כנס ועדים מקומיים בגלבוע: תוכניות חדשות ויעדים שאפתניים

האתגרים, תוכניות העבודה, פיתוח היישובים וההחלטות הדרמטיות שכבר הושגו. נציגי ועדי היישובים בגלבוע קיבלו תמונת מצב עדכנית על פעילות המועצה
צילום: דוברות המועצה

כ-150 נציגי ועדים מיישובי המועצה האזורית גלבוע התכנסו לראשונה בקדנציה הנוכחית בכנס מיוחד שנועד להציג בפניהם את המצב הנוכחי במועצה, את האתגרים העומדים בפניה ואת תוכניות העבודה העתידיות.
כנס הוועדים היווה הזדמנות חשובה לנציגי היישובים לקבל תמונת מצב עדכנית על פעילות המועצה ועל תוכניותיה העתידיות ונראה כי המועצה נחושה להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים לפניה ולפתח את יישובי הגלבוע לטובת התושבים.

• אתגרים רבים, החלטות דרמטיות

בפתח הכנס סקר ראש המועצה, דני עטר, את האתגרים המרכזיים שאיתם מתמודדת המועצה, ביניהם גירעון תקציבי של 50 מיליון ₪, פערים בין היישובים, אתגרי ביטחון וצורך בשינוי דרסטי בעבודת המועצה. עטר הציג את העבודה הרבה שנעשתה מול משרדי הממשלה במטרה לטפל באתגרים אלו, והביא כדוגמה מספר החלטות דרמטיות שהושגו, כגון הקמת שלוחת וינגייט בגלבוע, אימוץ תפיסת הביטחון של המועצה על ידי שר הביטחון, קידום הרחבת אזור התעשייה מבואות הגלבוע, מעורבות משרד הפנים בהתמודדות עם הגירעון התקציבי והובלת תהליך לפיתוח כלכלי במועצה בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים, סיוע תקציבי לסגירת הפערים בכפרים הערביים, הקמת היכל תרבות, הקמת בית הראשונים, בית נבחרות לכדורסל בישראל, עצירת התוכניות לכביש 675 ולמסוף המטענים בכפר מוקייבלה ועוד.

• בשורה חדשה

כחלק מתפיסת השירות החדשה והשגת מטרת העל של המועצה להגיע ל-60,000 תושבים עד שנת 2050, הוצג המבנה הארגוני החדש המבוסס על שני חלקים: פיתוח כלכלי ואסטרטגי שיתמקד בחדשנות ושיתופי פעולה עם חברות עסקיות מובילות במשק במטרה לממש את הפוטנציאל הקיים ויחד עם זאת ליצור אופק כלכלי, אקדמי ותעסוקתי לתושבי הגלבוע. החלק השני מתמקד בתפעול השוטף של המועצה.עם כניסתו של עטר לתפקיד הוחלט לבטל את הגבלת שעות קבלת קהל ולקחת אחריות על פינוי גזם ופסולת גושיתביישובים.
נושאים נוספים שהוצגו בכנס התייחסו אף הם למענים של המועצה לאתגרים איתה היא מתמודדת: תפיסת הביטחון של המועצה, שרואה חשיבות רבה בהיערכות לחירום ובשיפור תחושת הביטחון בשגרה, איחוד פעילויות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי תחת מבנה ארגוני אחד, במטרה לתת מענה כולל לצרכים החינוכיים של הילד לאורך כל היום, תוך מתן ביטחון להורים, הרחבת היישובים ועבודה עפ"י אשכולות על מנת למקסם את המשאבים הקיימים.
ראש המועצה עטר סיכם את הכנס והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין הוועדים למועצה ואת הצורך לבצע שינוי בהתנהלות היישובים על מנת לצמצם את הפערים ולעבוד על פי תקן אחיד ותוכנית עבודה שתבנה במסגרת ימי עיון ממוקדים.