חלום הדירה שלכם עובר דרך "אדמות עפולה"

משפחת איזון מעפולה, מזוהה בעיר כאנשי מקצוע מובילים, אמינים ובכירים בענף הנדל"ן. לאבי המשפחה, אברהם, כבר קרוב לארבעה עשורים של ניסיון בתחום. יחד עמו עובדים בעסק גם הבן לידור והנכד אופק. בעת הנוכחית הם משווקים את "פרוייקט ישראל", אחד הפרויקטים המסקרנים והאטרקטיביים ביותר בבירת העמק: "פרוייקט ישראל"

עפולה, בירת העמק עוברת במרוצת השנים האחרונים שינוי משמעותי בתחום הנדל"ן, שינוי אותו ניתן להגדיר אולי במילה אחת: מהפכה. בעבר כונתה העיר "החור בקצה הסרגל", אבל היום הפכה העיר ליעד אטרקטיבי לזוגות צעירים, משקיעי נדל"ן מכל רחבי העמק וישראל, יזמים פוטנציאליים ועוד. ההתקרבות למרכז הארץ בעזרת כביש 6, השקת קו רכבת העמק, פיתוח התשתיות, התפתחותה של שכונת רובע יזרעאל, תכנית "מחיר למשתכן", והתכנון להפוך את העיר למטרופולין החמישי בישראל, כל אלה ועוד, שינו את ה'טייטל' של העיר ממעצמה גרעינית למעצמת נדל"ן.

•"התפתחות העיר ואדמות עפולה – "סיפור אהבה"

אדמות עפולה השקעות בע"מ(since 1981 ) הינה חברת התיווך הוותיקה ביותר בעיר עפולה ובין החברות הוותיקות ביותר בארץ. החברה נוסדה על-ידי אברהם איזון – מנכ"ל החברה, אשר את שמה בחר בהתאם "לצורך שהתבקש באותה תקופה", כך מספר איזון. הוא מסביר כי עיקר העיסוק החל במכירת קרקעות, בשונה מהמצב כיום.
איזון הינו דמות מוכרת בתחום הציבורי בכלל ובתחום הנדל"ן בפרט, כשברזומה שלו 36 שנות ניסיון בעולם העסקי: "בעבר העיר הייתה מושא ללעג וקלס בעייני הבריות", הוא אומר, "אזרחי המדינה הכירו אותה כעיר שעוברים דרכה על הדרך כשהיו יוצאים לבילוי בצפון".


"אני בטוח שהעיר תשמור על ערכה ואף מחירי הדירות יעלו, היא מצוייינת למגורים ולהשקעה. האנשים שחיים פה הם טובים ולכן הקדוש ברוך שולח לעיר בה הם חיים שגשוג כלכלי, הכל מאיתו יתברך שמו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בין שאלה לשאלה עניין אותנו לדעת מה דעתו של "ראש המתווכים" בנושא התפתחות העיר. הוא השיב לנו תשובה מסקרנת ומעניינת. לדבריו: "התפתחותה של העיר עפולה החלה לערך בשנת 2008, כאשר הציבור החרדי ראה בה יעד נכון להשקעה ולמגורים, אלו, אשר לא הייתה ביכולתם לקנות דירה באזור מגוריהם עשו את הצעד הנכון והשקיעו את מיטב כספם בעיר עפולה, השקעתם שילשה את עצמה. כמובן שהדבר היה כשרפה בשדה קוצים ומשקיעים מכל רחבי הארץ ומכל פלגי האוכלוסייה צצו כפטריוטיות אחרי הגשם". הוא ממשיך לספר לנו על הימים בהם "נפתלי, איש עסקים חרדי מצליח בעפולה, בעל חברת נ.י.צ.ג היה מתקתק על חלונו בשעות הבוקר המוקדמות ומבקש ממנו לעשות עימו סיור בעיר על-מנת ללמוד עליה", כל זאת בעזרת הידע הרב של אברהם בעולם העסקים בכלל ובעיר עפולה בפרט.

אדמות עפולה העניקה שירותים רבים לתושבי העיר ולמשקיעים מחוץ לעיר והייתה חלק בלתי נפרד מהתנופה הנדל"נית בעיר.

