"אהבה באוויר: הגברת הורמוני האהבה והאושר באמצעות כושר"

ברוח ט״ו באב, אמילי זיידל, מאמנת לתזונה בריאה ותזונת ספורט מסבירה בטור מיוחד איך באמצעות כושר, תוכלו להגביר את הורמוני האהבה ולהרגיש מאושרים יותר

שבוע האהבה נחגג השבוע בכל מקום וזה הזמן המושלם להתמקד בדברים הקטנים שגורמים לנו להרגיש אהבה ואושר. אבל האם ידעתם שאהבה היא לא רק תחושה—היא גם סדרת תגובות כימיות בגוף שלנו? החדשות הטובות הן שאתם יכולים להגביר את הורמוני האהבה והאושר הללו באמצעות כושר ותזונה בריאה. בואו נעמיק ונגלה איך אפשר להשתמש בכוחם של ההורמונים האלה כדי להרגיש מאושרים יותר, מחוברים יותר ומלאים באהבה.

• מדע האהבה והאושר: הכרת ההורמונים

כשמדברים על אהבה ואושר, למעשה מדברים על הורמונים כמו אוקסיטוצין, דופמין, סרוטונין ואנדורפינים.
אוקסיטוצין, המכונה לעיתים "הורמון האהבה", מופרש בזמן מגע פיזי, פעילויות חיבור ואפילו כושר. הוא ידוע בחיזוק מערכות יחסים ויצירת תחושות של אמון ואמפתיה.
דופמין הוא "הורמון התגמול" שמעניק תחושת הנאה וסיפוק. הוא מופרש כשמשיגים משהו, בין אם זה לסיים אימון או לאכול ארוחה בריאה.
סרוטונין הוא "מייצב מצב הרוח" שעוזר לווסת את מצב הרוח ולהגביר את תחושת הרווחה והאושר.
אנדורפינים הם משככי כאבים טבעיים ומרימי מצב רוח, המכונים לעיתים "היי של הרצים".

• איך כושר מגביר את ההורמונים הללו

חיזוק האוקסיטוצין: פעילויות פיזיות הכוללות דינמיקה קבוצתית, כמו ספורט קבוצתי או שיעור ריקוד, יכולות להעלות את רמות האוקסיטוצין. אפילו אימונים סולו כמו יוגה או ריצה יכולים להוביל לתחושת חיבור עם עצמכם ואחרים, ולהגביר את האוקסיטוצין.
התפרצות הדופמין: בכל פעם שאתם מציבים ומשיגים מטרה כושר—בין אם זה לרוץ עוד קילומטר, להרים משקולות כבדות יותר, או לשלוט בתנוחת יוגה—המוח משחרר דופמין. ההורמון הזה מתגמל את המאמץ שלכם ומניע אתכם להמשיך.
עליית הסרוטונין: כושר, ובמיוחד פעילויות אירוביות כמו ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה, יכול להגביר את ייצור הסרוטונין. זה חשוב לניהול מתחים, הפחתת חרדה ושיפור מצב הרוח הכללי.
התפוצצות האנדורפינים: שמעתם פעם על "היי של הרצים"? אלו האנדורפינים שלכם בפעולה. אימונים בעצימות גבוהה, כמו אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT) או ריצה ארוכה, הם יעילים במיוחד בהצפת המוח בהורמונים מרימי מצב רוח אלה.

• איך למקסם את הורמוני האהבה והאושר

תזוזו ביחד: אם אתם רוצים לחזק את הקשר עם אהוב/תכם, שקלו להתאמן יחד. בין אם זה ריצה בבוקר, שיעור יוגה זוגי או שיעור ריקוד, פעילויות פיזיות משותפות יכולות להעלות משמעותית את רמות האוקסיטוצין, ולגרום לכם להרגיש קרובים ומחוברים יותר.
הציבו מטרות כושר: הציבו מטרות קטנות וברות השגה וחגגו כל הישג. הזרם המתמיד של הדופמין ישמור אתכם מוטיבציה ויגביר את תחושת האושר הכללית שלכם.
בחרו מזונות שמגבירים הורמונים: הכניסו לתפריט שלכם מזונות שמגבירים באופן טבעי את ההורמונים האלה. שוקולד מריר, בננות ואגוזים יכולים להעלות את רמות הסרוטונין והדופמין. חומצות שומן אומגה 3 הנמצאות בדגים יכולות לשפר את רמות הסרוטונין, ומזון חריף יכול לעורר את ייצור האנדורפינים.
תרגול תנועה מודעת: יוגה, טאי צ'י או אפילו הליכה מודעת בטבע יכולים להעלות משמעותית את רמות הסרוטונין והאוקסיטוצין, ולעזור לכם להרגיש יותר מחוברים לעצמכם ולעולם שסביבכם.

• סיכום: תנו מקום לאהבה!

בשבוע האהבה הזה, תנו לעצמכם מתנה של אושר על ידי שילוב של כושר ותזונה מודעת בשגרה שלכם. בכך, לא רק שתשפרו את ההורמונים שמרימים את מצב הרוח, אלא גם תשפרו את הרווחה הכללית שלכם, ותגרמו לעצמכם להרגיש יותר אהובים ומחוברים בכל יום.
אז, נעלו את נעלי הספורט, תפסו אהוב/ת, והתחילו לזוז—הלב שלכם יודה לכם!

חוזרים למסלול: איך לאזן את התזונה לאחר חופשה

|

חוזרים לבית הספר: כך תדאגו לתזונה נכונה ואיכותית לילדכם

|