מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

עיריית נוף הגליל מזמינה את תושביה לצפות במרבדי פריחת האביב ובאירוס המרהיב, בפארקים המחודשים ברחבי העיר
צילום: גלבוע קמינסקי, רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

אם באביב שעבר היה קשה להגיע רגלית לטיול במרבדי הפריחה המרהיבים בנוף הגליל, הרי שהשנה, ניתן לטייל לצד הפרחים במסלול נגיש שהוכשר במהלך החורף על ידי רשות ניקוז ירדן דרומי, הקרן שמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל ועיריית נוף הגליל.

• מסלול מעגלי באורך של כשני קילומטרים של פרחים, מקבל את פניהם של המבקרים בפארק 'שביל האירוס' שחודש ברחוב עטרה, הר יונה.

פריחת האביב נוף הגליל
פריחת האביב בנוף הגליל

במסגרת הפרויקט בוצעו העתקת גיאופיטים ( פקעות), עבודות לחשוף שטח השביל וסלילתו, פינות ישיבה, פינות ישיבה ותצפיות.
במרבדי הפרחים המרהיבים ניתן כבר למצוא את פרח האירוס – מלך הפרחים – שנוהג לבקר פעם בשנה בעונת האביב למספר שבועות בלבד. לצד האירוס הנדיר, הפארק התמלא כולו בפריחה צבעונית של צבעוני הרים, כלניות ורקפות ומסביב הכל ירוק ושופע בצמחייה טבעית הייחודית לאזור.
• הפארק מונגש למטיילים ומציע מסלול הליכה קליל בשביל מעגלי מונגש של 2 ק"מ הסובב את פסגת ההר ומחבר בין השכונה הוותיקה והחדשה בנוף הגליל.

לאורך השביל כולו הוצבו נקודות תצפית מהן תוכלו להשקיף לנופי הגליל ועמק יזרעאל וכמובן פינות מנוחה. מומלץ להמשיך על השביל עד לפסגת ההר, שם מחכה לכם "גשר נופי צף" – מרפסת תצפית המשקיפה על המרחבים הירוקים וממנה תוכלו לשוב לנקודת ההתחלה. שבילי הליכה נוספים המתפצלים מהשביל המעגלי יובילו אתכם לעבר השכונות של נוף הגליל. בפארק ניתן לצפות בפריחות הצבעוניות של מגוון פרחי בר מוגנים שאסור לקטוף. רק זכרו להצטייד מראש בשקיות אשפה ולהשאיר את הטבע נקי – כי אין לו תחליף.