תכירו: קפטן תחתונים

מרוץ התחתונים השביעי, אירוע השיא של עמותת "צו מניעה" נערך לפני מספר ימים בתל אביב – במטרה להעלות את המודעות לסרטן המעי הגס ולעודד את הציבור לבצע בדיקה מצילת חיים. את  המרוץ בו רצו אלפי משתתפים הוביל ד"ר שלמה לבקוביץ מקרית טבעון, יו"ר העמותה. "אל תמותו ממבוכה- קחו יוזמה ותדאגו לבריאות שלכם. סרטן המעי הגס לא מבחין בין נשים וגברים, צעירים או זקנים", אומר ד"ר לבקוביץ. צילומים: תומר פדר

ד"ר שלמה לבקוביץ, תושב קרית טבעון ויו"ר עמותת "צו מניעה", קיים לפני מספר ימים את מרוץ התחתונים ה-7 בתל אביב במטרה להעלות את המודעות לסרטן המעי הגס ולעודד את הציבור לבצע בדיקה מצילת חיים.
במרוץ השתתפו אלפי בני אדם שרצו בתחתונים למרות הקור, ובלטו בנוכחותם גם השחקן איתי תורג'מן וכדורסלן העבר טל ברודי שהזניק את הרצים. בסיום האירוע נערך הפנינג בריאות ותזונה נכונה לכל המשפחה. השנה התקיים האירוע הגדול ביותר של העמותה, עם דגש על תחלואה בקרב צעירים מתחת לגיל 50, כאשר מי שהעניקה את הגביעים לזוכים הייתה משפחת שטרן, שבנם שי נפטר מהמחלה בגיל 29 בלבד.


סרטן המעי הגס הוא השלישי בשכיחותו בקרב מקרי המוות מסרטן בישראל, ומדי שנה ישנם מתים ממנו בישראל פי ארבעה מאשר בתאונות דרכים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המרוץ, שהוא אירוע השיא של קמפיין עמותת "צו מניעה", קרא לציבור הרחב לקחת אחריות על הבריאות ולרוץ להיבדק. על פי סקר שנערך לקראת האירוע, עולה כי 80% מוותרים על ביצוע בדיקת קולונוסקופיה בשל חסמים פסיכולוגיים, מבוכה וחשש מתהליך הניקוי לפני הבדיקה עצמה. במסגרת המרוץ קיבלו המשתתפים תחתונים אותם לבשו מעל הבגדים, כדי למׇתֶן את הרתיעה והבושה שיש לרבים בכל הנוגע לביצוע הבדיקה.

שלמה לבקוביץ עם טל ברודי ביום המרוץ
שלמה לבקוביץ עם טל ברודי ביום המרוץ

המרוץ כלל מסלולי ריצה תחרותיים של 10 ו-5 ק"מ בעלי תו תקן של איגוד האתלטיקה, וכן מסלול לכל המשפחה בו צעדו מאות, בליווי ליצן רפואי בדמות "פוליפ".

"סרטן המעי הגס לא מבחין בין נשים וגברים, צעירים או זקנים"

ד"ר לבקוביץ פועל ב-20 השנים האחרונות כיועץ עצמאי המלווה חברות הזנק בתחום המצאות ופיתוח של מכשירים רפואיים, ומתמקד בהיבטים הקליניים והפיתוח העסקי של הרעיונות. "חשוב לנו להסביר לציבור כי עליהם לקחת אחריות על הבריאות שלהם כי אף אחד אחר, לא קופות החולים ולא משרד הבריאות יעשו זאת בשבילם. אל תמותו מבושה, אל תמותו ממבוכה- קחו יוזמה ותדאגו לבריאות שלכם. סרטן המעי הגס לא מבחין בין נשים וגברים, צעירים או זקנים- כל מי שיש לו מעי יכול לחלות במחלה ועלינו לפעול למניעתה".
סרטן המעי הגס הוא השלישי בשכיחותו בקרב מקרי המוות מסרטן בישראל, ומדי שנה ישנם מתים ממנו בישראל פי ארבעה מאשר בתאונות דרכים. זהו סוג הסרטן היחיד שניתן למניעה כמעט באופן מלא אם מבצעים בדיקת קולונוסקופיה בזמן. הבדיקה נעשית תחת טשטוש, ללא כאב ובסיכון נמוך יחסית. במהלך הבדיקה ניתן לזהות פוליפים (גידולים) העלולים להתפתח לסרטן המעי הגס, להסירם באופן מיידי ובכך למנוע סרטן.