הפועל עפולה: "הניצחון הזה הוא אוויר לנשימה" 

בהפועל עפולה נושמים לרווחה לאחר ניצחון הבכורה, 0-1 על הפועל רמת גן. בהנהלה מחמיאים למאמן שלומי דורה, ומה קורה בגזרת עידן דוד וגיא דיין? 
מאת: יובל יוספי
צילום: צחי רייזל

כמה קשה, ככה מתוק: לאחר 230 ימים ללא ניצחון, ופתיחת עונה מזעזעת, הפועל עפולה רשמה ביום שני האחרון את ניצחון הבכורה שלה בליגה הלאומית, 0-1 על הפועל רמת גן באצטדיון ״הסוכרייה". את השער ששחרר המון לחץ בבירת העמק כבש ג'ייק רוזנסקי במחצית הראשונה.
הרבה מתח שרר בקבוצה בימים שלפני המשחק. רבים הרגישו שהמשחק הביתי מול הפועל רמת גן, עבורה הפועל עפולה היא ה״כבשה השחורה״, הוא זה שיכול להוציא את הקבוצה לדרך חדשה. גם היכולת הטובה של הקבוצה מאז הגיע המאמן שלומי דורה, מאמן עם הצלחות מוכחות בכדורגל הישראלי, עודדה את החניכים ויצרה תחושת אופטימיות שהניצחון מעבר לפינה. ואכן, זה הגיע. אומנם מאוחר מהצפוי, ולא הכי מרשים, אבל בזכות משחק הקרבה ונחישות של השחקנים, הפער מהמקום שמוביל להישארות צוצמם, ל-3 נקודות. "הניצחון הזה בא לנו כמו אוויר לנשימה, אפשר להגיד רשמית שמסע ההישרדות שלנו התחיל" אמרו לאחר המשחק גורמים בהנהלת המועדון. בהחלט היה קל לזהות את ההקלה הגדולה על פניהם של אנשי עפולה בתום המשחק, והרבה מתח ותסכול השתחררו במועדון. בהנהלה מחמיאים לדורה, שהצליח לחולל שינוי בקבוצה, וניהל את המשחק בתבונה – מה שהוביל לניצחון בכורה. "דורה עובד קשה כדי שהקבוצה תצליח. האווירה השתנתה מאז שהוא בקבוצה, ואפשר לראות את זה גם על המגרש", סיכמו בהנהלת המועדון.

• המטרה: שני ניצחונות רצופים

קורת רוח נרשמה גם בקרבו של ראש העיר, אבי אלקבץ, שתתך בשחקנים יחד עם מנכ"ל העירייה שלום שלמה, חבר המועצה איתי כהן, וחברי הוועדה המייעצת שלומי אלבז ויהודה משה. בסיום הניצחון נכנסו בכירי העירייה לחדר ההלבשה לברך את השחקנים על משחק ההקרבה שהניב 3 נקודות.
למרות ניצחון הבכורה והאופטימיות, במועדון יודעים שעם הסגל הנוכחי יהיה קשה לשרוד בליגה, והם מתחילים לבחון חיזוק איכותי ומשמעותי, בעיקר במערך הקישור של הקבוצה.
בצוות המקצועי היו מי שסימנו את גיא דיין כמועמד אפשרי לחיזוק בחודש ינואר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"גיא שחקן נהדר. הוא עבר דבר או שניים בכדורגל הישראלי, והוא בדיוק המנהיג שאנחנו צריכים על המגרש" אמר גורם בצוות המקצועי.
מקורבים לדיין טוענים שהשחקן מרוכז בהצלחת נוף הגליל, אך הם גם לא פסלו לחלוטין אפשרות להצטרפות השחקן לעפולה. גם שמו של עידן דוד עלה, ובסביבת השחקן מאשרים שהתקיימו שיחות, אך מבהירים שזה תלוי בקבוצתו הנוכחית, מ.ס כפר קאסם, אם לאפשר לדוד לעזוב בינואר.
בקבוצה כבר מתכוננים למשחק הקרוב, מול בית"ר ת"א רמלה של ריימונד אטוולד, משחק חוץ קשה מול קבוצת הבת של מכבי תל אביב, ומי שנחשבת לאחת הקבוצות האיכותיות והמפתיעות בליגה הלאומית.
שחקנים רבים מרגישים שאפשר להמשיך את היכולת הטובה, ולייצר מומנטום של שני ניצחונות רצופים, לראשונה העונה, שיעזור לקבוצה להיחלץ מהמקום האחרון, ולהמשיך את מסע ההישרדות המאתגר.