מינוי במגדל העמק: אושרת מלכה ראש מינהל החינוך

מחליפה את מלי אליגוב ז"ל כלת פרס החינוך הישובי-ארצי. אושרת מלכה: "הייתה לי הזכות לעבוד לצידה של מלי ז"ל שהייתה לי כמנטורית. השאיפה למצוינות פדגוגית, חברתית וערכית לצד מתן שיוויון הזדמנויות ואמונה בכלי תלמיד/ה יהיו נר לרגליי". אלי ברדה: "אשרת הגשימה את החזון החינוכי העירוני של הרשות. הצלחה שלה ושל מערכת החינוך היא הצלחה של הילדים, היהלומים שלנו". צילום: דוברות מגדל העמק

אשרת מלכה (36) מונתה לתפקיד ראש מינהל החינוך בעיריית מגדל העמק. מלכה גדלה והתחנכה במערכת החינוך בעיר, בוגרת "אורט רוגוזין", שירתה ביחידת המודיעין 8200 כנגדת משא"ן ביחידת הטכנולוגית 7190. את התואר הראשון ותעודת ההוראה למדה באוניברסיטת "בר אילן", ואת התואר השני בניהול מערכות חינוך סיימה במכללת "אורנים".
במשך 11 שנים עסקה בתפקידים שונים בחינוך שהעיקרים הם תפקידי ניהול במנהל החינוך. במשך 6 שנים הייתה מנהלת פרויקטים ותוכניות, מנהלת מצוינות רשותית ומנהלת מחלקת בתי הספר בעיר והיא נבחרה פה אחד בוועדה לבחירת בעלי תפקידים בכירים ובמועצת עיר.
מינהל החינוך במגדל העמק פועל לאור החזון החינוכי העירוני: מערכת החינוך תצמיח בוגר איכותי וערכי שיתגייס לשירות משמעותי בצה"ל, יתקבל לפקולטות יוקרתיות באקדמיה, יחזור לעיר, ישתלב בתעסוקה בעיר וישתקע בה – מסלול זהה לזה שאשרת מלכה עברה עד למינוי המשמעותי.
"אני נרגשת מאוד מהתפקיד החדש – נבחרתי להוביל את מערכת החינוך. אני מאמינה שכל תלמיד יכול להגיע להישגים אישים ולממש את הפוטנציאל הגלום בו. אנו במנהל החינוך פועלים מתוך שיפור מתמיד ושאיפה ולמצוינות פדגוגית, חברתית וערכית ואנו מחויבים להעניק לכל תלמיד ארגז כלים אישי ומיטבי. אני מאמינה בהישגים לצד ערכים והצטיינות שיווניות- נקודות הציון הללו יהיו בסיס לבניית תוכניות ויוזמות שיובילו את מערכת החינוך במגדל העמק לגבהים חדשים", אמרה אשרת והוסיפה: "כראש מנהל החינוך אני רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה בין מחלקות העירייה, המשרדים הממשלתיים, משרד החינוך והצוותים החינוכיים. החשיבות הגדולה עבורי שאינני מובילה לבד, יחד איתי יש צוות מיוחד ובעל ניסיון, כצוות נאיר את הנשמות המיוחדות – ילדי מגדל העמק ולהובילם לצמוח, לפרוח, לחלום ולהגשים".
אשרת מלכה סיכמה את דבריה: "החשוב מכל – הרשות והעומד בראשה העמידו את החינוך בראש סדר העדיפויות. ההשקעות בחינוך מניבות פרי. בסימן חודש שבט אומר כי בשדה החינוך "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". זו הזדמנות שלי לומר תודה על האמונה בי על ההזדמנות והתמיכה. לא אשכח לעולם את מלי אליגוב ז"ל שנתנה לי הזדמנות כבוגרת תואר ראשון להכיר את העבודה החשובה הנעשית במנהל החינוך, אמשיך את המורשת בעשיית חסד ואהבה החינוך, הקשבה והכלה לכל ילד וילדה במערכת החינוך. שאיפתי היא ליצור אקלים מיטבי של שקיפות, מעורבות ושותפות וזאת בכדי לחזק את תחושת השייכות למגדל העמק ולקהילה וכן טיפוח המצוינות האנושית הפדגוגית והחברתית המושתת על דיאלוג והכלה לצד בנית מסגרת ארגונית תומכת המעודדת יזמות וחדשנות".