על כל מה שקשור למוזיקה שלי. אני חייבת לעצמי את זה ומתרגשת לקראת הבאות. יש לי המון אנרגיות, רצון ותשוקה להצליח ואני בטוחה שאצליח, בכל דרך בה אבחר. אני יודעת שיהיו לי בדרך קשיים ואתגרים, אבל אני לא מפחדת מעבודה קשה ומהתמודדות עם קשיים ואכזבות, בדרך למטרה. מוזיקה זו האהבה שלי. היא משמחת אותי, מנחמת אותי ומעצבת אותי. אני יודעת שעוד לא הראיתי הכל על הבמה. בד"כ זה היה  במשבצת של רגש וקול מלטף, אבל יש בי רצון לחשוף את המקום שלי על הבמה כפרפורמרית, עם שואו שלם, עם אש ותשוקה וזה יקרה. אני מחכה לרגע הזה".


← השאלון

• עפולה?

הבית שלי, העיר שנתנה לי את הכלים הראשוניים להצליח כבר בבית הספר. אני אוהבת את ה'וייב' של העיר, את האנשים ובעיקר את השקט.

• איפה תהיי עוד 3 שנים?

מקווה מאוד שעל הבמה

• ריהאנה או ביונסה?

שאלה קשה. אנחנו שומעים אותה בלופים בבית.

• הרגע שהכי הסב לך אושר בחיים עד עתה?

הקבלה ללהקה הצבאית.

• מתי התרגשת לראות מישהו מפורסם?

במהלך השירות בלהקה הצבאית שרנו באירוע לציון מלחמת יום הכיפורים ופגשתי בו את שירי מיימון. זה היה זמן קצר לפני שנפגשנו בכוכב הבא. אני מאוד אוהבת את המוזיקה שלה ושמחתי להכיר אותה ולהצטלם איתה.

• מה לא יודעים עליך?

אני מאוד שקופה ובדרך כלל יודעים עליי את הרוב. לפעמים מתקבל רושם ראשוני שאני קצת סנובית, אבל זה יותר מביישנות.