מרימה את הידיים, גבוה לשמיים

המקצוע שמזוהה לרוב עם גברים, הבחירה האמיצה בדרך להגשמה העצמית, ניפוץ התבניות- והאנרגיות המחשמלות שהיא חווה מאחורי העמדה שלה. רוני חלמיש מלהטטת בקצב ה'ביט' עם כיסוי ראש – בין ניהול משפחה עם ארבעה ילדים – לקריירה שכוללת לפחות שני אירועים בשבוע כתקליטנית.
מאת עדי פרץ
צילום: חנני הורביץ, ילנה קוונטי

מאחורי רוני חלמיש מהיישוב הקהילתי תל תאומים שבעמק המעיינות, עומד סיפור העצמה מרתק, פורץ דרך, כזה שמנתץ לרסיסים כל קלישאה חבוטה בנוגע למסלול החיים שלנו – והרצון לעשות את מה שאנחנו באמת אוהבים מבלי לוותר.

• "מי שזורם לה משהו, פשוט שתעוף על זה"

היא בת 34, במקור מכפר אדומים, נשואה לירמיה, ואם לארבעה ילדים. מעבר לסטטוסים של אם, רעיה ועוד כמה תפקידים מסורתיים, היא גם אוחזת בקריירה מצליחה כתקליטנית, מקצוע לא שכיח בעולם הדתי, ובחברה הישראלית בכלל, בעיקר כשלראשך כיסוי ראש ואת שומרת מצוות.
אבל במקרה של רוני כל התבניות וההבניות החברתיות, לא ממש קיבלו מקום בתהליך קבלת ההחלטות שלה. מנקודת ראותה כל אישה צריכה ללכת עם הרצונות והחלומות שלה או במילותיה, "מי שזורם לה משהו, פשוט שתעוף על זה. אני מאמינה שכל אחד ואיתנו צריך ללכת ולזרום עם התשוקות שלו ולא לוותר". אגב, היא גם הוכיחה- הלכה למעשה – שאפשר להפוך את החלומות למקור פרנסה.

• בגלל המוזיקה

עבור חלמיש המוסיקה תמיד הייתה שם, תמיד 'זרמה' לה בדם, משל קיננה בגופה. לפני שש שנים לערך הגיע השינוי הגדול והיא החליטה לקחת את גורלה בידה, להסיט את מסלול חייה וללכת שבי אחר ליבה. זה לא היה פשוט ודרש ממנה לעזוב את אזור הנוחות שלה ואת עבודתה עם נשים המתמודדות עם צרכים מיוחדים.
באחת הפעמים שהיא תרה אחר די ג'י שתתקלט באחת המסיבות הגדולות שערכו בעבודתה הקודמת, היא הגיעה למירי פטל- J.D ותיקה שמעבירה קורסים בתקלוט לנשים בבירה ירושלים. החיבור בין השתיים היה מיידי והניצוץ לעסוק במוזיקה נדלק במפגש בינהן. "מירי כל הזמן הייתה משכנעת אותי ומזמינה אותי להצטרף לקורסים שלה ובסוף הצטרפתי", היא משחזרת.
חלמיש מדגישה שמירי היא מקור להשראה עבורה: "למדתי ממנה המון והיא נטעה בי בטחון לזרום עם התשוקה שלי למוסיקה וליישם את זה כמקצוע", היא מסבירה.

• "הדרך לעמדת הדי ג'יי לא תמיד הייתה קלה עבורי"

המקצוע החדש שבחרה לעתיד מצא את משפחתה מופתעת. בעלה וילדיה קיבלו את השינוי שבחרה אבל הוריה, שמגיעים גם הם מרקע דתי ולהם מקום משמעותיי מאוד בחייה, הרימו גבה והיו בהלם: "אמא שלי שאלה אותי לא פעם מאיפה זה הגיע או מה יש לי לעשות עם זה ברמה הפרקטית. בכלל, כל צעד שאני עושה זה בהתייעצות איתם".
התפנית בעלילה התרחשה כאשר אחותה הגדולה של רוני חגגה יום הולדת והזמינה אותה לתקלט. כאשר אמה של רונה ראתה את בתה "עושה שמח" בעמדת הדי ג'י היא ניגשה אליה, חיזקה אותה, התלהבה מהרעיון ואמרה לה כמה היא מדהימה.


"השאלות ששאלתי את עצמי בנוגע לעיסוק במקצוע לא נבעו בשום חלק ממניעים דתיים ובסופו של יום הלכתי עם האמת שלי – וקיבלתי את ההחלטה בלב שלם. היום זה כבר היסטוריה"


"הדרך לעמדת הדי ג'יי לא תמיד הייתה קלה עבורי", מספרת רוני בפתיחות ראויה להערכה: "היו לי המון התלבטויות, גם כלכליות גם משפחתיות. למכלול השיקולים נכנסה גם הדאגה לילדים אבל באופן מפתיע השאלות ששאלתי את עצמי לא נבעו בשום חלק ממניעים דתיים ובסופו של יום הלכתי עם האמת שלי – וקיבלתי את ההחלטה בלב שלם. היום זה כבר היסטוריה. אני חייבת לציין שיש לי חברים ושכנים מדהימים שתמיד שם לעזור ולסייע והילדים כבר בוגרים ועצמאים וזה הזמן שלי ללמוד ולהגשים את עצמי".
כיום העבודה כתקליטנית היא העיסוק המרכזי של רוני והיא מפרנסת אותה בצורה ראויה. "אני לא לוקחת יותר משני אירועים בשבוע כי חשוב לי לשמור על הקן המשפחתי שלי ולהיות נוכחת עבור הילדים כאמא", היא מוסיפה.

יש לך קווים אדומים בפני מי להופיע?
"אין לי כאלה. כל מי שמזמין אותי יודע מי אני, מאיפה אני מגיעה ומה הוא מקבל".

• "אני אוהבת שמחות של אנשים"

פניה קורנות כשהיא מדברת על מוזיקה ואת החיבור ההרמוני שלה לצלילים תתקשו לפספס. היא מנגנת באירועים בעיקר מוסיקת מיינסטרים, מקפידה להתעדכן בשירים ה'נכונים', מתחברת עם הקהלים המגוונים וחשה את הנוכחים ברחבת הריקודים – כמו כל תקליטן טוב. ה-אני מאמין' המוזיקלי שלה מאוד פשוט ומתמקד בכך שכל מוסיקה שמקפיצה ונכונה לקהל החוגגים ולאורחים – נכונה גם לה. לעיתים, כשהיא צריכה לפתוח מחשב ולערוך מוסיקה לאירוע בבית, רוני מודה על הקיים ועל ההזדמנות לעסוק במקצוע שכל כך משמח אותה ואנשים וגם להתפרנס מזה בכבוד.
"קהל היעד משתנה כל הזמן בהתאם למשפחה שמזמינה אותי" היא מדגישה: "אני מתקלטת לרוב בבת/בר מצוות, במסיבות פרטיות ובקרוב גם בחתונות, תחום שאני שואפת להתמקצע בו ואוטוטו מתחילה עוד קורס והשתלמויות בתחום. אני מאוד שמחה על המקום בו אני נמצאת בו היום. אני אוהבת שמחות של אנשים, להתחבר לקהל ולתקלט באירועים פרטיים. זה מרגש אותי, אני מוצפת בשמחה, והאינטראקציה עם הקהל והמשפחות מציפה אותי באנרגיות מחשמלות".

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|