פחמימות או לא להיות: תכירו את הפנינה הקולינרית האותנטית בכביש 90

תנור מיתולוגי שנבנה לפני כ- 100 שנים, לחמי מחמצת שיגרמו לכם לנעוץ את השיניים ולהתענג, מאפים מנחמים מדיפי ארומה משכרת, ארוחות בוקר אותנטיות הנסמכות על תוצרת מקומית וגם: טוויסט קולינארי מרענן ל״ביצה בקן״. בית הקפה "אגדת לחם" בקיבוץ גשר יחבר אתכם לאדמה, ירתק אתכם לאווירה וישאיר לכם טעם של עוד. סיפור חם מהתנור

לחמי מחמצת: ההיילייטס של אגדת לחם

לפני כשנה חודשה המאפייה העתיקה של קיבוץ גשר ובקונספט עתיר הפחמימות המנחמות הוקם בית הקפה "אגדת לחם", פנינה קולינארית אותנטית על כביש 90, עם בונוס על חשבון הבית: נוף פתוח ועוצר נשימה, בטח ובטח בעת הנוכחית.
ומה בתפריט: פוקצ'ות זהובות שמתפצפצות מבחוץ ורכות בדיוק במידה הנכונה מבפנים, לחמניות בריוש יפות תואר בניחוח פריזאי, קינוחים קסומים שלא תוכלו לעמוד בפניהם, לחמי מחמצת שנאפים עם המון אהבה במקום וארוחות בוקר מפתות ו'קצת אחרות' (גם אם אתם אנשים פשוטים של ביצה, גבינה ולחם דגנים מחומם).
הצלחנו לעניין ולפתוח כמה קולטנים שעוררו אצלכם את בלוטות הטעם והחשק? זו בדיוק המטרה. עכשיו תבינו שיש גם סיפור מאחורי המקום.

ארוחות בוקר ובראנצ'ים מפנקים מול מרחבים ירוקים
ארוחות בוקר ובראנצ'ים מפנקים מול מרחבים ירוקים

"הרצון לפתוח את אגדת לחם היה ליצור קהילה מודעת לצריכה נכונה, ולהנגיש לאנשי העמק ולתיירים שחולפים בעמק את התוצרת העונתית של יצרני האזור, במקביל להגברת המודעות לייצור מקומי", מסביר הבעלים נתנאל נוימן, שמאחוריו תריסר שנות ניסיון סביב מטבחים, "אנחנו כאן כדי להישאר ולהשריש עוד יותר את מה שחשוב לנו ואנחנו מאמינים שחשוב גם לכלל האוכלוסייה ברחבי הארץ. המשפט שמנחה אותי לאורך הדרך הוא כל אחד והמקצוע שלו. אני בעיקר יודע לבשל ולהתעסק עם אוכל, ושאר הדברים שאני פחות חזק בהם אני משאיר לאנשי מקצוע".

• "אנחנו כאן כדי להישאר"

במבנה המאפייה תנור אבן שנבנה על ידי חברי הקיבוץ בשנת 1924 ופעיל עד היום. מלבד בית הקפה והמאפייה נערכים במקום גם אירועים פרטיים במגוון תפריטים, סדנאות ובמקביל הצוות יוצק תכנים שמתכתבים בהרמוניה בפעילות העסקית. בתרבות הארגונית ה'לא כתובה' של המקום הוטמע נושא השירות והרצון לחשוף את תוצרת האזור מהמגדלים – היישר למנה בצלחת.

מנת דגל: "קוקו שבקן"
מנת דגל: "קוקו שבקן"

הידעתם? מנת הדגל של אגדת לחם נקראת ״קוקו בקן״. היא נולדה מתוך חיבור ישיר ״לביצה בקן״ שכל ילד הכיר באייטיז' ובניינטיז' בצורה כזו או אחרת. בבית הקפה לקחו את זה צעד קדימה מבחינה קולינרית ורעיונית ומציגים את הגרסה המעודכנת שלהם


כחלק מאג'נדה מושרשת, מקיימים ב"אגדת לחם" את תו התקן ״חי-בריא״ שמתמקד בפיקוח על המגדל ובאיזון נכון של בריאות בעלי החיים ובני האדם. "המטרה המרכזית היא שנדע שהמזון והמוצרים שמגיעים אלינו בריאים, מזינים וראויים למאכל", מסביר נוימן.
אז מה עוד בתפריט (הכשר): מנות דגים נאים או כבושים שמשתנים בהתאם לעונות השנה, ומזווה שתתקשו להתעלם ממנו בלי לאסוף כמה פרודוקטים שיקפיצו כל מנה שתכינו בבית.

מטבלים, שקשוקה, ומנות סתוויות. לאחר פסח חוזרים עם תפריט משודרג
מטבלים, שקשוקה, ומנות סתוויות. לאחר פסח חוזרים עם תפריט משודרג