בואו נעשה לנו חג

טרקטורים מתחילת המאה הקודמת וכלים חקלאיים מתקדמים, רונדו סוסים, תצוגה ססגונית של ענפי המשק השונים וטקס הבאת ביכורים כמיטב המסורת של העמק. כל אלה ועוד ממתינים לתושבי עמק יזרעאל והאזור ביום ראשון הקרוב באירוע המרכזי של פסטיבל חלב ודבש בכפר יהושע. רגע לפני מספר משה יריב, חבר המושב ומפיק המופע על ההכנות לאירוע שמתחילות כבר בראשית השנה, על החיבור לחקלאות, ועל הרצון לחשוף את הענפים לדורות הממשיכים

ביום שני הקרוב תיערך בכפר יהושע, תחת הכותרת "וחג שבועות תעשה לך, ביכורי קציר חיטים" חגיגת ביכורים כמיטב המסורת בעמק יזרעאל. בתוכנית המופע שייערך במסגרת פסטיבל חלד ודבש: תצוגת ענפי המשק השונים: "מחריש עד קציר" – הדגמה בשדה הפתוח, טקס הבאת הביכורים, רונדו טרקטורים וטרקטורונים, רונדו סוסים, ומופע להקות מחול וזמר.
מאחורי האירוע עומד רפי יריב, 73, חקלאי שורשי, חבר כפר יהושע, אב לשלושה ילדים ותשעה נכדים שמתגוררים כולם במושב. יריב מפיק ומביים את האירוע כארבעה עשורים, מתוך רצון לתת כבוד לענפי החקלאות השונים, ולחשוף אותם לדור הממשיך.

• אווירה מיוחדת

האירוע המרכזי דורש היערכות מוקדמת שמתחילה אי שם בראשית השנה האזרחית, בתכנון השטח, "אנחנו זורעים חיטה בשדה ולא קוצרים את הכול, כחלק מההכנה המקדימה לאירוע", מספר יריב.


יריב: " לפני מספר שנים הייתה הפוגה בקיום האירוע והנכדים שלי שאלו אותי מדוע אנחנו לא ממשיכים במסורת. זה היה הסימן עבורי והמניע להמשיך לערוך את החגיגה המיוחדת הזו"


"במופע לוקחים חלק משתתפים שכולם מתגוררים במושב כפר יהושע, והכל באווירת החג. החזרות למופע נערכות מיד לאחר יום העצמאות והוא צפוי להיות גם השנה מגוון וססגוני. המשתתפים ייצפו בתהלוכה מרשימה של עשרות כלים חקלאיים מראשית המאה הקודמת ועד לכלים המתקדמים של היום. כמו כן ייערך טקס הביכורים המסורתי של ילדי הגנים. הכל נעשה בשדה פתוח, עם כל האווירה המיוחדת של חג השבועות ואנו צופים השתתפות של אלפי תושבים מהעמק והאזור.

לי באופן אישי חשוב מאוד שהאירוע מתקיים מדי שנה בשנה. לפני מספר שנים הייתה הפוגה בקיום האירוע והנכדים שלי שאלו אותי מדוע אנחנו לא ממשיכים במסורת. זה היה הסימן עבורי והמניע להמשיך לערוך את החגיגה המיוחדת הזו, לחשוף את הכלים המיוחדים וההתקדמות הטכנולוגית בענף החקלאות, ומעבר לכך כמובן לחבר את כל קהילת כפר יהושע וקהילת העמק לחג השבועות ולמשמעויות שלו".

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|