ארבע רעיונות לעוגות קלילות שיתחסלו ברגע

כמה סוגי עוגות מוצלחות במיוחד שלא יספיקו להתקרר וכבר ייגמרו. המחשה: צילום (אתר unsplash)

לא משנה אם אתם מחפשים רעיון לקינוח לארוחת שישי, למתנה לשכנה שילדה או לסתם פינוק באמצע השבוע, כדאי שתמיד יהיה לכם רעיון לעוגה שקל להכין וכיף לאכול.
בימי הקיץ עוגות קרות משמחות במיוחד, ובימי החורף דווקא עוגות מהבילות חמימות.
כך או כך, הרעיון להכין עוגה שייקח חצי שעה להכין, ועשר דקות לזלול אותה (פשוט כי חייבים ליישר). עוגה שרק תצא מהתנור ותהפוך לפירורים, ותהפוך כל רגע למתוק בהרבה. אבל איזה עוגה להכין? לפני שבוחרים מתכון, מחליטים על הכיוון הכללי: גבינה קלילה או שוקולד בוגרת? שמרים מושקעת או בחושה פשוטה? תלוי באירוע ותלוי בטעם, וכל עוגה אפשר להכין בכמה דרכים. מוצפים במתכונים? הינה כמה סוגי עוגות מוצלחות במיוחד שלא יספיקו להתקרר וכבר ייגמרו.

• עוגות גבינה

עוגת גבינה היא עוגה קלסית, שאומנם מקושרת עם שבועות אבל לגמרי מתאימה בלל ימות השנה. המרקם הקרמי והחלק, הטעם המתוק והחמצמץ, הסגנונות המגוונים והנוסטלגיה שמתחברת לכל פרוסה לבנה- אלו רק חלק מהסיבות שהופכות עוגת גבינה לעוגה שתתאים לכל מאורע, וכנראה תתחסל מוקדם מן הצפוי. למי מכם שלא רוצה לעבוד קשה, עוגת גבינה פירורים תסגור פינה: רק לערבב את החומרים בקערה אחרת ולשלוח למקרר (ולא לשכוח לפורר את הביסקוויטים!). מי שאוהב להשקיע, לעומת זאת, יוכל להשקיע עוד כמה דקות במתכון ולהכין עוגת גבינה אפויה או עוגת גבינה באסקית שתרגש את אחרון הציניקנים בשולחן. את הטעם תוכלו לגוון בקלות עם תוספות כמו לימון, דובדבנים או ריבת חלב. גם בגרסה הפשוטה וגם בגרסה המושקעת, תהיו בטוחים שברגע שהעוגה תצא מהמקרר (או מהתנור), יהיה מי שיחכה לה עם כפית מוכנה ביד.

• עוגות שמרים

עוגות שמרים ממלאות את הבית בריח, שממלא את הלב בשמחה רבה לפני שהעוגה יוצאת מהתנור. קראנץ גרמני, בבקה פולנית או בכלל שבלולי שמרים אישיים- את בצק השמרים שלכם תוכלו ללוש בכל צורה שתרצו. אחד היתרונות בבצק שמרים, שלמרות שההכנה שלו דורשת מעט שקעה (שמסתכמת בעיקר בזמן התפחה)- מומלץ ורצוי להכין כמות כפולה ולהקפיא חלק, שיהיה מוכן לפעם הבאה שיתעורר חשק למשהו מתוק לנשנש. והמילוי- מה שיש בבית! מקינמון ואגוזים, דרך חלבה או לוטוס ועד שוקולד קלסי- לכל מילוי יש את הקסם שלו, והטעם שתבחרו תלוי למרבה ההפתעה-בטעם שלכם. כך או כך, אין הרבה דרכים לטעות עם עוגת שמרים, והיא תתחסל ברגע גם אם כל יושבי השולחן יטענו שאין מקום להכניס פירור.

• עוגות שוקולד

שוקולד משחרר אנדורפינים במוח, שגורמים לאנשים להרגיש אושר, ואולי זו הסיבה שחובבי שוקולד אמיתיים פשוט לא יוכלו לעמוד בפני עוגת שוקולד טובה. לקקאו טעם עשיר, ועוגה בטעם שוקולדי עמוק היא חגיגה שרק רוצים ממנה עוד ביס ועוד ביס. מעוגות בחושות פירוריות שכיף לזלול במפית ועד עוגות דחוסות וכבדות שמענג לאכול בהרבה ביסים קטנים. כיוון ששוקולד הוא טעם ולא בסיס: מגוון האפשרויות הוא רחב: עוגות גלידה על בסיס שוקולד, עוגות ביסקוויטים שהקקאו שולט בהן, פאדג'ים משובחים או עוגות שמרים נוסטלגיות. איך בוחרים? לפי החשק שיש עכשיו, לפי החומרים שיש בבית, לפי הזמן שעומד לרשותכם או לפי העונה.

• עוגות בחושות פירות וירקות

נשארו גזרים במגירת הירקות? קוקוס בצנצנת על המדף? תפוזים רכים בסלסילה? מעולה, כי בחושות על בסיס פירות וירקות הן העוגות המושלמות כשמחפשים קינוח לסגור אתו פינה. בחושות מראות שדלעת היא ממש לא רק למרק וקישואים יכולים לעבוד גם בגרסה המתוקה. האפשרויות הן רבות, אבל יש כמה שפשוט אי אפשר לטעות איתן: עוגת בננה ושוקולד, עוגת גזר ועוגת מייפל- בטעם שכולם אוהבים, באפס מאמץ ובפחות מחצי שעה- התבנית נשלחת לתנור, ונותר החלק הקשה באמת- לחכות.
עוגות בחושות הן בסיס מעולה להפתעות ולשינויים שתרצו לעשות מפעם לפעם: אפשר למשוך אותן לכיוון הבריא, המושחת, הסולידי והמוגזם, ולשחק בטעמים ובמרקמים איך שמתחשק. בקלות יחסית אפשר להפוך אותן לטבעוניות- עם תחליפי ביצים וחלב, ועם הציפוי הנכון בקלות אפשר לשדרג אותן לכוכבות שנראות מיליון דולר. עם קצפת, שמנת חמוצה או בכלל זיגוג אייסינג כמו של סבתא- כל בחירה תצדיק את עצמה, ותראו כמה מהר היא עושה את זה.