הפועל עפולה: "הנצחת הבנים היא אחת מאבני היסוד של המועדון"

מועדון כדורסל הפועל עפולה חרט על דיגלו לאורך כל שנות קיומו את הנצחת שמם של בוגריו. יוסי מלכה: "כל קבוצות ביה"ס לכדורסל נקראות על שמם של הנופלים". עודד עקיבא: "מבחינתי כמי שהכיר אישית את מרבית הילדים שלנו הטיפול בחדר ההנצחה הוא מעין שליחות אישית"

מקבלים את הכבוד הראוי: מועדון כדורסל עירוני הפועל עפולה חרט על דיגלו לאורך כל שנות קיומו את הנצחת שמם של בוגריו. בין אם מצאו את עצמם הבוגרים בזמן מילוי תפקידם או בתאונות כאלה ואחרות ידעו במועדון להנציח את שמם של הנופלים במגוון רחב של פעולות.
בתחילת דרכו של המועדון, לאחר נפילת הבנים עופר רותם ז"ל  וגרשון בלאו ז"ל במלחמת יום כיפור, הוחלט במועדון שקבוצת הבוגרים של המועדון תישא את שמם של השניים והיא נקראה הפועל עו"גר עפולה לאורך הרבה שנים. גם חבריהם של גרשון ורותם למועדון, אריה דובנוב ודב הירש ז"ל שנספו במלחמה זכו לזיכרון וחדר הנצחה לזכרם פעל במשך שנים במועדון הקבוצה במגרש הבלטות שבעיר.

• הסיפורים שמאחורי הנופלים

אחרי כמה שנות "מנוחה", בהן עזב היגון והצער את המועדון, ובית הספר לכדורסל בעיר שהוקם ע"י המאמן הוותיק יוסי הררי והקים מועדון לתפארת, חזר השכול והכה ללא רחם בבוגרי המועדון ובמשפחותיהם.
חן שחל, מי שהיה שחקן קבוצת הנוער והבוגרים של המועדון, מצא את מותו בתאונת דרכים קטלנית. את קבוצת הנערים בה כיכבו גילי צוריאנו ז"ל רונן סיבוני ז"ל וניב יבור ז"ל יזכרו במועדון לעולם. סיבוני, שחקן נבחרת הקדטים, מצא את מותו בגיל 16 בתאונת דרכים קטלנית. צוריאנו עוד הספיק לככב בקבוצות הנוער והבוגרים לפני שהתרסק אל מותו באסון הכבל ביחידת החילוץ של חיל האוויר. יבור היה חלק מקבוצת הבוגרים והנוער מספר שנים עד שתאונת דרכים קטלנית גדעה את שירת חייו.

מונצחים על קירות היכל הספורט בעפולה. (מימין לשמאל): משה אוחיון ז"ל, גיל צוריאנו ז"ל, רונן סיבוני ז"ל, חן שחל ז"ל
מונצחים על קירות החדר המרכזי בהיכל הספורט בעפולה. (מימין לשמאל): משה אוחיון ז"ל, גיל צוריאנו ז"ל, רונן סיבוני ז"ל, חן שחל ז"ל

יש לציין כי עם חזרת המוות והשכול למסדרונות המועדון חזרו גם אירועי ההנצחה. תחילה הונצחו בוגרי בית הספר לכדורסל בנפרד משחקני המועדון הראשונים אבל בשנים האחרונות "הערב לזכרם" הפך לאירוע מכונן במערכת הפעילות השנתית של המועדון, כשמאות מבני העיר בכללם כל ילדי המועדון מגיעים וחולקים כבוד לילדים שהיו ואינם.
אחת התמונות הצרובות בלב רבים היא הנפת גביע של ניב יבור בטורניר ע"ש חבריו למועדון שנים ספורות לפני שהצטרף למעגל השכול. שני שחקנים נוספים שמשפחותיהם הפכו בעל כורחם לחלק ממשפחת השכול של הכדורסל העפולאי הם משה אוחיון ז"ל, שהיה ספורטאי מצטיין והספיק לשחק עד גיל 16 בקבוצת המועדון.משה נהרג בגיל 20 מהתפוצצות פגז מרגמה בעת ששירת בחטיבת הנח"ל. את השיר שכתב לחברתו 'המכתב האחרון' הלחין וביצע הזמר עידן עמדי במסגרת פרויקט 'עוד מעט נהפוך לשיר' של גל"צ.

