תפעילו וויז בפולנית: המסע אחר 2000 האגמים

שיט קיאקים משפחתי בנהר קסום, טיולי אופניים ביערות של פיות, טירות שיזכירו לכם סצנה ממשחקי הכס, כפרים ציוריים, אטרקציות שיציפו לכם את הזכרון באייפון ומפגש עם סנטה קלאוס, על אמת. מתלבטים לגבי החופשה הבאה שלכם? אזור 2000 האגמים המזוריים בצפון פולין יספק לכם חוויות בלתי נשכחות, עם מזג אוויר מושלם בחודשי הקיץ, אתרי לינה פסטוראליים (במחירים שיעזרו לכם לחצות את יולי אוגוסט בשלום) ואולי הכי חשוב: קצת הפוגה מהסטרס המיוזע של המזרח התיכון. לכרטס לכם?

טיול קייאקים בנהר קרוטין הציורי

זה קרה איפשהו בקיץ של 2020, הקיץ הראשון שהקורונה ליוותה אותנו עם סגר מאיים, הגבלות, מטושים ועוד זיכרונות שהמוח ככל הנראה מעדיף להדחיק בשלב זה של החיים. באחד הערבים הלוהטים של יולי, בשיטוט אסקפיסטי באייפד, עלתה בפיד שלי כתבה על בילוי משפחתי באזור האגמים המזוריים בצפון פולין (פרובינציית וארמיה-מאזוריה) אזור שאליו התוודעתי לראשונה בחיי ומוכר גם בשם 2000 האגמים (שנשפכים אגב לים הבלטי).
בתור חובב אגמים מושבע הכתבה הזו נצרבה בזיכרון עמוס היעדים בהם אני רוצה לנחות ולהחתים את הדרכון. בקיץ 2022 כבר התחלנו לבדוק כרטיסים לנמל התעופה פרדריק שופן, אבל קולות התותחים שהרעימו במלחמה בין רוסיה לאוקראינה עצרה זמנית את הכירטוס המיוחל.
בחודש מאי של השנה הנוכחית כבר התחלנו לתכנן את החופשה המשפחתית הקייצית והפעם לא היו שאלות. טסים לפולין. החברים והמשפחה צקצקו קצת בלשון ותהו מה איבדנו שם, אבל לנו היו תוכניות משלנו.

• נחיתה רכה

במחיר של כ-5000 שקלים סגרנו טיסת לואו קוסט לורשה ב"ויז אייר", לזוג ושלושה ילדים. מזוודות? טרולי? על הכבודה הזו תצטרכו לשלם והרבה. גם הלינה, עם נוף 'ירוק' לאגם הושלמה בהצלחה, יחד עם השכרת ג'יפון צנוע. גם ב'אגפים' הללו נדרשנו להיפרד מעוד כ- 7000 שקלים, אבל מה לא עושים בכדי להצטנן מאוגוסט הישראלי המאיים.
אחרי אריזה של ימים ארוכים, המרת שקלים לזלוטי (כמעט באותו ערך של השקל) והתרגשות רבה, חנינו בחניון לטווח ארוך בנתב"ג ועלינו על השאטל לטרמינל 1, חוויה בפני עצמה. באיחור קליל וסביר של שעה המראנו ולאחר שלוש שעות וחצי ירדנו בשעות הצהריים המאוחרות מכבש המטוס לקרירות הפולנית, תרתי משמע".

מתחמי לינה מפנקים
מתחמי לינה מפנקים

 

העיירה הציורית רול
העיירה הציורית רול
טירת רול
טירת רול

"הצטיידנו מיד בסימים מקומיים, נפרדנו מעוד כמה מאות שקלים עבור ביטוחים הזויים (אם חס וחלילה נפגע באייל מקפץ) והתחלנו לנסוע צפונה, מרחק של כארבע שעות נסיעה. אחרי הבידוקים בישראל ובפולין, המעברים המתישים עם הילדים, ומניסיון עבר החלטנו לעצור בדרך ללינה באוסטרולנקה, עיר אפרורית שנראה שהזמן עצר בה מלכת. בתוך מלון הפשוט שלנו, עליו שילמנו 200 שקלים ללילה, היה כבר אגמון ציורי, רמז מטרים לצפוי לנו בימים הקרובים".

