רטוב ומהנה: מסלולים לכל המשפחה בצפון

אוטוטו נחגוג את חג השבועות הידוע גם כ"חג המים" ועם פתיחתה הרשמית של עונת הקיץ, קרן קימת לישראל מציעה לכם מסלולים מגוונים בקרבת מקורות מים שמותאמים לכל המשפחה. צילום: סוכנות ג'יני – ארכיון הצילומים של קק"ל

הרגשתם בסוף השבוע את השרב? את הטמפרטורות שטיפסו? כנראה שזו רק יריית הפתיחה של מזג האוויר הלוהט- לקראת הקיץ המהביל שבפתח.
קצת לפני חג השבועות, חג המים כפי שהוא מכונה, בקק"ל מציעים לכם כמה אופציות לצנן את הגוף ולהתרענן.

• נחל השופט

נחל השופט שבצפון הארץ – (בסמוך לקיבוץ הזורע) הוא מסלול קליל שמתאים לכל המשפחה. מגיעים אליו דרך כביש יוקנעם-מגידו (כביש מס' 66), שם תראו כיתוב "פארק רמת מנשה" ו"נחל השופט" אשר יכריזו על המקום. כשתגיעו לנחל תיהנו ממסלול אשר לצד הנחל, שדות ויער אשר משרים אווירה פסטורלית ונעימה. לאורך כל המסלול עובר הנחל אשר בגדותיו צומחים עצי ערבה ושיחי פטל. אורך המסלול כשעה בנחת.

• נחל חרוד

הנחל מתחיל את דרכו מפסגות גבעת המורה וחוצה את עמק חרוד מזרחה. הנחל זורם לירדן באורך של כ- 32 ק"מ, אפשר להנות מבריכות דגים מרהיבות, מאגרי מים ושטחים חקלאיים גדולים. לאורך כל הנחל נסלל שביל להולכי רגל ולרוכבי אופניים שמקשר בין פינות חמד ואתרי מים וטבע ומותאם גם לאוכלוסיות המוגבלות בתנועה. זרימת הנחל משתנה – בחלקו המערבי הזרימה הינה מתונה ובחלקו המזרחי הוא גולש למפלים, זרימתו מהירה ויפה לצפייה. ישנן טחנות קמח בקרבתו ששימשו לניצול המים בתקופת קדם.

עין פוריה. צילום: אבי הרשפלד - ארכיון הצילומים של קק"ל
עין פוריה. צילום: אבי הרשפלד – ארכיון הצילומים של קק"ל

• עין פוריה

עין פוריה הוא מעיין הנובע למרגלות פוריה עילית, במדרון המשקיף על הכנרת. כדאי לבקר בו בשעות אחר הצהריים, כאשר קרני השמש נופלות על האגם ועל הגולן. הדרך למעיין משולטת היטב וחופפת לתוואי שביל ישראל, ולחובבי השביל יש כאן הזדמנות לעבור בה בנסיעה. במקום נבנו שני גשרונים העוברים מעל אמות המים והותקנו שולחנות וספסלי פיקניק מבטון. האתר משקיף על הכנרת והותקנו בו שתי נקודות תצפית.
הכניסה לדרך המובילה למעיין נמצאת בכביש 7767, כ-900 מ' ממערב למצפה אורון שאול, שבכניסה לאכסניית הנוער פוריה וליער שווייץ. ניתן לנסוע שם ברכב פרטי, ויש לנסוע בדרך כ-1.9 ק"מ עד לחניית המעיין.

• פארק הירדן

פארק הירדן מהווה מקום אידיאלי לבילוי משפחתי אשר כולל מסלולי רכיבה לאופניים, פעילויות קבוצתיות ומשפחתיות של אתגרים, טבע ומים. הפארק שוכן בבקעת בית צידה, בגדה המזרחית של הנהר, לא הרחק מהמקום שבוא הוא נשפך לכנרת. זהו פארק של טבע שמשלב אתרי עבר מרתקים ונוף מיוחד במינו. בקיץ צובע הרדוף הנחלים את גדות הנהר בפרחים ורודים ומשוכות פטל קדוש אשר מעניקות פרי טעים. הפארק כולל מסלולים קצרים ומסומנים עבור הולכי הרגל, אתריו העיקריים של המסלול כוללים: טחנות קמח, אמות מים וגדות הירדן אשר עטורות בצמחייה ססגונית. בנוסף בפארק ישנו חניון לילה מסודר ובו משטחי לינה , אוהל בדואי גדול, חניון קרוואנים, מקלחות חמות ושירותים.
פארק הירדן נמצא כשני קילומטרים מצפון לחופי הכנרת. הבאים מכיוון טבריה יסעו צפונה לאורך חופי הכנרת (כביש מס' 87), יחצו את הירדן בגשר אריק וימשיכו עוד כשלושה קילומטרים עד לצומת בית צידה. מכאן הם ימשיכו צפונה עוד כשני ק"מ ויפנו מערבה על פי הסימון (כביש מס' 888, בין סימני ק"מ 3-2). אפשר להגיע לצומת בית צידה גם בכביש הכנרת המזרחי כביש מס' 92. הבאים מצפון יכולים לחצות את הירדן בגשר בנות יעקב (כביש מס' 91) ולהמשיך דרומה בכביש היורד לפארק הירדן מצומת בית המכס (כביש מס' 888).

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|