הבעיה הגברית היא כלל עולמית – הפתרון הוא משלנו

זו אולי הבעיה שמטרידה יותר מכל דבר אחר את הגברים הסובלים ממנה – אך איש מהם לא ידבר עליה, עד כדי הימנעות מוחלטת מפנייה לעזרה. פטנט ישראלי חדש, אשר נולד ממש כאן, בעמק, מציע פתרון רפואי חדשני לבעיות בתפקוד המיני – ומהווה בשורה של ממש לגברים בכל רחבי העולם | בשיתוף 'או-מד מדיקל'.
צילום רן הלל

אם ייערך סקר בקרב גברברי העמק לגבי הנושאים המעסיקים אותם בשגרת יומם, סביר להניח שהתשובות שנקבל יהיו: קריירה, פרנסה, מילואים, משפחה, כושר גופני, המצב הפוליטי, ואולי גם זהות השורד האחרון.
אך יש נושא אחד, רגיש מאין כמוהו, שאיש לא יודה לגביו – אף על פי שכמעט מחצית מהגברים מגיל מסוים סובלים ממנו. מדובר בתופעה נפוצה למדי, ויש לה השפעה עמוקה (ולעיתים הרסנית) על הגבר, על חיי הזוגיות שלו ועל הדימוי העצמי שלו.

אין צורך בטיפול בסמוך לאקט המיני ובכך הספוטניות הזוגית נשמרת. ורטיקה. צילום רן הלל
אין צורך בטיפול בסמוך לאקט המיני ובכך הספוטניות הזוגית נשמרת. ורטיקה. צילום רן הלל

• הסוד שאף גבר לא מדבר עליו

מחקר שנערך בשנת 2019 באוניברסיטת ויסקונסין שבארה"ב מצא כי 40% מהגברים בני 40 ומעלה סובלים (ברמות שונות) מבעיות בתפקוד המיני. מדובר בנתון עגום למדי, אשר משקף את הקושי העצום שאיתו מתמודדים גברים רבים מדי יום. בשונה מבעיות רפואיות אחרות, תופעה זו מלֻווה בתחושת בושה ובפגיעה בביטחון העצמי. זו, ככל הנראה, הסיבה שגברים רבים מעדיפים שלא לטפל בבעיה: הבושה עוצרת אותם מלשתף בבעיה, גם אם מדובר בגורם מקצועי כמו רופא המשפחה.


אחת הבשורות החשובות שמביא איתו הוֶרְטִיקָה הוא אופן הטיפול: מדובר בטיפול חיצוני, ללא תופעות לוואי, המתאים גם לסובלים ממחלות רקע


מהו ההסבר הפיזיולוגי לתופעה?
איבר המין הגברי מוקף במעטפת רקמתית הנקראת 'טוניקה אלבוגיניאה'. כאשר הגבר חש עוררות מינית, דם זורם לאיבר המין שלו – והמעטפת מתרחבת, גורמת לנעילת הוורידים ו'לוכדת' את הדם באזור האיבר עד לסיום האקט המיני. תכונה זו מתאפשרת הודות לסיבי הקולגן, המרכיבים את מרבית המעטפת ומעניקים לה את האלסטיות שלה.
עם ההתבגרות הטבעית, ובדרך כלל בסביבות גיל 40 (אם כי יש לא מעט גברים אשר מתחילים לסבול מהבעיה אף בגיל צעיר יותר), מתחילים גם סיבי הקולגן 'להזדקן'. הם מאבדים מגמישותם ומחוזקם, ולמעשה הם מתקשים לשמור על גמישות המעטפת ו'ללכוד' את הדם הזורם לאיבר.

המכשיר זכה לאישור-NDR-CE(תו התקן האירופיאי). הדמיה arcreative
המכשיר זכה לאישור ה-NDR-CE (תו התקן האירופאי). הדמיה arcreative

אילו פתרונות מציעה הרפואה?
עם הזמן פותחו סוגים שונים של טיפולים, אך רובם ככולם מציעים מענה חלקי בלבד. הטיפול המוכר מכולם הוא תרופת הוויאגרה ודומותיה, אשר משפיעות בצורה כימית על גמישות כלי הדם ועל הגברת הזרימה של הדם לאיבר המין – אך לא מביאות ל'לכידת' הדם באזור.
קיימים גם פתרונות פולשניים דוגמת זריקות לאיבר והשתלת תותב. טיפולים אלו זוכים לא פעם להתנגדות, שכן בשל רגישות האזור הגברים חוששים לבצע בו פעולות שכאלו – וגם הם, כאמור, מספקים מענה חלקי וזמני בלבד.

