"יצאתי להתקפה נגד הסרטן. היום אני מאושרת"

רנ"ג ענת ויסמן, רכזת חקירות בתחנת עפולה, נאבקה במחלת הסרטן וחזרה ללבוש את המדים. לרגל יום הסרטן הבינלאומי, כשמאחוריה 28 שנות שירות, היא מספרת על הרגעים הקשים (״הרופא אמר לי בפנים עצובות ׳יש גידול והוא ממאיר׳״), משתפת על התמיכה העצומה שקיבלה ומסבירה מדוע כל כך חשוב להיבדק. צילום: דוברות המשטרה

גילוי מוקדם מציל חיים: בימים אלה מצויין יום הסרטן הבינלאומי. לציון יום חשוב זה עמקניוז מביא לכם את סיפורה המרגש ומעורר ההשראה של רנ"ג ענת ויסמן, רכזת חקירות בתחנת עפולה, שנאבקה בסרטן וחזרה ללבוש את המדים הכחולים המעומלנים שלה.
ויסמן, נשואה (לשוטר) ואמא לארבעה ילדים מתגוררת בבירת העמק והוא משרתת בתחנת המשטרה בעיר כבר כמעט 3 עשורים.
לאורך השנים היא עברה שלל תפקידים ובינהם: סיירת, חוקרת נוער, וטיפול בעבירות מין וחסרי ישע.
לפני כשנתיים היא החלה לחוש שלא בטוב ומאותה תקופה חוותה טלטלה של ממש בחייה: ״בגיל 50 ‏הייתי אמורה לעבור בדיקת קולונוסקופיה ולא עשיתי אותה, פשוט זלזלתי״, היא משחזרת, ״כשלא הרגשתי טוב פניתי ‏לרופאת המשפחה ‏והיא הפנתה אותי לבדיקת קולונוסקופיה. אחרי הבדיקה יצא הרופא וביקש ממני להתלוות אליו למשרד. ואז אמרתי לו ׳נו, יש תשובה?׳. הוא הנהן לחיוב בראש, הסתכל עליי ואמר: ׳גבירתי, מצאנו גידול והוא ממאיר׳.

• "יש לי עוד הרבה טוב לפזר"

״הייתי מופתעת ואמרתי לו מה?.. כשראיתי את כל המשפחה בבית נפל לי האסימון הראשוני. זמן קצר לאחר מכן כבר התחלתי הקרנות, טיפולי כימותרפיה ונטילת כדורים בוקר וערב – יום יום. כשהתחלתי ‏את הכימותרפיה ‏הייתה לי נקודת שבירה, הגעתי למקומות שדיברתי עם עצמי ואמרתי אני לא שורדת את את זה. באותה תקופה שהתחבטתי עם עצמי לקחתי את הטלפון, נכנסתי לפייסבוק וכתבתי פוסט. החלטתי שאני משתפת. קיבלתי מהמגיבים, החברות והמשפחה כל כך הרבה תגובות תומכות ומחזקות, שאני האישה הכי חזקה שהם מכירים‏, ומאותו היום יצאתי להתקפה. לאורך כל הזמן הזה בעלי היה צמוד אליי מהבוקר עד הלילה. סיימתי תקופת הקרנות אחרונות ואז נכנסתי לפיענוח. אחרי זמן מה הרדיולוג הגיע אליי עם בשורה משמחת – הגידול הצטמק לכדי צלקת‏. יצאתי משם שמחה עד השמיים יחד עם כל המשפחה ואין כמוני מאושרת. למדתי מהאירוע הזה שאסור להזניח את הבריאות, צריך לצאת ולהיבדק ולא להגיד לי זה לא יקרה. המטרה הסופית שסימנתי לעצמי הייתה שאני רוצה לעלות שוב על מדים ולחזור לשגרה שלי. יש לי עוד הרבה מה לתת בעולם הזה‏, יש לי עוד הרבה טוב לפזר״.