כוורת צעצוע: כוורן בעמק בנה כוורת אמתית מחלקי לגו

הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת 'דבורת התבור', הרכיב כוורת ייחודית מ- 7,000 קוביות לגו! ושיכן בה משפחת דבורים. הצטרפו אליו לבניית הכוורת חבריו לישוב משדמות דבורה. התהליך כולו תועד והפך לויראלי. צילום: דבורת התבור

כחלק מפסטיבל הדבש שיתקיים במהלך ספטמבר לקראת ראש השנה במכוורות ברחבי הארץ(19-21.9, 26-30.9), הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת "דבורת התבור" המתגורר במושב בשדמות דבורה, הרכיב כוורת ייחודית, מחלקי לגו.
על תהליך הבנייה סיפר בן זאב: "במכוורת שלנו החלטנו השנה לקיים פעילות בסימן  "ילדים עוזרים לדבורים", בה לומדים כיצד כל אחד מאיתנו יכול לסייע לתופעת היעלמות הדבורים ולשמור על חיי הדבורה, שכה חשובה להמשך קיומנו, בהאבקה המפרה את הגידולים החקלאיים שאנו אוכלים, וכך בשיחה עם ילדיי, עלה הרעיון לנסות ולהרכיב כוורת מלגו, שילדים יוכלו להתחבר אליה, ולעולם המרתק של דבורת הדבש" מספר בן זאב ומוסיף, "הקדשנו את חודש אוגוסט למלאכת ההרכבה, ראשית בניתי בסיס מעץ, כדי שנוכל לשמור על מידות סטנדרטיות של כוורת רגילה, לאחר מכן, התחלנו להרכיב עם קוביות הלגו ששכבו בבית 'כאבן שאין לה הופכין'."

ן זאב עם כוורת הלגו ומשפחת הדבורים ששוכנה בכוורת המיוחדת
בן זאב עם כוורת הלגו ומשפחת הדבורים ששוכנה בכוורת המיוחדת

בן זאב: "ההערכה המקורית שלי הייתה שנזדקק לכ- 2,000 קוביות. אך מהר מאוד הבנו שנצטרך הרבה יותר, תושבי שדמות דבורה ששמעו על הפרויקט התגייסו גם הם, ונתנו לנו קוביות לגו שהיו בביתם ואת השאר רכשנו. בסוף השתמשנו בכ- 7,000 חלקים!. בכל יום הרכבנו קצת, לעיתים התעייפנו, אבל כבר הרגשנו מחויבים לתהליך. לבסוף הצלחנו להשלים את בניית הכוורת, וכבר למחרת אכלסנו אותה במשפחה של דבורים אשר חיה בה בהרמוניה עד היום, ואנחנו רק שיחקנו בלגו".


מנתוני 'מועצת הדבש' לקראת ראש השנה עולה כי, צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 5,000 טון דבש ובחגי תשרי ישווקו בישראל כ- 2,000 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי. כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120 אלף כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.


בן זאב תיעד את כל תהליך ההרכבה מתחילתו ועד סופו,שיתף ברשתות החברתיות, ו הסרטון עשה הדים בעולם הדבוראות העולמי, עם עשרות אלפי שיתופים ומחמאות שהגיעו מכל מיני מדינות ודבוראים בעולם, בנוסף, עמוד המעריצים של Lego העולמי, פרגן וקידם את הכוורת.
את כוורת הלגו שבנה הדבוראי בן זאב וילדיו, ניתן לראות במסגרת 'פסטיבל הדבש' של מועצת הדבש, במכוורת "דבורת התבור" בשדמות דבורה, כמו כן, המבקרים ייקחו חלק בהכנת כוורת לגו נוספת.
המבקרים בנוסף, יערכו ביקור במכון רדיית דבש, יסיירו עם דבוראי במצפה דבורים יפתחו כוורות, ויסיירו באולם גידול אלפי פקעות משי, יכינו נר מדונג, ושכמיית דבורה ועוד. עלות: 42 ₪ למבוגר, 52 ₪ לילד. ימי הפעילות: 19-21.9, 26-30.9 להזמנות: 04-6769598, 050-5637645

פרטים נוספים באתר מועצת הדבש- www.honey.org.il ובעמוד הפייסבוק- פסטיבל הדבש

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|