חייו של מטופל ניצלו בעקבות טיפול מקצועי שקיבל במיון הקהילתי של כללית

תושב הצפון, בן 60, הגיע למיון של רקתי בטבריה עם כאבי חזה ובדיקה אבחנה נקב בריאה. המטופל הועבר בנט"ן הובהל היישר לניתוח בפוריה – ובסיומו התברר כי הטיפול המהיר הוביל להצלת חייו. צילום: כללית

אבשלום, בן 60, מאזור הצפון, הגיע למיון הקהילתי של כללית ברקתי וסיפר לד"ר אמין שניפי, מנהל המיון, שהוא סובל מכאבי חזה, בעיקר בצד שמאל.
ד"ר אמין שניפי, מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה, החל לתשאל את המטופל על מצבו והחל בבירור ראשוני שכלל אק"ג ומדידת סימנים חיוניים.
"האק"ג היה מחשיד ואינו תקין, ביצעתי אולטרסאונד סונר ליד מיטתו. במהלך הבדיקה נצפה סימן מחשיד שאבשלום סובל מפנוימוטורקס – חזה אויר" מסביר ד"ר שניפי.
המשמעות היא שיש נקב בריאה, שגורם להצטברות אויר בחלל של הבית חזה, גורם לתמט של הריאה ודחיקה של שאר האיברים בחזה לצד הנגדי (דחיקה של הלב וכלי דם גדולים), מדובר בסכנת חיים.
במקביל, הזמנו נט"ן, ועם הגעת נט"ן המטופל פונה לבית חולים פוריה תוך תיאום מקיף עם אנשי הצוות הרלוונטיים בבית החולים. המטופל הגיע לבית החולים למלר"ד, הועבר לחדר ניתוח, בוצע החדרת נקז וכעת מאושפז במחלקה לניתוחי חזה. כעבור כמה ימים, לאחר שהתאושש שוחרר לביתו.
"הסברתי לו שאנחנו מפנים אותו לבית החולים ושמחתי לשמוע שבזכות האבחנה והטיפול המהיר שלנו חייו ניצלו. אבחון מהיר בקהילה מציל חיים, התוצאה יכלה להיות אחרת לגמרי", סיכם ד"ר שניפי.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|