החורשה בעפולה הירוקה תהפוך ליער קהילתי

עפולה מצטרפת לתכנית הארצית של קרן קימת לישראל (קק"ל) והופכת את 'חורשת המינים המיוחדים' בשכונת "עפולה הירוקה" ליער קהילתי שיזכה לתשתיות חדשות, אירועים ופעילויות קהילתיות. צילום: דוברות עיריית עפולה

מוסיפים צבע ל'עפולה הירוקה': בהמשך למדיניות של עיריית עפולה להקמת פארקים וגינות ציבוריות ברחבי העיר, חתם היום ראש העיר אבי אלקבץ יחד עם מנהל מרחב צפון בקק"ל שלי בן ישי על שיתוף פעולה חדש בין עיריית עפולה לקרן קימת לישראל במסגרתו תהפוך חורשת 'המינים המיוחדים' ליער קהילתי כחלק מתכנית ארצית של קק"ל.
מדובר בתכנית הנותנת מקום וביטוי רחב לתושבי השכונה כחלק מהליך שיתוף ציבור ופיתוח היער כיער קהילתי הן בנראות והן בתוכן. מדובר בחורשה הנמצאת בין השכונה החדשה "עפולה הירוקה" ובין 'כביש חורשה' שייסלל בקרוב ויחבר את השכונה לכביש עוקף 65 שסלילתו עתידה להסתיים בחודשים הקרובים.

חורשת המינים המיוחדים שם יקום היער הקהילתי הסמו לשכונת עפולה הירוקה. צילום: עיריית עפולה
חורשת המינים המיוחדים שם יקום היער הקהילתי הסמוך לשכונת עפולה הירוקה

במסגרת המיזם הקימה קק"ל בשיתוף הרשויות, למעלה מעשרים יערות קהילתיים ברחבי הארץ, אליהם מצטרפת עפולה שתקים בקרוב את היער הקהילתי שיקדם פעילות קהילתית, חברתית וסביבתית במקום כולל פעילות של נאמנים ביער ותוך שיתוף הציבור בתכנים ובנראות של היער הקהילתי.
שלי בן ישי, מנהל מרחב צפון, אמר: "כיערן אני סוגר היום מעגל כמי ששיקם את חורשת האקליפטוס ושיקום נחל המורה הסמוך לחורשה ואין יותר שמח ממני על כך. קק"ל גאה לחנוך את החורשה כיער קהילתי בעיר עפולה ובכך למעשה להפוך את החצר האחורית לחצר קדמית יחד עם התושבים והקהילה כמשאב סביבתי חברתי לאיכות חיים, חשיפה ולימוד ערכי היער, נופש ופנאי, בריאות ורווחה ושמירה על היער למען הדורות הבאים. קשר זה בא לידי ביטוי בחתימת האמנה היום לחיבור הקהילה ליער מכל המשתמע מכך".
ראש העיר אבי אלקבץ ברך את קרן קימת לישראל, שותפה פעילה למיזמים שונים בעיר עפולה כגון "פארק נחל המורה" ועוד ואמר. "מיזם היער הקהילתי בחורשה בעפולה הירוקה הוא שיתוף פעולה נוסף לקידום ושמירה על הטבע בתוך העיר עפולה וסביב לה".

בכירי המועצה חותמים על האמנה בעפולה. צילום: העיריית עפולה
בכירי המועצה חותמים על האמנה בעפולה

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|