• הפטנט הרפואי מטבריה שמופץ ברחבי העולם

בשנים האחרונות ניסתה חברת סטארט-אפ ישראלית שנולדה בעמק, וכיום משרדיה בטבריה, 'או-מד מדיקל' שמה, למצוא פתרון מקיף אשר יספק מענה בשלושה היבטים: ראשית – שיאפשר לגבר הסובל מהבעיה להתגבר על מחסום הבושה, שנית – שיעניק טיפול מן השורש ולא רק לסימפטומים של הבעיה, ושלישית – שינטרל 'מכשולים' הקיימים בפתרונות הישנים.


מענה ממוקד בשלושה היבטים: ראשית, לאפשר לגבר הסובל מהבעיה להתגבר על מחסום הבושה, שנית – להעניק טיפול מן השורש ולא רק לסימפטומים של הבעיה, ושלישית – לנטרל 'מכשולים' הקיימים בפתרונות הישנים


כך נולד מכשיר הוֶרְטִיקָה החדשני – מכשיר רפואי ביתי העושה שימוש בגלי רדיו בתדר נמוך (RF). הטכנולוגיה עצמה אינה חדשה וכבר הוכיחה את עצמה בטיפולי עור ודרמטולוגיה, אך היא הותאמה לשימוש באזור איבר המין והתגלתה כיעילה בבעיות בתפקוד המיני. למעשה, אנרגיית ה-RF מחממת את סיבי הקולגן שבמעטפת איבר המין, משקמת ומחזקת את הסיבים – ובסופו של יום, תורמת ללכידת הדם באיבר המין וליצירת מנגנון זקפה לאורך זמן.

• מהמעבדות בטבריה אל מעבר לים

במאי 2021 קיבל המכשיר – אשר גם מיוצר 'כחול לבן', במפעל מדימור בטבריה – את אישור משרד הבריאות. לקבלת האישור קדם ניסוי קליני ראשוני שנערך ביחידה לנוירו-אורולוגיה בבית החולים רמב"ם שבחיפה: 28 גברים השתתפו בניסוי במשך שמונה שבועות, ובסיומם נרשמו מעל 85% הצלחה. המשתתפים נבדקו שוב חצי שנה לאחר מכן – והעידו כי הטיפול עודנו אפקטיבי, על אף הזמן שחלף.

הטיפול דומה לאימון גופני: ניתן לבצעו בכל זמן ובכל מקום. צילום: רן הלל
הטיפול דומה לאימון גופני: ניתן לבצעו בכל זמן ובכל מקום

בסוף שנת 2022 ציינה החברה אבן דרך חשובה נוספת: המכשיר זכה לאישור ה-MDR-CE (תו התקן האירופאי), ובכך הצטרפה לנבחרת מצומצמת של חברות שקיבלו עד כה את האישור הזה, המחייב עמידה בתקנים מחמירים במיוחד. כמו כן, כיום נערכים לניסוי גדול בארה"ב במסגרת תהליך קבלת אישור ה-FDA האמריקאי.

• הבשורה האמתית של הוֶרְטִיקָה

אחת הבשורות החשובות שמביא איתו הוֶרְטִיקָה הוא אופן הטיפול: מדובר בטיפול חיצוני, ללא תופעות לוואי, המתאים גם לסובלים ממחלות רקע. כמו כן, הטיפול דומה לאימון גופני: ניתן לבצעו בכל זמן ובכל מקום, לאחר שבועות ספורים ייראו תוצאות, והן יורגשו גם בימים שבהם לא היה טיפול. המשמעות היא שאין צורך בטיפול סמוך לאקט המיני, ובכך הספונטניות הזוגית נשמרת. ואולי היתרון החשוב מכולם הוא ההתגברות על מחסום הבושה.

את המכשיר ניתן לקנות בדיסקרטיות, ללא צורך במרשם רופא, ישירות באתר החברה vertica-labs.com, וכן בסיוע של נציג שירות בטל' 04-9036999.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|