• "צריך למסד את התחום בצורה מבוססת יותר"

בין חיוך לחיוך ובין בדיחה לבדיחה שאלנו את דעתו על ריבוי המתווכים? תשובתו הייתה: "הדור הצעיר עושה עבודה נפלאה, הוא מעניק שירות יוצא דופן לציבור. הוא גם הראיה שהסטטיסטיקה מלמדת שכמות העסקאות שנעשות עם מתווכים מגיעה לכ – 50%, כלומר – כל בית שני נמכר דרך מתווך", הוא הוסיף: "צריך למסד את התחום בצורה מבוססת יותר, בדומה לתחום עריכת הדין, מתווך הוא ממקצועות הפרופסיה, והאחריות שמוטלת על כתפי המתווך אין לה שיעור. מיסוד התחום יעשה טוב לכולם, המתווכים הצעירים זקוקים לזה יותר מכולם, צריך לתת להם גב ולובי הואיל ומדובר במקצוע כפוי טובה, אולי הבן שלי יעשה צעד לצורך כך!".

תספר לנו קצת על התנהלות המשרד בימים אלה?

"נכון להיום הבן שלי הוא הדמות הדומיננטית במשרד, הוא עבר קורסים בתחום הנדל"ן, השיווק והפרסום, הוא גם בוגר תואר שני למשפטים ואף היה מרצה בתחום זה. כרגע פניו נשואות לדוקטורט בתחום המשפט על אף שאם תשאל אותי הוא קרוב יותר לרבנות", מספר אברהם בחיוך.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מהי כוונתך?

"הוא אוהב את התורה, ומשתדל לקיימה על כל פרטיה"

ואיך אתה עם זה?

"זה עושה לו טוב ויש בי אמונה שדרכו נכונה",

ואיך זה משתלב עם העסקים?

"טוב שם משמן טוב. הוא עושה עבודת קודש ומשרת את לקוחותיו עד לרגע האחרון, היו גם לקוחות שהוא עשה להם חנוכת בית, ממש כך!". אני מסתכל על לידור ומבקש ממנו להשיב לדברי אביו "אעשה מה שיסב לאבא שלי נחת, הוא השקיע בי את כל חייו, בכל המובנים. אני משתדל שלא לעשות צעד בלעדיו, ובכלל, לא אעשה שום צעד בלי לקבל את ברכתו, הוא דמות אותה אני מעריץ, גאון!".

לידור, לאן אתה חושב שפני שוק הנדל"ן בעיר עפולה מועדות?

"אני בטוח שהעיר תשמור על ערכה ואף מחירי הדירות יעלו, היא מצוייינת למגורים ולהשקעה. האנשים שחיים פה הם טובים ולכן הקדוש ברוך שולח לעיר בה הם חיים שגשוג כלכלי, הכל מאיתו יתברך שמו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשנה הקרובה יתחיל לידור סטאז' ויהפוך לעורך-דין. מעבר לזה, הוא אינו רואה את חייו ללא עבודת השם. "חזרה בתשובה זו התכלית העיקרית שלשמה אני קיים", הוא אומר, "ככתוב עשה תורתך קבע ומלאכתך ארעי. לעבודת השם בעיניי אין הגדרה, היא נמצאת בכל מקום, והיא קשורה לכל פעולה, כלומר: ככל שתתחזק בעבודת השם כך תהא אבא טוב יותר, בעל טוב יותר ואיש עסקים טוב יותר. עבודת השם אינה נפרדת מעולם העסקים אלא חלק בלתי נפרד ממנו וכך לגבי כל התחומים הקיימים בעולם, רק צריך להתבונן".

אנחנו חוזרים לאברהם, הבנו שהנכד שלך התחיל לעבוד איתכם?
"כן, הוא עבר את מבחן התיווך מטעם משרד המשפטים, אופק, הוא ילד מוכשר בצורה יוצאת דופן שמסב לי נחת. אין לי ספק שהוא יצליח בתחום העסקים. הוא דור שלישי שלי אשר ממשיך את מורשתי".

