בשירות המאפיה: בית הקפה שנותן כבוד לבצק

מאחורי "אגדת לחם" בקיבוץ גשר ישנו סיפור שמשלב בהרמוניה מופלאה בין קולינאריה, פחמימות משובחות ומדויקות, לחמי מחמצת עם קרום קראנצ'י ומורשת מקומית עתיקת יומין. בין גלגול דפי הבורקס על ידי אמא ציפי, קריצות לקראנץ' מבית סבתא ו"הקוקו בקן" המבוקש, התוודענו למקום שהוא הרבה יותר מבית קפה, כזה שיהפוך ליעד שאליו תרצו לחזור שוב ושוב. צילום: איתי דובלין ושי לוי

מנת קוקו בקן לצד מטבלים טריים

ממש בימים אלה, עם בוא הגשמים, הצפון הופך לירוק, עם מרחבים פתוחים ומרהיבים. אז נכון שהלחימה בחזיתות הצפון והדרום לא ממש מעודדת לצאת ולבלות, אבל טובי אנשי המקצוע מסבירים כמה חשוב לשמור על שגרה, להתרענן בפעילות הפגה ולהעביר מסר שאנחנו כאן.
אחד האזורים המרהיבים והמתויירים בתקופה זו הוא עמק המעיינות שמרחביו נפתחים, ואם תרימו את הראש, תצפו בנדידה מרהיבה וקסומה של להקות חסידות, שקנאים ומגלנים, בדרכן דרומה אל ארצות החום.
העמק בורך בלא מעט מעיינות, אתרים, מסלולים ושמורות, אבל בסצנת בתי הקפה, הלחמים והמאפים האזור קצת פחות מפתה, אבל בדיוק בשביל זה יש את "אגדת לחם" בקיבוץ גשר.

• אוכל, אווירה, אנשים

אז שמנו פעמנו בעקבות הריח המשכר של המאפים האווריריים, הארומה של לחמי המחמצת המשובחים, המנות המסקרנות וארוחות הבוקר שיענגו כל חיך, ושמבוססות על תוצרת מקומית.
גולת הכותרת של בית הקפה הוא התנור המיתולוגי שנבנה לפני כ-100 שנים ומהווה מורשת אותנטית, בניחוח חלוציות והתיישבות עובדת.
המנה הכי מדוברת ומצולמת לאינסטה היא ככל הנראה "קוקו בקן", סוג של הומאז' קולינארי מעורר תאבון ל"ביצה בקן" שכל ילד הכיר באייטיז ובניינטיז, ב'ורסיות' קצת פחות מפתות. מהמטבח גם יוצא מדי יום "בורקס אגדה" שמהונדס ומרודד עם המון אהבה על ידי ציפי, אמו של הבעלים נתנאל נוימן. אתם בעניינים של מתכונים משפחתיים שעוברים מדור לדור? אז יש פה גם מאפה שמרים מנחם במיוחד, סוג של קראנץ' גרמני, עם נגיעות מהודקות ומעודכנות של קקאו וריבה. יישב לכם בול ליד הקפה או שתתפנקו גם בבית.
אגב, יש גם מענה לרגישים לגלוטן שיימצאו בתפריט מאפינס הפתעות מהחלומות, עם גבינות וירקות העונה ואופציות טבעוניות נוספות.
אבל יש באגדת לחם מעבר, הרבה מעבר, לתפריט הכשר, המזמין והמוקפד. פשוט יש אווירה, 'וייב' שמותאם לאזור הרגוע ולאתר "נהריים בגשר" בו שוכן בית הקפה. וכמובן, אנשים טובים שנהנים מהחוויה.

קינוח שישמח כל לבב באגדת לחם. צילום: איתי דובלין ושי לוי
קינוח שישמח כל לבב באגדת לחם

עדיין מתלבטים? אנחנו מציעים לכם להיות קלילים, לחמם את המנוע, לשים פלייליסט שירי דרך בספוטיפיי פרימיום שלכם ולהתייצב בבית הקפה, מול הנוף עוצר הנשימה. אם לא חסר לכם עוד משהו ב"צ'ק ליסט", אנחנו מבטיחים שכבר תודו לנו אחרי זה על ההמלצה.

• משהו קטן וטוב

ברוח התקופה המאחדת, באגדת לחם מדגישים שהם עובדים רק עם חקלאים ויצרנים ישראליים מהאזור, מתוך רצון לתמוך ולחזק. על המדפים תוכלו למצוא יינות ופרודוקטים איכותיים ממשקים ויקבי האזור, כולל של בעלי עסקים שגויסו בצו 8

שעות פתיחה:
8:30-14:30 שני-חמישי
8:30-13:00 שישי