לא רק ביום האהבה: רומנטיקה ביערות הצפון

עובדי קק"ל ממליצים על מקומות לטיולים רומנטים קסומים ביערות. צילום: מיכאל חורי (ארכיון הצילומים של קק"ל)

אם אתם מחפשים מסלולים לטיולים נעימים בסופ"ש בחורשות וביערות לאחוז בהם ידיים ולטייל ברוגע באזורים ירוקים עם תצפיות לנופים קסומים, עובדי קק"ל נרתמו למשימה עם המלצות לטיולים בשניים וגם לכל המשפחה.

• בית היערן ומצפור בית היערן

בית היערן הוא בית אבן קטן המספר על ראשית נטיעת היערות באזור. היו אלה אנשי "מצפה הגליל" – ארגון התיישבות מוסדית שאנשיו ישבו בשנות ה-40 של המאה ה-20 במשכנם הזמני בחוות סג'רה. עבודה לא הייתה בנמצא והמתיישבים סבלו חרפת רעב, עד שנציגם אזר עוז ונסע לירושלים לבקש תעסוקה מראש מחלקת הקרקעות והייעור בקק"ל דאז יוסף וייץ. וייץ הכיר היטב את החווה מהימים שבהם כיהן בה כמנהל. הוא נענה למתיישבים ולאחר סיור בשטח בשנת 1944 קבע כי יש לייער את המרחב שבין התבור לכביש נצרת-טבריה. אלה היו הנטיעות הראשונות של קק"ל בגליל התחתון.
לקראת הנטיעה נבנה "בית הקרן הקימת", ששימש כמחסן לכלי עבודה ולשתילים. כאן נאספו אנשי מצפה הגליל למנוחה קלה על כוס קפה, ורקמו את חלומם להקים יישוב משלהם. הדבר עלה בידם והם הקימו את מושב שדה אילן, הצופה על היער שנטעו.

בית הקרן הקיימת נקרא כיום בית היערן. שביל סלול להולכי רגל, באורך כ-700 מטר (הלוך ושוב), מוליך מבית היערן אל מצפור בית היערן. המצפור צופה על רמות הבזלת של הגליל התחתון.
דרכי הגעה: לפארק יער בית קשת שתי כניסות אפשריות: לבאים מדרום-מכביש 65 יש לפנות שמאלה לקיבוץ בית קשת ומשם בעקבות השילוט. לבאים מצפון: כביש 77 ,הכניסה בצומת החביתה, לכיוון מחנה שמשון ובעקבות השילוט.

הבריכה בעין פוריה. צילום: ויקיפדיה
הבריכה בעין פוריה. צילום: ויקיפדיה

 

• עין פוריה

באתר תגלו מעיין קטן הנובע למרגלות פוריה עילית, במדרון המשקיף על הכנרת. מול נופי האגם, בין כמה דקלים, מחכה לכם בריכה קטנה שמתמלאת ממימיו של עין פוריה.,

שילוט בפארק אידמית. צילום: ויקיפדיה (ליעד גבע)
שילוט בפארק אידמית. צילום: ויקיפדיה (ליעד גבע)

כדאי לבקר כאן בשעות אחר הצהריים, כאשר קרני השמש נופלות על האגם ועל הגולן  זו תפאורה מושלמת לפיקניק, קפה,או סתם תצפית יפה.
דרכי הגעה: הכניסה לדרך המובילה למעיין נמצאת בכביש 7767, כ-900 מ' ממערב למצפה אורון שאול, שבכניסה לאכסניית הנוער פוריה וליער שווייץ.הדרך עבירה ברכב פרטי בלבד.

• פארק אדמית

מהפארק נשקפים הנופים ההרריים של הגליל המערבי ומפרץ חיפה. האזור מאופיין בנוף של מצוקי נחל בצת ונחת נמר.  בפארק ניטעו עצי בוסתן ועצי יער, סומנו מסלולי טיול ונקבעו נקודות תצפית– כל מה שצריך לבילוי נעים בחיק הטבע. 

•  פארק הירדן 

פארק הירדן משתרע על פני כאלף דונם, בפינה הצפון-מזרחית של הכנרת בצד האפיק המזרחי של הירדן, והוא מכוסה בסבך צפוף של צמחייה, היוצרת "יער" של גדות נחלים. בסבך הצמחייה נחבאים עופות רבים ובמים שוחים צבים ודגים. הפארק משלב מגוון אתרים ומתקני נופש ובהם מסלולי סיור מסומנים, אתר טחנות קמח עתיקות ובו אמות מים ובריכות, האתר הארכיאולוגי של בית צידה, שיט בקייאקים ובאבובים, מדשאות, שולחנות פיקניק, פינות חמד לאורך פלגי הירדן, ברזיות מים, מתקני שעשועים לילדים, מזנונים ושירותים ציבוריים.

מול המונפורט בפארק גורן
מול המונפורט בפארק גורן

• פארק גורן 

פארק גורן משתרע בלב החורש של הגליל המערבי ומעל לערוץ נחל כזיב. יוצאים ממנו שבילי טיול לשמורת נחל כזיב, לעין טמיר ולמבצר המונפור. נופיו הירוקים והמרהיבים, על מגוון אפשרויות הבילוי שבו, הפכו את פארק גורן לאחד ממוקדי הטיולים החשובים והבולטים בישראל.

מצפה מונפורט

נקודת תצפית מרהיבה על המבצר הצלבני מונפורט, הצמוד למדרון תלול בנחל כזיב. מרפסת התצפית משקיפה גם על עמק הנחל, המכוסה כולו חורש ים-תיכוני מפותח. מהמצפור יורד שביל טיול לנחל כזיב ולעין טמיר, הנובע כל השנה. סמוך למצפור ובפארק חניונים רבים של קק"ל. המצפור נגיש לאנשים עם מוגבלות. כקילומטר ממזרח לכניסה לקיבוץ אילון, כביש 889. בחניון זה חל איסור לינת שטח.

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|