חרבות ברזל: הושק פרויקט סיוע התנדבותי לנפגעי נפש

הפרויקט ההתנדבותי, ביוזמת ק.מ.ה אורנים, מעניק עזרה ראשונה נפשית למפוני עוטף עזה וגבול הצפון השוהים כעת בעמק יזרעאל. מאת מערכת עמקניוז

ד"ר מעיין בורשטיין. צילום: אלבום משפחתי

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל השיק מרכז ק.מ.ה במכללת אורנים את פרויקט ההתנדבות "אוויר לנשימה". מדובר בפרויקט התנדבותי, המעניק עזרה ראשונה נפשית למפוני עוטף עזה וגבול הצפון השוהים כעת בעמק יזרעאל.
אחד התפקידים העיקריים של המיזם הוא למזער את נזקי טראומה ע"י מתן מענה מהיר, קיצור הבירוקרטיה הישראלית והתמודדות עם מצב תת הספיגה של מערך בריאות הנפש במדינה.
במשך שנים מנהלת ד"ר מעיין בורשטיין את תחום תוכניות הלימודים הטיפוליות בק.מ.ה אורנים ובמקביל מכשירה צוותים לסיוע במקרי קיצון מסביב לעולם. מזה שלושה שבועות היא מנהלת את המיזם הנותן שירות של עזרה ראשונה נפשית, למפונים נפגעים, מעגלים ראשונים, שניים ונוספים לטראומה וכמובן גם לאוכלוסייה מקומית מארחת ולילדי העמק.
הפרויקט מונה כיום 40 מטפלים ומטפלות בתחומי פסיכותרפיה שונים שקיבלו הכשרה מקצועית במתן עזרה ראשונה נפשית ומעניקים סיוע לפי תחום התמחותם.
ד"ר מעיין בורשטיין, מנהלת הפרויקט: "התוכניות הטיפוליות בק.מ.ה אורנים מכשירות מטפלים איכותיים, מקצועיים ובעלי שאר רוח. מרגע שפרסמנו את הפרויקט, הגיעו עוד ועוד מטפלים המעוניינים להתנדב, וכיום אנו עומדים על 40 מתנדבים מכל התחומים: פסיכותרפיה, טיפול במשחק, מטפלות ומטפלים בגינון, מדריכות הורים ועוד. כולם עוברים אצלנו הכשרה ממקדת בתחום העזרה הראשונה הנפשית. במקביל אנו מרכזים את הפניות שמגיעות אלינו מרשויות, מישובים מארחים, ממנהלי בתי ספר ומאנשים פרטיים ומצוותים לכל פנייה מטפל או מטפלת לאבחון וקביעת טיפול. הטיפול יכול להיות חד פעמי או מתמשך בהתאם לרצון המטופל".
מרכז ק.מ.ה (מנהיגות. קהילה. השראה) במכללת אורנים פועל ל טיפוחה של המעורבות החברתית תורמת לגיבושו של עולם ערכים הדוגל באכפתיות, סולידריות חברתית, יוזמה ואחריות. מרכז ק.מ.ה מאגד תכניות לימודים, הכשרות והתמחויות, יחידות ומרכזים, שפותחו באורנים ברוח חברה, קהילה וסביבה.
מעבר למתן מענה מקצועי, מהיר, נגיש וחינמי לכל המעוניין, ד"ר בורשטיין רואה בהתנדבות העורף מקור המייצר חוסן, תחושת מסוגלות , קהילתיות שייכות ואופטימיות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|