בונז׳ור: משפחות מצרפת בדרך לעפולה

כ-15 משפחות משטרסבורג נפגשו בסופ"ש האחרון עם ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ וממלא מקומו חביב פרץ לקראת עלייתן לישראל וקביעת ביתן החדש בעפולה
צילום: דוברות העירייה

האם עפולה תהפוך בקרוב לחברה ברשימה של היעדים המועדפים של עולים חדשים מצרפת וביניהם נתניה ואשדוד? אם לשפוט על פי המפגש האחרון שהתקיים בסופ"ש האחרון בשטרסבורג, צרפת אז התשובה היא אכן כן.
בשנה האחרונה החלו כ-15 משפחות מצרפת תהליך עלייה לארץ ישראל. במהלך החודשים האחרונים הגיעו ראשי המשפחות לסיור בערים שונות בישראל ובתוכן עפולה ובעוד קצת יותר מחודש עתידות לסיים את התהליך עם הגעתן ארצה. מדובר באוכלוסייה ציונית יהודית, שהחליטו לעלות לארץ מטעמי ציונות, ובחרו בבירת העמק שתהווה עבורן בית חדש, לאחר שהתחברו לעפולה ותושביה והם מעוניינים להשתלב ולעזור בפיתוחה של העיר.
כדי לסייע למשפחות בקליטה מהירה, מסייעים בחודשים האחרונים גורמים בעירייה להרשמה של ילדי המשפחות למסגרות החינוכיות, כאשר ילדי הגנים יירשמו לגנים הממלכתיים-דתיים, תלמידי היסודי ילמדו בבית הספר מעלות ניסים, ותלמידי בתי הספר העל יסודיים ילמדו באורט יהודה ובאולפנא צביה.
בסופ"ש האחרון אף נפגשו ראש העיר אבי אלקבץ, ממלא מקומו והאחראי על החינוך הממלכתי-דתי חביב פרץ, גזבר העירייה יצחק שריקי ומנהל בית ספר מעלות ניסים אליאור בטיטו בסמינר משותף עם המשפחות, שבו נהנו המשתתפים משיחה אישית מרגשת עם ראש העיר, הרצאות מרתקות ומפגשים עם דמויות מפתח, שיעזרו להם בהשתלבות בארץ, כגון נציגת הסוכנות היהודית, עובדי העמותה המלווה ובראשם הרב שלום וליאת ואך, וכן מי שמרכזת את עלייתם ארצה וקליטתם בעפולה מיכל כהן.

"אני לא מפחדת מעבודה קשה"

|