אדום עולה: גלבוע/גליל שבה לליגת העל

התאריך המיוחד שבו הקבוצה לא מפסידה כבר שלוש פעמים, המחויבות למועדון והסוף המתוק, לאחר העונה המאתגרת: שנה אחת בליגה הלאומית הספיקה למועדון המעוטר מהגלבוע, ואמש, לאחר ניצחון דרמטי על מכבי רחובות, הושלמה המשימה לחזור למרכז הבמה של הכדורסל הישראלי. "השאלה הראשונה שבעלי המועדון שאל אותי בתחילת הדרך הייתה 'האם אני מאמין בסגל הזה' ועניתי בצורה חד משמעית שכן", אמר המאמן שי סגלוביץ. ובשנה הבאה: הדרבי מול עפולה חוזר לפרקט
צילום: יעל אמסילי ומנהלת ליגה לאומית Winner

לפני 14 שנים, בדיוק ב-27 במאי הגיעה גלבוע/גליל להיכל נוקיה להתמודד על האליפות מול מכבי תל אביב. הסוף מוכר והקבוצה עשתה סנסציה לאחר שגברה על הצהובים ועשתה היסטוריה.
לפני שמונה שנים, התאריך הזה שוב לא אכזב והקבוצה חזרה לליגת העל – בתום ניצחון בסדרת הטוב מחמישה מול אליצור קרית אתא.
אמש, התאריך שוב האיר פנים לקבוצה הצפונית. לאחר מותחן שכלל הארכה מול רחובות, גלבוע שבה לליגת העל, שנה לאחר שנשרה ממנה והוכיחה שהיא שייכת לליגה של הגדולות.
זו לא הייתה עונה קלה לאדומים וזו בלשון המעטה. חילופי מאמנים ושחקנים, חוסר יציבות, וסגל שלא מתחבר. פה ושם גם נשמעו פרשנים שדיברו על הדרדרות וירידה לליגה השלישית. אבל לאחר החלפתו של המאמן גיא קפלן וכניסתו של המאמן שי סגלוביץ לתפקיד, חלום העלייה נרקם והפך אט אט למציאותי.
אמש, הושלמה המשימה הסופית כשהמכדררים של סגלוביץ' ניצחו 84:90 במשחק צמוד ואחרי הארכה את מכבי רחובות – וגלבוע גליל השלימה 2:3 ענק בסדרה.
עמית אהרוני כיכב על הפרקט עם 24 נקודות, עידו דוידו הוסיף 20 ורועי נציה 13 נקודות.

אנחנו חייבים הרבה למועדון שלנו.

"השאלה הראשונה שהבעלים של המועדון שאל אותי הייתה האם אני מאמין בסגל הזה ועניתי בצורה חד משמעית שכן", אמר סגלוביץ הנרגש והמאושר לאחר ההישג:


"היה לנו כל הזמן אמונה ורצון והעלייה היא הדרך להשיב תודה להשקעה בנו,

ובכלל לכל הצוות הנהדר שסביבנו".


אחד השחקנים המשמעותיים של גלבוע גליל בעלייה הוא עידו דוידי שהודה שהניצחון בסדרה היה אחר מאבק איתנים: "מגיע לרחובות קרדיט גדול. אנחנו חייבים הרבה למועדון שלנו, להנהלה ולכל המערכת שהעניקו לנו את המעטפת הנדרשת להגיע להישג הזה. כל השחקנים יסכימו איתי שזה קודם כל עבורם".
עתה, יידרשו קברניטי הקבוצה לבנות את הסגל במטרה להתמודד בליגת העל, ליגה שלא זרה למועדון עתיר ההישגים. מה שעשוי לקבוצה זה המסורת שנבנתה, התשתיות, הקבוצות הצעירות, הקהל התומך שלא אכזב לאורך כל העונה, והבעלים שיעשו הכל על מנת שגלבוע גליל תשוב למרכז הבמה של הכדורסל הישראלי.
מעבר לכך, חובבי הכדורסל ישמחו להגיע בשנה הבאה לפחות לשני משחקי דרבי מול הפועל עפולה, שרשמה גם היא עונה מרשימה, והייתה במרחק נגיעה מהשתתפות בפלייאוף העליון.
גם במועצה האזורית הגלבוע הצטרפו לחגיגות וציינו בגאווה שהשחקנים עשו את זה: "תודה להנהלה, לצוות המקצועי, לעובדי המועדון ולשחקנים הנפלאים על עונה מדהימה", הוסיפו במועצה, "תודה לשחקן ה-6, האוהדים היקרים שהגעתם לכל משחק לעודד ולתמוך".

תלמיד מנוף הגליל אלוף אירופה בנינג'ה

|

"מכבי תל אביב? אנחנו לא באים להיות קישוט אלא לנצח"

|