גל העד הנטוש והמוזנח שוקם בעקבות טיול השבת

עשרות שנים אחרי שרב"ט מיכאל מחלוף גבאי ז"ל נהרג והונצח בגל-עד בעפולה, התגייסו חניכי תנועת בני-עקיבא לנקות ולשקם את הגל-עד שנשכח ביערות גבעת המורה. צילום: חנן בן דוד

תחילת הארוע בשבת האחרונה, כשג'וסלין כהן, 66, סבתא ל-8 נכדים מעפולה טיילה עם בעלה ביערות גבעת המורה. "טיילנו לאורך שביל עיזים, כמעט הגענו לכביש ואז נתקלנו בסבך קוצים ועשבים, פילסנו את דרכינו ולהפתעתי ראיתי גל-עד לזכר החייל, מייד צילמתי את המקום והעליתי פוסט, הבן שלי חיפש על החייל ושלח לי את דף "יזכור" , מיד לאחר הפרסום פנו אלי נציגי עיריית עפולה, הסברתי להם בדיוק איפה המקום, ידעתי שאעשה הכל כדי שגל-עד לחל צה"ל לא ישאר מוזנח", סיכמה כהן.
מאיר גבאי, אחיו הצעיר של מיכאל מחלוף ז"ל, הוסיף אתמול "הגל-עד הוקם במהלך שנת האבל הראשונה על אחי, אחי שימש כסגן מנהל ביה"ס בעפולה, לכן בחרו להנציח אותו בדרך הזו, מחמם את הלב שלמרות שעברו המון שנים העירייה וחניכי בני עקיבא מיד נרתמו לטפל במקום ושיקמו את הגל-עד, יישר כוח על היוזמה, הנכונות והרגישות למען חלל צה"ל".
"מיד כשנחשפתי לפוסט הגעתי למקום, גייסתי את צוותי העירייה, בני נוער וכן את מ"מ ראש העיר חביב פרץ, שסייע לי לאתר את המשפחה השכולה, גייס את בני הנוער ומיד התחלתי בעבודת השיקום והניקוי של המקום, חשתי שליחות ציבורית בטיפול בגל-עד", סיפר איתי כהן, חבר מועצת העיר עפולה.
אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, הוסיף "גם בחלוף השנים אנו לא שוכחים את נופלינו, ההורים של חללי כיפור אינם בין החיים ולכן עלינו לקחת על עצמנו להנציח ולהזכיר אותם כל הזמן, במיוחד לבני הנוערשלנו שעתידים לשמר את הזכרון הקולקטיבי של כולנו".

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|