אמנות לילדות וילדי הגנים בעמק יזרעאל

במסגרת אירועי 'חלב ודבש' נפתחה כמדי שנה תערוכת אמני ואמניות העמק, בה ביקרו ילדות וילדי הגנים הבוגרים במועצה
צילום: דוברות המועצה

כבכל שנה, במסגרת אירועי 'חלב ודבש', נפתחה תערוכת אמני העמק, בבית העם ההיסטורי בנהלל, זו השנה השתיים עשרה.
התערוכה מספקת מפגש אמנות חזותי, מגוון, עכשווי ובן-דורי, המייצג את פועלם של האמנים והאמניות בעמק, ממחוזותיו ומגזריו השונים. התערוכה הינה חגיגה של יצירה – פריחה ושגשוג של כשרון, דמיון ועשייה, ומאפשרת נקודת מבט מקומית.
בשל כך, ישנה חשיבות גדולה לחלוק את התערוכה עם ילדות וילדים מהגנים הבוגרים ברחבי המועצה, במסגרת סל תרבות.
ביקורי הגנים בתערוכה מלווים על-ידי נטע דר – מדריכת אמנות מנוסה וותיקה בגני הילדים בעמק. נטע מציגה את עבודות האמנות באופן המותאם לגילם.ן ומאפשרת מרווח חשיבה, תהייה ודיון, בנוגע לכל אחת ואחת מהיצירות. נטע ממחישה עבורם.ן מהו מוזיאון ומהן תערוכה ואמנות. לעתים קרובות, הילדות והילדים פוגשים בתערוכה את האמן או האמנית לצד היצירה ובכך, זוכים למענה ישיר על שאלותיהם ולמפגש חווייתי.
בנוסף, גני הילדים במנשית זבדה מבקרים בתערוכת אמנות במכללת אורנים, המוצגת בשפה הערבית. מספר גני ילדים מבקרים בתערוכות אמנות מותאמות, בהדרכתה של נטע דר, במוזיאון 'וילפריד' או ב'משכן' בעין חרוד.
השנה, גם תלמידות ותלמידים מבית הספר 'עמקים תבור' ביקרו בתערוכה, כמו גם מבתי הספר בנהלל.
מורן ורטהיים – מנהלת הגיל הרך באגף החינוך במועצה: "פגשתי את ילדות וילדי הגנים מתבוננות.ים ביצירות האמנות בעיניים יודעות, מבינות ועם הרבה סקרנות. המפגש בין האמנות המקומית לילדות והילדים מרגש, בכל שנה מחדש!"
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "יש חשיבות רבה לכך שילדות וילדים מהעמק יחשפו לאמנות המקומית ולאמניות והאמנים הנפלאים.ות שיש לנו פה. האמנות המקומית מייצגת את רחשי הלב של המקום, זהו נוף ילדותם.ן."
התערוכה מתקיימת מדי שנה ומהווה אחד מאירועי הדגל של 'חלב ודבש' שמפיקה ומובילה מחלקת התרבות במועצה. התערוכה בהפקת מחלקת התרבות במועצה, בהובלתה של רכזת התרבות – יעל זיו סוטו. אוצרת – אילת הרצוולף.

לזכרם: חורשת הגיבורים בויצו ניר העמק

|

סופר של בית ספר – גרסת עפולה

|

הסתיים בהצלחה רבה קורס ניהול מחסן ממוחשב במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|