מעיין של חוכמה

חידות, קופסאות בריחה, שימוש בספרי תנ"ך וגם במנוע החיפוש של גוגל: בלב עמק המעיינות, בין נופים ומים זורמים, תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק דנו בסוגיות הקשורות ל"ספר הספרים". הכל כחלק מתוכנית הלימודים לבגרות. צילום: ויצו ניר העמק

לומדים תנך בדרך אחרת: במסגרת לימודי תנ"ך וכחלק מהערכה החלופית שמהווה את "הבגרות החדשה" במקצוע, יצאו תלמידי שכבה י"ב בכפר הנוער ויצו ניר העמק ליום של פעילות חווייתית ויוצאת דופן שזכתה לכינוי: "המרוץ למעיין החוכמה". הפעילות התקיימה באזור מעיין 'עין שוקק' ויובליו, שם אחרי ארוחת בוקר קצרה, התחלקו התלמידים לקבוצות וכל אחת מהן קיבלה כתבי חידות אתגריות הקשורות בחומר הלימוד ואותן הם היו צריכים לפתור לאורך היום.

• הפתרון ממתין לתיבה

חגי וייס רכז לימודי תנ"ך- ששב ממילואים ארוכים- הסביר על הרעיון: "בגדול, זאת פעילות סופר מיוחדת, שוברת שגרה ומאפשרת את הבנת הקטעים שהם למדו בתנ"ך בדרך שונה לחלוטין ממה שמקובל לחשוב. אנחנו מקיימים את היום הזה כבר מספר שנים ותמיד הוא מוכיח את עצמו מחדש. אחרי שסיימנו את ספרי קהלת ואיוב המכונים: 'ספרות החוכמה', אנחנו מסכמים את הנלמד באופן מקורי".
באמצעות קופסאות בריחה, שאלות מחשבה הקשורות לדמויות התנכיות, שימוש בספרי תנ"ך ובמקביל גם בגוגל- כל אלו הרכיבו את האתגר הכולל שעמד בפני התלמידים ובסיומו חיכתה להם תיבה ובה הפתרון לחידה המרכזית. התלמידים נעו לאורך המסלול לצדי המעיינות הרבים ועברו בין התחנות השונות.
בנוסף, שולבה פעילות של"ח הקשורה להיסטוריה של האזור, לאירועים שהתרחשו בו וקשורים להקמת המדינה והחיבור לארץ ישראל. "היה מאד מוצלח, מרענן וזה המקום להודות לכל מי שלקח חלק בהכנת היום הזה", סיכם וייס את הפעילות.