אליפות ישראל בשחמט עד גיל 14 הגיע לסיומה בויצו ניר העמק

באליפות, לזכרו של נחום נפתלי ז"ל, השתתפו 46 קבוצות מ-18 מועדוני שחמט מרחבי הארץ, 208 שחקנים ושחקניות בנוסף ל 49 מאמנים, מלווים והורים. אסתי כהן, מנכ"לית הכפר: "שמחתי לראות את הנערים הצעירים מתחרים באליפות המרתקת, בונים אסטרטגיות ומהלכים מחושבים ומדויקים על לוח משחק המלכים"
צילום: איגוד השחמט

כפר הנוער ויצו ניר העמק אירח גם השנה, במהלך אוגוסט, את אליפות ישראל בשחמט לקבוצות ומועדונים עד גיל 14, לזכרו של נחום נפתלי ז"ל, למרות החששות מהמלחמה.
השנה לוותה התחרות בחששות כבדים ממתקפות על ישראל, תדריכי ביטחון רבים וקשר מתמיד עם קב"ט הכפר, תרגולים והסברים על מקלטים ומרחבים מוגנים.
באליפות השתתפו 46 קבוצות מ-18 מועדוני שחמט מרחבי הארץ, 208 שחקנים ושחקניות בנוסף ל 49 מאמנים, מלווים והורים.
מועדון השחמט מכבי אטיוד רמת גן שלח את כמות הקבוצות הגדולה ביותר – 7, ולאחריו רעננה 5, קריית אונו 4, ראשון לציון, תל אביב, פתח תקוה, פורת, שחמט לכל ואשדוד 3 כ"א.
הרמת גנים הבטיחו זכייה בתחרות סיבוב לפני תום התחרות. המאבק על המקומות השני והשלישי נשאר צמוד ודרמטי לאורך כל התחרות.
בפרס הקבוצה המפתיעה זכתה קבוצת נערי לוינסקי א' ממועדון ירו-שחמט שדורגה בתחילת התחרות במקום ה35 וסיימה במקום ה23, עלייה של 12 מקומות.
בטקס הסיום בירכה מנכ"לית כפר הנוער ויצו ניר העמק אסתי כהן, אשר מארחת את התחרות לזכר אחיה הבכור, נחום נפתלי ז"ל, באהבה כבר שנים רבות: "גם השנה ובמיוחד לאור החששות מהמצב הביטחוני, שמחתי לראות את הנערים הצעירים מתחרים באליפות המרתקת, בונים אסטרטגיות ומהלכים מחושבים ומדויקים על לוח משחק המלכים."
מטעם איגוד השחמט בירך חבר ההנהלה ומנהל מועדון השחמט אטיוד רמת גן אמן פיד"ה דן דרורי. כמו כן, כיבד את שולחן הענקת הגביעים גזבר האיגוד נחום מאוטנר מקריית ים.
התחרות נוהלה בצורה מיטבית ע"י ליאור גל, השופט הבינ"ל עודד רוס (שופט ראשי) וצוות השופטים: שופט פיד"א ירון ליניק, שופטת פיד"א אמילי לוין, שופט לאומי ואמן בינ"ל אנדריי גורבנוב ואחראי השידורים השופט הלאומי – נימי כספי.