• "פרוייקט ישראל"

ברבות השנים זכה משרד התיווך "אדמות עפולה" להיות ממותג כמשרד אמין ובכיר בעיר, עם שפע של הצעות נדל"ניות מפתות ואטרקטיביות.
במסגרת זו הם משווקים בימים אלה את "פרויקט ישראל" שממוקם בסמוך לרחוב בני ישראל וסניף שרותי בריאות כללית החדש בעיר.

פרוייקט הדגל: "ישראל" צילום יח"צ

הפרוייקט נבנה בסטנדרטים גבוהים, הוא מציע דירות 4 ו-5 חדרים, פנטהאוזים רחבי ידיים ועוצרי נשימה. יזמית הפרוייקט הינה חברת "מ.כרסנטי בע"מ".
לדברי לידור, מדובר בפרוייקט אטרקטיבי מאין כמוהו, הן מבחינת המחיר וההן מבחינת סטנדרט הבניה. לדבריו הוא מתאים לרוכשים פוטנציאליים שמחפשים דירה, זוגות צעירים ומשקיעים שיוכלו לזכות בתשואה נאה שתראה פרי בתקופה הקרובה, "המחירים בפרויקט הזה אטרקטיביים מאוד, המיקום מצוין, האוכלוסייה באזור איכותית ובמקום שלל מוסדות חינוך ומרכזי קניות.
חשוב מכל, היזם שבונה את הפרוייקט הינו אישיות יוצאת דופן, איש אמין, אמיד, ענו ובעל מידות טובות, שונה מהברנז'ה הקבלנית אותה יצא לי להכיר".


בשבועות האחרונים נשמעים באמצעי התקשורת קולות על ירידות מחירים עתידיות, מה שמותיר לא מעט קונים "על הגדר", אבל לדברי אברהם ולידור, הכל נשאר ונותר בגדר ספקולציות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

מעבר לפרוייקט זה המשרד משווק עוד דירות רבות, חלקן חדשות וחלקן יד שנייה וכן מגוון רחב של דירות להשכרה.

• יושבים על הגדר?

לבני משפחת איזון ידע רב וחיבור לכל אנשי המקצוע הבכירים העוסקים בתחום הנדל"ן, כולל יועצי המשכנתאות, עורכי הדין ועוד. החיבור והידע הרב מעניקים ללקוחותיהם את החבילה המושלמת- לקנייה או מכירה של נכס, לצד ליווי צמוד בין כל סבך הבירוקרטיה.
בשנים האחרונות מקיים המשרד גם שיתופי פעולה פוריים עם משקיעים ממרכז הארץ, שהחלו לבצע עסקאות מניבות בעיר, ובעקבות זאת שבים שוב ושוב להיעזר בשירותי משרד "אדמות עפולה".
בשבועות האחרונים נשמעים באמצעי התקשורת קולות על ירידות מחירים עתידיות, מה שמותיר לא מעט קונים "על הגדר", אבל לדברי אברהם ולידור, הכל נשאר ונותר בגדר ספקולציות. השניים מוסיפים כי הם לא צופים ירידות מחירים בעתיד הקרוב, "אנחנו שומעים כבר שנים על התפוצצות בועת הנדל"ן, אבל בפועל לא קורה דבר. אנחנו גם לא חושבים שנראה פתרון באופק. כרגע יש מחסור עצום בקרקעות ובדירות בישראל וקונים פוטנציאליים שימתינו יכולים להפסיד במספר חודשי המתנה עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים "ראה מקרה מע"מ אפס של יאיר לפיד" אשר גרם לואקום שבסופו הייתה עליית מחירים בכ – 100,000 ₪. נכון לנקודת הזמן בה אנו נמצאים, הכול מתמצה בשמועות ולא מעבר לכך. גם מחיר ל'משתכן' לא ממש פותר לעת עתה את הנסיקה במחירים", סיכמו השניים.

מה לגבי העתיד?
"נשמח לעזור לכל מי שיצטרך את עזרתנו, אנו בטוחים שיש ביכולתנו לעשות כן", סיכמו השניים.