מרחבים כפריים פתוחים
מרחבים כפריים פתוחים
האכלת איילים בשמורת חי בר
האכלת איילים בשמורת חי בר

• לרקוד עם זאבים

למרת היום, לאחר נסיעה של שעתיים במרחבים ירוקים אינסופיים, כפרים ובתי חווה שנלקחו מגלויה, הסתיימה בהגעה ליעד הראשון שלנו, טיול קייאקים בנהר קרוטין הצלול להפליא, נ.צ שהוא חובה בעבור כל תייר. אחרי שהונחו עלינו חליפות הצלה, למרות שהמים רדודים, יצאנו למסלול של שעתיים עם להקת אווזים וברווזים שאיימו עלינו ברגע שהפסקנו להזין אותם בשאריות לחמניות יבשושיות מיום קודם. במשך שעתיים נסחפנו לפסטורליות עם ציוצי ציפורים נעימים וזורמים, בצל ענפים שמטים למים וגזעים שדורשים ניתוב מדויק של הקיאק. מושגים שהדהדו לנו בחודשים האחרונים כמו דמוקרטיה, רפורמה משפטית ובושה נראים מכאן כל כך רחוקים. סיימנו עייפים אך מרוצים והמשכנו ליעד הבא: פארק קדיזלו,Wild Animal Park Kadzidłowo. ברחבי הפארק מפגש חייתי ואינטימי עם זאבים, האכלת 'במבים' חמודים והתרשמות מעוד מגוון של בעלי חיים באווירה שונה מזו המוכרת בגני חיות".

• צימר שמרגיש בית

אחרי יום עמוס, ועם מיני ג'ט לג, הגענו למתחם הלינה המעוצב להפליא שלנו חמש דקות ממיקוויקי, עיר התיירות המרכזית באזור האגמים.
כשמפנטזים על בקתה מול האגם – חושבים בדיוק על היעד שהגענו. הבקתה הבוטיקית שלנו הייתה מאובזרת בכל מה שמשפחה צריכה לשהות של שישה ימים ואפשרה להכין במטבח המוקפד שלה ארוחות בוקר משובחות וטריות המבוססת על התנובה המקומית. אחרי ששאלנו למה מגיע לנו כל הטוב הזה גילינו עוד היי-לייט: מתקן למדורה עם גזעים אימתניים שכבר מוכנים להדלקה. אחרי שעתיים של התפעלות והתמקמות כבר היו תפוחי אדמה פולניים וחרוכים עמוק עמוק בתוך הגחלים.

• מה עושים היום?

