עמק יזרעאל: ותיקי המועצה הולכים בגדול

סיימו 7 וחצי שנות צעידה בשביל ישראל. צילום: ענת חרמוני

סיגל אהרון עם אחת השבילאיות

בערב חגיגי שנערך בסב-יום שבמועצה האזורית עמק יזרעאל, ציינו 65 ותיקי העמק את סיום הצעידה בשביל ישראל.
המיזם החל לפני 14 שנים בשנת 2009, בהובלתה של מרגלית רואי, שהייתה עובדת סוציאלית בעמותת ותיקי עמק יזרעאל, אשר רתמה ותיקות וותיקים מיישובי המועצה להליכה קבועה בתוואי שביל ישראל, מצפון הארץ ועד אילת.
מרגלית הגשימה חלום ובנתה יחד עם אסנת סוקניק, שעבדה בעמותה כמדריכת תעסוקה, קבוצה של ותיקי העמק, שיצאו לראשונה להליכה מאורגנת ומסודרת לאורך שביל ישראל, בתמיכתה של נוקי בן שושן – מנכל"ית העמותה שפרשה לפני מספר חודשים לגמלאות.
לאחר השנה הראשונה והמוצלחת של הצעידה בשביל, מרגלית כתבה את התכנית והרציונל של המיזם, ושלחה אותו לג'וינט אשל ישראל, ומשם הרעיון הופץ לעמותות למען הזקן בכל רחבי הארץ. בעקבותיו יצאו עמותות נוספות להליכה בשביל ישראל עם ותיקים מיטיבי לכת. המיזם פועל בעמותת ותיקי העמק עד היום, כאשר הקבוצה הוותיקה של המחזור הראשון, צועדת עד היום בשבילי הארץ.

קבוצת השבילאים בטקס. צילום: ענת חרמוני
קבוצת השבילאים בטקס

|סיגל אהרון, אחראית קידום בריאות והתנדבות בעמותת ותיקי עמק יזרעאל, מובילה כיום את המיזם: "כדי להמשיך את המיזם הנפלא הזה, הוצע לי להוביל קבוצה חדשה – לצאת עם המחזור השני של העמותה. הקבוצה החדשה צעדה את כל השביל משנת 2015-2023, כאשר הקורונה עיכבה אותנו במעט. את ימי הצעידה, הדריך ראובן ארד, בעל ניסיון רב שנים של הליכה בשביל ישראל, שמדי שישי פעם בחודש, נפגש עם הוותיקים וצעד עימם בין 15-17 קילומטרים בכל מקטע, לאורכה של הארץ".
בטקס החגיגי, נפגשו ותיקי העמק ובוגרי השביל, לאירוע ציון סיום הצעידה בו הוקרנו סרטים מימי הצעידה וסוכמו חוויות של התמודדות ואתגרים שפגשו הוותיקות והוותיקים במהלך המסע הארוך, במעמד הנהלת המועצה האזורית עמק יזרעאל ומנכ"לית עמותת ותיקי העמק.
ליאת בן משה, מנכ"לית עמותת ותיקי עמק יזרעאל: "העמותה גאה לקחת חלק במיזם משמעותי זה. עמותת ותיקי עמק יזרעאל חרטה על דיגלה את קידום החוסן ותחושת השייכות של כל ותיק וותיקה בעמק. צעידת השבילאים הוותיקים מקדמת ערכים אלו ומעצימה את תחושת היכולת. אני שמחה לבשר שבשנה הבאה יתחיל מחזור נוסף, השלישי, של צעידת שביל ישראל ע"י העמותה, בהובלתה המקצועית והייחודית של סיגל אהרון".
מהנהלת המועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "יישר כוח וכל הכבוד למסיימי הצעידה! ותיקי העמק צעירים ברוחם ולכן אין זה מפליא שעמדתם באתגר. אלה שהלכו בשביל יודעים שזה לא רק שביל ישראל זה השביל של עם ישראל – שעובר בין נופים, תרבויות, מורשת והיסטוריה מקומית".
הצעידה בשביל ישראל אמנם הסתיימה אך בעמותת ותיקי העמק כבר מתגבשת קבוצה חדשה של הליכה בשביל ישראל.