בחור מאוהב: השוער הגנאי של עפולה התאהב בדת ומעוניין להתגייר

השוער הגנאי של הפועל עפולה, פילמון מקרתי, התאהב ביהדות ולעיתים קרובות אף נוטה לחבוש כיפה. מנהל הקבוצה מומי כהן: "הוא רוצה ללכת לבית הכנסת וביקש ממני גם להשיג לו ספר תורה באנגלית"

התאהב בישראל ובדת היהודית: בדרך כלל כששחקנים זרים מגיעים למדינה זרה אז באופן טבעי לוקח זמן להתאקלם, להכיר את השפה ולהתחבר בהדרגה למנהגים של המדינה החדשה.
אבל לא במקרה של השוער הגנאי של הפועל עפולה, פילמון מקרתי (34), שהגיע לקבוצה בחלון ההעברות של ינואר ונכנס די מהר לעניינים. ובכל המובנים. בהפועל עפולה מספרים על התאקלמות מהירה מבחינה מקצועית, שכן שמאז הגעתו לקבוצה הוא מפגין יכולת טובה בין הקורות והביא במו ידיו לא מעט נקודות לקבוצה. נוסף על כך, מתברר כי השוער הוותיק גם מגלה עניין רב ביהדות. עד כמה? עד כדי כך שהוא התחיל באחרונה לנשק מזוזות בכניסה לחדר ההלבשה, לומר להכיר את המשמעויות של הנחת תפילין, ואף מבקש מחבריו לקבוצה קחת אותו לבית הכנסת מדי פעם. ואם זה לא מספיק, אז לאחרונה הוא  דרש מאנשי המועדון שישיגו לו ספר תורה עם תרגום לאנגלית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שחקן בקבוצה סיפר השבוע על התופעה המוזרה ואמר: "ללא ספק מדובר בתופעה לא שגרתית. הוא בקושי למד כמה מילים בעברית וכבר התאהב בדת ואפילו רוצה להתגייר. הוא ממש בתוך זה".
מנהל הקבוצה, מומי כהן, שמלווה את השוער הגנאי מהרגע שבו הוא נחת בארץ הקודש, התייחס לסקרנות הגדולה שפילמון מקרתי מגלה ביהדות ואמר בטון מחויך: "הוא רואה אותנו מנשקים מזוזות ועושה את זה גם. במוצ"ש האחרון, למשל, הוא התקשר אליי ושאל אותי אם אפשר ללכת איתו לבית הכנסת. הוא ממש מתעניין בדת ואפילו רוצה להתחיל להניח תפילין. הוא ממש התאהב במדינה".