מפנה דרמטי: שוחרר החשוד ברצח אביתר קייטץ מעפולה

בית המשפט העליון החליט לשחרר את הקטין ב ה-17. עו"ד זוהר ארבל, בא כוחו של הנער: ״אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון והחלטתו של בית המשפט המחוזי״. הפרקליטות: "אין בהחלטה קביעה באשר לקיומו של קושי בראיות"

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט אמש בצעד דרמטי לשחרר למעצר בית את הנער החשוד ברצח רוכב האופניים אביתר קייטץ מעפולה. ההחלטה התקבלה לאחר שהקטין ועורך דינו זוהר ארבל ערערו לבית המשפט העליון על החלטה קודמת של המחוזי, לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

• טענות משפטיות כבדות משקל

הליכי המעצר בתיק החלו כאמור בבית המשפט המחוזי בנצרת. לאחר טיעוני הצדדים החליט בית המשפט המחוזי כי הוא דוחה את טענות ההגנה ומורה על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. על החלטה זו הוגש ערר לבית המשפט העליון, שקיבל את טענות ההגנה וקבע כי מדובר בטענות משפטיות כבדות משקל. אמש, לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת, שמע את פרטי חלופת המעצר שהוצעו על ידי הסנגור, הוא הורה על שחרורו של הנער.

• ״ליבי ליבי עם בני משפחתו של אביתר ז"ל״

עו"ד זוהר ארבל, עורך דינו של הנער: ״אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון והחלטתו של בית המשפט המחוזי. למן הרגע הראשון טענו שמדובר בנער חף מפשע שנפל קרבן לתרגיל חקירה פסול, שאסור שיבוצע במדינת ישראל. ליבי ליבי עם בני משפחתו של אביתר ז"ל, הן על אבדנם העצום והן או שמא בעיקר משום שמשטרת ישראל שכנעה אותם שנער חף מפשע הוא הרוצח, בו בזמן שהרוצח האמיתי עדיין חופשי. אנו משוכנעים שתיק זה יקרוס בבית המשפט והציבור כולו יבין עד כמה חמורה הייתה התנהלות המשטרה״.

• ״התיק הוחזר למחוזי שפעל לפי הנחיית העליון״

מהפרקליטות נמסר כי "בית המשפט המחוזי בנצרת קבע שיש ראיות לכאורה נגד הצעיר והורה על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים. על החלטה זו, הגיש הסנגור ערר לעליון. כבוד השופט דנציגר שדן בערר קבע כי לאור גילו של הנאשם ובשל היעדר מקום במעונות הנעולים, יש לבחון את שחרורו לחלופת מעצר. התיק הוחזר למחוזי שפעל לפי הנחיית העליון ושחרר היום את הנאשם לחלופת מעצר. נדגיש כי אין בהחלטה קביעה באשר לקיומו של קושי בראיות".

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: