ויצו ניר העמק: תלמידי 'קדם עתידים' התנסו בהפעלת סימוטלטור המדמה טיסה

התלמידים שיצאו לביקור לימודי בביקור באוניברסיטת 'רייכמן', פגשו בקציני מודיעין – כחלק מתהליך הכנה לשרות משמעותי בצה"ל
צילום: ויצו ניר העמק

יום מרתק המתין לתלמידי יב' הלומדים במסלול 'קדם עתידים' בויצו ניר העמק, כשהגיעו לביקור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. במסגרת היום התלמידים נחשפו לתפקידים השונים ביחידות העילית של חילות מודיעין והאוויר. הבוקר החל בהרצאה מרתקת של דיקן ביה"ס למדעי המחשב, פרופ' יעקב אל-אור, שעסקה בזיהוי ממוחשב של תמונה ולמידת מכונה. זהו נושא מתפתח שנמצא כיון בחזית הטכנולוגיה העולמית, וצה"ל עושה בו שימוש נרחב למטרות שונות. עוד סיירו התלמידים ברחבי הקמפוס וקיבלו הסברים על הפקולטות השונות. בהמשך הגיעו למתחם הסינמה סיטי בגלילות, שם לקחו חלק בפאנל עם 3 קצינים שעסק במצוינות בשרות הצבאי, קבלה ליחידות מיוחדות כמו: סיגליות ו-8200 של מודיעין ועתודה אקדמית שפותחת צוהר למגוון תפקידים רחב.


"השאיפה היא לעודד את החבר'ה לנצל את הנתונים האישיים שלהם, כפי שקיבלו החל מהצו הראשון, דרך המיונים השונים ועד לרגע הבחירה מה לעשות בצבא"


הסביר שי הלוי, רכז 'קדם עתידים- את חשיבות היום. "אנחנו רוצים לגרות אותם, לגרום להם למקסם את היכולות שלהם בשירות הצבאי, למען עצמם ובמקביל למען המדינה כמובן". רגע השיא של היום היה כאשר החבר'ה הגיעו למתחם "הטייסת" שהוקם במקום. מדובר בסימולטור המדמה טיסה במטוס הקרב אף.16. לאחר הסבר קצר על אופיו וביצועיו של אחד המטוסים הוותיקים בחיל האוויר, עלו התלמידים על סרבלי טייסים והמריאו במתקן ההדמיה לטיסת אימונים מאתגרת.
לאחר שנחתו התקיימה שיחת סיכום והפקת לקחים בדיוק כפי שמתקיימת במציאות עם טייסים השבים מפעילות. "אין שום ספק שזאת חוויה מרתקת ויוצאת דופן. אני בטוח שכל אחד שהיה ביום הזה, לקח איתו משהו הלאה, אל העתיד הלא רחוק, רגע הגיוס. ואני רוצה להודות לפבל שור שליווה במסירות את התלמידים", סיכם הלוי את היום המיוחד.