אוויר נקי: חוסל מפגע ריחות המזבלה הפיראטית ביפיע

בטיפול המפגע במזבלה הפירטית ביפיע הושקעו כ- 2.5 מיליוני שקלים, לטובת עבודות כיבוי של הבעירה, השמדה מבוקרת של הפסולת והעברתה וקיום אכיפה מוגבר במקום. 

מגדל העמק נלחמה למען אוויר נקי לתושבים במאבק בלתי מתפשר בטיפול במפגע ריחות המזבלה הפיראטית ביפיע שהסתיים בהצלחה. ראש העיר, אלי ברדה: "נלחמתי על זכותם של תושבי העיר לנשום אוויר נקי ולשמור על בריאותם בדיוק כפי שעשינו כשהסרנו במימון העירייה את גגות האסבסט המסרטנים מגגות בתים פרטיים בשכונת "נוף העמק" והכל למען שלומם ובריאותם של תושבי העיר".
העירייה, בסיוע של השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן הצליחה לשים סוף למאבק המתמשך בתופעה המטרידה והבלתי נסבלת שגרמה לפגיעה באיכות החיים ובבריאותם של תושבי העיר שנאלצו לשאוף אוויר מזוהם. העובדה שמגדל העמק הינה הרשות הראשונה בארץ שהמשרד להגנת הסביבה אישר מיליוני שקלים להסרת מפגע ריח ביפיע שתושבי מגדל העמק סבלו ממנו בזמן שהתופעה הפכה ל- "מכת מדינה" ותושבי ערים רבות סובלים ממנה מלמדת על גודל ההישג. מדובר במערומי פסולת גושית שהושלכו לוואדי השוכן בסמוך לשכונה הצפון מזרחית בעיר וכתוצאה משריפת הפסולת נפלטו חומרים מסוכנים לאוויר שפגעו באיכות חייהם של תושבי העיר וסיכנו את בריאותם.
כאמור, המשרד להגנת הסביבה אישר כ- 2.5 מיליוני שקלים אשר כללו ביצוע עבודות כיבוי של הבעירה להשמדה מבוקרת של הפסולת והעברתם למתקני קצה ובקיום אכיפה מוגבר.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן עם ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן עם ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "ראש העיר פנה בשבוע הראשון עם כניסתי לתפקיד בבקשה לסיוע בהסרת המפגע שהשפיע רבות על איכות חייהם של תושבי מגדל העמק. נעתרתי מיידית לבקשתו וכעת בביקורי הנוסף במקום אני שמחה על כך שהמזבלה בוואדי פונתה והמפגע הוסר".
ראש העיר, אלי ברדה הודה לנבחרי הציבור ברשות ולתושבים, למנהלת מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סיגל בלומנפלד ולשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן על הטיפול המסור במקרה וביקש לוודא קיום אכיפה הדוקה למניעת הישנות התופעה ואמר: "נלחמתי על זכותם של תושבי העיר לנשום אוויר נקי ולשמור על בריאותם בדיוק כפי שעשינו כשהסרנו במימון העירייה את גגות האסבסט המסרטנים מגגות בתים פרטיים בשכונת "נוף העמק" והכל למען שלומם ובריאותם של תושבי העיר".