"אני לא יכול לחשוב על מילים אחרות מלבד – נס רפואי"

צעיר שהגיע עם שיתוק מלא בשתי רגליו חזר ללכת לאחר שנותח ועבר שיקום ממושך במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית.
המחשה(FREEPIK)

צעיר שנפצע כתוצאה מחפץ כבד שנפל על גבו הובהל למרכז הרפואי העמק כאשר הוא ללא תחושה בשתי רגליו וללא שליטה על הסוגרים. בבדיקות שעבר התגלה שבר דחיסה מורכב בגבו וקרע בחוט השדרה.
המטופל הועבר לחדר הניתוח, שם נותח ע"י ד"ר מוחמד יחיא, מומחה בכירורגיה של עמוד השדרה וד"ר מיכאל רייכל, מנהל יחידת עמוד השדרה, מהמערך האורתופדי שיקומי של המרכז הרפואי העמק.
"המטופל הגיע למעשה עם שיתוק מלא בשתי רגליו ואי שליטה על סוגרים. בחדר הניתוח גילינו נזק עצום לחוט השדרה של הצעיר. ביצענו תיקון לחוט השדרה, קיבוע ושחזור השבר", אמר ד"ר מוחמד יחיא. "הנזק האדיר שנצפה בעת הניתוח היה במונחים רבים בלתי הפיך בשל הפגיעה החמורה והותיר את הצעיר עם סיכויים נמוכים מאוד, שלא נאמר אפסיים להחלמה", הוסיף ד"ר רייכל.
הניתוח הסתיים בהצלחה והצעיר הועבר למחלקת השיקום במרכז הרפואי העמק לתחילת שיקום אינטנסיבי.
״חודש לאחר הניתוח פגשנו את המטופל במחלקת השיקום, ואני לא יכול לחשוב על מילה אחרת, מאשר נס רפואי. הוא התהלך בעזרת קביים והשליטה על סוגריו חזרה לתפקוד מלא", אמר ד"ר יחיא.

ד"ר מוחמד יחיא, מומחה בכירורגיה של עמוד השדרה וד"ר מיכאל רייכל, מנהל יחידת עמוד השדרה, מהמערך האורתופדי שיקומי של המרכז הרפואי העמק
ד"ר מוחמד יחיא, וד"ר מיכאל רייכל. צילום: העמק

ד״ר אלכסנדר פרידמן, מנהל יחידת השיקום של המרכז הרפואי העמק: ״הצוות השיקומי מורכב מצוות רב מקצועי הכולל צוות רפואי, סיעודי, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, פסיכולוגיות ועו״סיות. מדובר בעבודה משותפת של כל הצוותים אשר הובילה להשגת המטרות הכירורגיות והאורתופדיות של המטופל״.
שירה חיימוביץ אביטן, פיזיותרפיסטית ומרכזת תחום בכירה שליוותה את הצעיר במהלך השיקום: "המטופל עבר שיקום אינטנסיבי, יום יומי. עם העבודה הקשה ראינו שיפור בכוח השרירים והתנועה החלה לחזור ויחד איתה הגיע שיפור ביכולת התפקודית שלו. אני כל כך שמחה שהשיקום נושא פירות והמטופל הגיע ליכולת הליכה עם קביים. יש עוד דרך לעשות אך מאמינה שאנחנו בדרך לשם".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|