אלון התבור: בין המועמדים הסופיים ל"עץ הלאומי"

לרגל חגיגות ה-120 לקרן קימת לישראל, קק"ל וישראל היום מזמינים אתכם לבחור את העץ שלדעתכם מיצג את מדינת ישראל. צילום: מערך הצילומים של קק"ל

אחרי שהדוכיפת נבחרה לציפור הלאומית, הצבי לחיה הלאומית, והכלנית לפרח הלאומי – הגיע הזמן להכתיר את העץ הלאומי של ישראל! בעולם  כבר בחרו אבל מה איתנו?
לרגל חגיגות ה-120 לקרן קימת לישראל, קק"ל וישראל היום משיקים את תחרות "העץ הלאומי" ומזמינים אתכם לבחור את העץ שלדעתכם מיצג את מדינת ישראל בצורה הטובה ביותר.
ב-120 השנים האחרונות נטעה קק"ל, האחראית על הייעור בישראל, כ-250 מיליון עצים ברחבי המדינה, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי- כולם יפים, כולם חכמים, אבל רק אחד זוכה.
להלן רשימת העצים המועמדים- שצלחו "סלקציה" ראשונית: הדקל, הזית, אלון התבור, ברוש, אקליפטוס, אלה והתאנה.
עכשיו הכוח בידיים שלכם, הצביעו והשפיעו: בחרו את העץ המתאים ביותר לדעתכם לזכות בתואר. כל משתתף בתחרות יוכל לקבל תעודת הצבעה מעוצבת ולשתף מסיפורו האישי על העץ בו בחר בתחרות. הבחירה באתר קק"ל.
מועמד מספר שלוש הוא כאמור אלון התבור: בימי הטורקים כרתו אלפי דונמים ממני כדי לתת אספקה לרכבות ולתעשייה המקומית, אבל הוא הצליח לשרוד ולהעמיק את שורשיו בארץ ישראל. העץ עמיד מאוד בפני חום ויובש ונותן שפע של צל. בנוסף, הוא מתנשא לגובה רם – לפעמים אפילו מעבר ל-15 מטרים. הקליפה שלו עבה במיוחד, ובזכותה הוא עמיד לשריפות. אלון התבור גדל בעיקר באזור רמת הגולן, בחורשות ובאזור הגליל התחתון.

 

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|