מחוייבים ומעורבים: באשכול גליל עמקים ממשיכים לחזק את העורף

באשכול גליל עמקים, החלו בשבועיים האחרונים בהכשרת מתנדבים לשעת חירום שיפעלו ברשויות יהודיות וערביות באשכול. במקביל, חולק ציוד רפואי לרשויות שכולל בין היתר ערכות עזרה ראשונה ומפעמים (דֵּפִיבְּרִילָטוֹרים). צילום: אשכול גליל עמקים

מאורעות ה-7 באוקטובר, חידדו את חשיבות המוכנות במעבר משיגרה לחירום ואת חשיבות המעורבות הקהילתית של מתנדבים בתוך הישובים.
עם פרוץ המלחמה בוצע מיפוי במגוון תחומים באשכול גליל והעמקים, במטרה להירתם ולרתום מתנדבים שיוכשרו לפעול בשעת חירום, לחזק את העורף, יחד עם הרשויות באשכול.
האשכול גייס תקציבי חירום ממשרד הבריאות לטובת ביצוע רכש של ציוד רפואי בחירום וגויס צוות של הדרכות בתחום מענה ראשוני לטראומה, עבור מתנדבים מתוך הקהילה. בשבועיים האחרונים התחלנו בביצוע הדרכות במועצה מקומית משהד, מועצה מקומית יפיע, מועצה מקומית איכסאל ובעיר עפולה.
מנכ״ל עיריית עפולה, שלום שלמה, ברך על היוזמה של האשכול ״עיריית עפולה, מברכת על היוזמה החשובה בהכשרת מתנדבים לשעת חירום, על הציוד החשוב שנרכש וחולק ובעיקר מודה למתנדבים היקרים שנרתמו לפרויקט חשוב זה. אנו תקווה שלא נזדקק כלל לשימוש בציוד ומתפללים לימים טובים".
ההכשרות בנויות מארבעה מפגשים של ארבע שעות לכל מפגש וכוללות מגוון מודלים לחוסן, חירום, טראומה, שיח רגשי, משמעות, תקווה ועוד מגוון נושאים.

אייל בצר, יו"ר אשכול גליל עמקים והמתנדבים עם ערכות עזרה ראשונה והמפעמים (דֵּפִיבְּרִילָטוֹרים). צילום: אשכול גליל עמקים
אייל בצר, יו"ר אשכול גליל עמקים, והמתנדבים לשעת חירום עם ערכות העזרה הראשונה והדֵּפִיבְּרִילָטוֹרים

במועצה המקומית יפיע, גויסו כעשרים מתנדבות. מנהל המחלקה לשירותים חברתיים, מאמר כנאנה, מלווה את הפרויקט, הדגיש את חשיבותו ותרומתו ואף שיבח את גיוס הכוח הנשי, "הקבוצה מורכבת מנשים אשר עברו תהליך ארוך של הכשרות והעצמה כמתנדבות יישוביות והשתלבו בכל מיני פעילויות קהילתיות בישוב. הקבוצה אמורה להמשיך את פעילותה בליווי עו"ס קהילתית ורכזת התנדבות יישובית לפי הצרכים העולים בישוב. נמשיך גם לספק למשתתפות סוגים שונים של הכשרות ומיומנויות על מנת להבטיח את רמת המקצועיות של השירות שהן ייתנו לקהילה בעתיד".
בעלות כוללת של 220 אלש״ח נרכש ציוד רפואי לשעת חירום ובוצעו הדרכות במטרה לסייע לרשויות בהעלאת רמת המוכנות לשעת חירום.
הציוד הרפואי שחולק לרשויות כולל: ערכות עזרה ראשונה, מפעמים, תיקי BLS, ALS.
שלא נזדקק.