עמק של אומנות

מעודדים ומנגישים יצירה, פותחים חלון ראווה לעשייתם של האומנים במטרה לחשוף את עשייתם התרבותית, ומעניקים מענה לקהילת שוחרי האומנות. עמק יזרעאל אינו רק אזור שורשי וחלוצי עם שדות מוריקים, מרחבים פתוחים ומוקדים תיירותיים והיסטוריים. בשנים האחרונות התפתחה בו סצנה תרבותית עם גלריות מעוררות השראה – שפזורות בכל רחבי העמק

בשנים האחרונות עובר עמק יזרעאל מהפכה של ממש בכל מה שקשור לעולמות התרבות והאומנות. אם בימים עברו, נדרשו תושבי העמק לנסוע הרחק מביתם בכדי להיחשף לאומנים בולטים ותערוכות מסקרנות, התמונה היום שונה אלפי מונים, והאומנות היא כבר לא נחלת תושבי המרכז. התהליך מאפשר לאוצרים מהעמק, לעבוד באזור מגוריהם, עם אמנים מקומיים, להתפרנס מהיצירות שלהם, וכן לחשוף את האומנות לקהלים רחבים, כולל תלמידים, ותיקים ותיירים.


מגזין 'עמק', פותח חלון ראווה לגלריות, ונותן להן במה.


• רשימת המתנה ב"גלריה במבואה"

הגלריה במבואה ופרוייקט אוצר.ת אורח.ת, נולדו מתוך רצון להעניק לאמני העמק הרבים, במה לעשייתם, לעודד יצירה, התפתחות של אמנים ולהעניק מענה לקהילת שוחרי התרבות והאמנות. בעמק, אין בנמצא גלריה אזורית או מוזיאון מרכזי המציג אמנות מקומית.

החל מפתיחת הגלריה, הוצגו בה כבר תריסר תערוכות. במועצה מספרים כי לשמחתם, רשימת ההמתנה להצגה בגלריה ארוכה ומתמשכת. הפתיחות הומות קהל, כך גם שיח הגלריה ומספר המבקרים שפוקד את הגלריה לפני מופעים והצגות. התערוכות זוכות לעניין תקשורתי והאמנים מתפתחים וממשיכים מהחשיפה הראשונית ליעדים חדשים ומרגשים – תערוכות נוספות בגלריות אחרות בארץ, שיתופי פעולה עם אמנים, פתיחת גלריות, אירוח קבוצות בסטודיו ועוד. מערכת הקשרים שבין האמנים, האוצרים והקהל, מרגשת ומשמחת ויוצרת כאן בעמק סצנה אמנותית, גאוות יחידה ופרגון רב. עוד בכניסה לאולם, גלריית השירה היזרעאלית – גלריה פתוחה ונגישה לקהל שנועדה להנכיח את השירה היזרעאלית במרחב הציבורי של העמק, להוציא אותה מהמגירות ולהציב אותה במרחב. השירה, האמנות, ציור הקיר, קיר הזיכרון והתוכן התרבותי הרחב של האולם, הופכים את האולם שלנו לפנינה שוקקת חיים של תרבות, אמנות ואסתטיקה.

 

• בית חנקין: עבר, הווה, עתיד

בית חנקין, אשר הוקם בשנת 1950 בבית הספר בכפר יהושע, נפתח לאחרונה מחדש ברוח שימור ופיתוח. קסמו של המקום במבנה המיוחד ובשילוב המגוון של התכנים שהוא מציג. לצד פעולת שימור ייחודו ההיסטורי והערכי, פועלת גלריה לאמנות עכשווית, אשר מציגה תערוכות אמנות מתחלפות. תערוכות האמנות מתייחסות לרוח המקום ואוספיו, ומוסיפות מבט עדכני וייחודי לאוסף ולמקום.

 

• מירווח: קידום אומנות מקומית

מירווח גלריה לאמנות בהרדוף הוקמה ומנוהלת ע״י קבוצת אמנים מקומיים. הגלריה מחויבת לקידום אמנות ותרבות מקומית ושואבת לפתח קונספציות חדשניות של תערוכות אמנות מתחומים רבים ומגוונים ולארח ארועים תרבותיים, הרצאות וכנסים המעמיקים בשאלות הנוגעות בקשר בין אמנות, רוח, חברה ותרבות.

 

• אורייתא: מחברים בין צבע, מילים ויצירה

(אורייתא – אור, תורה ו- ART, בית לאמנות יצירה ויהדות): בגלריה אורייתא, בהושעיה שבגליל, מתקיימים מפגשים חד פעמיים היוצרים דיאלוג בין האדם, הטקסט והיצירה. 'אורייתא' מציעה סיור ושיח בתערוכות בגלריה וסדנאות מרתקות המחברות בין צבע למילים, יצירה בצבעים הלוקחת את המשתתפים לעולם העבר, לחקר המקורות והשורשים הישראליים. מה לוקחים המבקרים? חוויה פנימית ויצירת אמנות.

עמק יזרעאל, חדווה מלר ברזילי
חדווה מלר ברזילי עם תמונה מתוך התערוכה שלה

• נהלל: מרחב אמנות חדש בבית העם

בחודש אוגוסט האחרון נחנך בית העם ההיסטורי במושב נהלל ולאחרונה, נחנכה תצוגת הקבע שתוצג בו, המתארת את קורות המבנה, האדריכל ריכארד קאופמן ומושב נהלל בו הוא שוכן. במקום בוצעו עבודות שימור, שיפוץ ושיקום משמעותיות, בעלות של מיליוני שקלים, בעקבותיהן בית העם "חזר לחיים" לאחר 40 שנה, בהן היה שומם. כעת, שב בית העם לפעול כמרכז תרבותי, תיירותי וקהילתי אזורי, לרווחתם של תושבי נהלל ועמק יזרעאל כולו. התערוכה מספרת את סיפורו ההיסטורי של המבנה ושל מושב נהלל, בליבה הוא שוכן. במרחב האמנות החדש, מוצגת תערוכת האמנות 'אינפיניטי' של היוצרת רחל נמש מתמרת. בהמשך, יתקיימו אירועים בתערוכה ושיח גלריה.

דורון וולף, עמק יזרעאל
מתוך התערוכה דורון וולף

• אומנות עכשווית בעין דור

הגלריה לאמנות עכשווית במוזיאון עין דור נפתחה כחלק מתפיסת העולם הכוללת של המוזיאון כבית תרבות. הגלריה מציגה תערוכות מתחלפות המשלבות אמנות ישראלית עכשווית וארכיאולוגיה, המציגות באור חדש את הקשר בין העבר וההווה.

עמק יזרעאל, הדס לוי
מתוך התערוכה של הדס לוי

תזרמו איתנו: בוחרים את הבילוי הכי 'שווה' בעמקים ביולי אוגוסט

|

עמק של קולינריה

|