היעד בו לנו התגלה כפי שבדקנו כאידיאלי לטיולי כוכב במרחק של 20 דקות עד שעת נסיעה. בעיירה הסמוכה מרגאו, הילדים התנסו בקארטינג אקסטרימי בפול גז, באומגות ופארק חבלים ובביקור באתר של המערב הפרוע, חוויה נפלאה שגם מצטלמת נהדר. בעיר עצמה שלל בתי קפה וגלידות במחירים יותר נוחים מישראל וטיילת שסובבת את אגם CZOS המרכזי ובו חוף רחצה ומסעדות. אפשר ללכת ברגל, ברכב או בסירה. גם פה וביתר האגמים זכינו לליווי של ברבורים צחורים ומשפחות מרובות אווזים מתוקים.
בעיירה גיזיקו ניתן לבקר במבצר עם תצפית יוצאת דופן ובו תצוגות וממצאים מתקופת השואה. קילומטר משם ואתם כבר באזור תיירותי שוקק חיים עם טיילת, חוף יום ולונה פארק שהילדים לא יירצו לעזוב. חובבי הטבע יימצאו שם מסלולים אינסופיים.
בכפר הילידים גלינידה תרגישו שאתם ניצבים בסצנה ממשחקי הכס או ויקינגים, עם חרבות, שולחנות אבירים, מריצות מעץ וגזעים שגולפו ומציגים דמויות שנראות מציאותיות בצורה מטרידה. חוויה אמיתית ומיותר לציין שגם פה יש אגם מושלם, ארץ 2000 האגמים, כבר כתבנו.
במרינה של מיקוויקי, מלבד טיילת נוספת, שייט שתוכלו לעשות בסירה שתשכירו תמורת 150 שקלים וסוללת אטרקציות גם בית המלון גולייבסקי, מלון אימתני ובו פארק מים סגור שהתאים לנו ביום הגשום היחיד בו שהינו באזור. עוד במלון שצופה לאגם: מגלשות אלפיניות, חוות סוסים ומתחם ילדים.
את היום האחרון הקדשנו לביקור במתחם הסנטה קלאוס בקטרזין. 4 קומות שכוללות מרכז להכנת קישוטים לחג המולד, חדרים ברוח הכריסמס ומפגש עם סנטה קלאוס אמיתי, סבאל'ה חביב דובר פולנית שוטפת שנעזר בגוגל טרנסלייט לתקשר עם התיירים ש'נחתו' עליו מישראל.

• כולם מדברים על ורשה

אחרי שנפרדנו מהאגמים פנינו לעוד יומיים בורשה. נסיעה מתישה שהייתה אמורה להימשך לאורך 3.30 שעות נגררה לחמש שעות. ישראלים רבים טסים לבירה הפולנית לורשה לקניות ולראות את קולדפליי וביונסה, אבל היא גם מוכוונת מאוד לילדים עם טיילת מקסימה, עיר עתיקה עם מגוון בתי קפה ומסעדות. במוזיאון קופרניקוס הילדים יוכלו לבלות שעות בחקר, ניסוי וטעייה ושיטוט אקראי בפארק לז'ניאקי רחב הידיים יזמן להם מפגש מקרוב עם סנאים וכן, גם פה מצאנו ברבורים ואווזים בגרסת נילס הולגרסון. בורשה גם גן חיות מלהיב. בתור חובבי ספורט גם זכינו לצפות במשחק כדורגל בקונפרנס ליג, בין לגיה ורשה, הקבוצה הכי אהודה בעיר לאוסטריה וינה. 80 שקלים לכרטיס והתיישבנו ביציע. כמה שעות לאחר מכן כבר היינו על המטוס לישראל ונחתנו ל-40 מעלות חום, עם בגדים חמימים.
שלב הסיכומים: הצפון הוא אזור שלא 'נכבש' עדיין על ידי התיירים הישראליים ואם אתם מעוניינים בניתוק אמיתי, במחיר סביר, צפון פולין יכול להיות אופציה מצוינת בעבורכם. חופשה שהכל בה זורם, מזמין ומעניין, עם אנרגיה טובה – כזו שתטעין אתכם לפחות לתקופה הקרובה.

טיפ טריפ

סים מקומי עם עשרות ג'יגה יעלה לכם כמה שקלים בודדים בכל חנות, כולל הפעלה
הסופרים המקומיים זולים ומאפשרים חשיפה לתוצרת המקומית. (אל תוותרו על האוכמניות ויתר פירות היער)
סגנון הטיול הזה יוצר המון ביחד: בטיסות, בנסיעות, באטרקציות, במסעדות. עם ילדים לפעמים זה מכניס המון לחץ, אז תנשמו ועמוק
אופציות הנופש הן רבות וכוללות טיולי אופניים, הליכה, קייאקים, שייט בסירות מפרץ ויאכטות, מסלולי אופניים, קארטינג, פארקי חבלים
סביר להניח שתיתקלו בפירוג'י (pyeh-rroh-ghee), כופתאות ממולאות פולניות, בכל מקום. תתנסו בגרסה המתוקה והמלוחה

 

 

 

 

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|