• אדם שלא יודע מה עברו אין לו עתיד

אביעד עקירב שאף הוא היה שחקן מצטיין ואף בוגר מגמת חנוך גופני  בביה"ס בן גוריון. אביעד שירת כמדריך אימון גופני ולמרות שלא סבל מבעיות בריאותיות מצא את מותו במהלך אימון בחדר כושר בבסיס. אביעד הוא בן הזקונים של הוריו עזרא וגילה שאיבדו עוד קודם לכן את בנם הבכור עמית ז"ל גם כן בעת מילוי תפקידו בשירות הצבאי.

מימין לשמאל: גרשון בלאו ז"ל, דב הירש ז"ל, אריה דובנוב ז"ל, עופר רותם ז"ל, מוריס כהן ז"ל

אל משפחת השכול של המועדון נוספה בעל כורחה משפחת כהן כשאבי המשפחה מוריס התנדב כמנהל קבוצת הנוער של המועדון ובמהלך המשחק לקה בליבו וכל הניסיונות להחיותו היו לשווא.
לפני קצת יותר משנה, לאחר כמה שנות שקט נעימות,  איבד המועדון את דן סלע, בוגר המועדון כשחקן ומי שעוד הספיק לשמש כעוזר מאמן בקבוצת הנערים לאומית. המועדון החליט להנציח את זכרו בטורניר מסורתי שנערך כבר השנה השנייה.

מימין לשמאל: דן סלע ז"ל, אביעד אקירב ז"ל, ניב יבור ז"ל,
מימין לשמאל: דן סלע ז"ל, אביעד אקירב ז"ל, ניב יבור ז"ל,

הנצחתם של מי שאינם עמנו היא בסיס איתן למועדון הכדורסל העירוני של הפועל עפולה. בבחינת אדם שלא יודע מה עברו אין לו עתיד. במועדון הפכו את החדר המרכזי בהיכל הספורט בעפולה עילית לחדר ההנצחה של כל הנופלים בני המועדון. על הקיר תלויות זה לצד זה תמונות הבנים שאינם וכל פעילויות המועדון מתקיימות בחדר הזה והופכות את זכרם לחלק מההוויה של אנשי המועדון העפולאי.

• "מנדב מידע בהתרגשות על על הילדים שאינם"

עודד עקיבא מנהל היכל הספורט והקבוצה הבוגרת מספר שכל מי שמגיע למועדון ורואה את התמונות ואת קיר ההנצחה מתקשה להסתיר את התרשמותו העזה: "כולם נעצרים מול הקיר, חלקם הכירו את השמות, חלקם שיחקו נגדם, אבל רובם קורא לפחות סיפור הקדשה אחד ומפרגן על ההנצחה המכובדת. מבחינתי כמי שהכיר אישית את מרבית הילדים שלנו הטיפול בחדר הזה הוא מעין שליחות אישית ואני מנדב מידע בהתרגשות על הילדים שאינם".יוסי מלכה יו"ר ומנהל בית בספר לכדורסל מספר על חשיבות ההנצחה בעיניו: "כל קבוצות בית הספר לכדורסל נקראות על שמם של הנופלים. בעניין דן סלע התחלנו מסורת של טורנירי נערים כבר כמה חודשים לאחר פטירתו והשנה עשינו את הטורניר בפעם השנייה".
למלכה יש מסר לכל המשפחות: "אני מקווה שכולם ירגישו שהמועדון שלנו וחדר ההנצחה פתוח בפני כולכם ואתם תרגישו בבית בכל פעם שתגיעו אליו אני גם פתוח לכל הצעה או יוזמה להנצחת ילדינו מעבר לערב לזכרם שאנו מקיימים מידי שנה ונמשיך לקיים לזכר הבנים".

אתם מוכנים לזה? מרוץ winner הסרגל יוצא לדרך

|

עיריית מגדל העמק מציגה: טניס לכולם

|