עפולה: שדרת ארלוזורוב הוכרזה כאתר שימור לאומי

לקראת חגיגות המאה לעפולה הכריזה המועצה לשימור אתרים על 'שדרת ארלוזורוב', שדרת הדקלים המפורסמת והייחודית של בירת העמק, כאתר שימור לאומי.
צילום: דוברות עיריית עפולה

בטקס השתתפו ראש העיר אבי אלקבץ וחברי הנהלת העיר, יו"ר וועדת השימור העירונית חבר המועצה מוטי אלוש וחברי וועדת השימור, טוביה גפן, רכז אתרים, המועצה לשימור אתרים, אזור הצפון, וותיקי העיר ותושבים.
במהלך הטקס הוצגה ההיסטוריה המפוארת של השדרה, שימיה כימי העיר, חשיבותה הרבה לאורך השנים במרקם העירוני ותוכניות השימור והפיתוח העתידיות המתוכננות לה בשנים הקרובות. במהלך הטקס הסיר ראש העיר אבי אלקבץ את הלוט מעל השלט הרשמי של המועצה לשימור אתרים, המספר את סיפורה של השדרה וחשיבותה הציונית והמקומית.
השילוט החדש ישתלב בכלל התוכניות החינוכיות והתיירותיות של העירייה ויהיה למעשה נקודה נוספת ומרכזית ב"שביל המאה לתולדות עפולה" – מיזם מיוחד של העירייה לרגל חגיגות המאה, במסגרתו יוצבו עד שנת המאה שמונה עשר שלטי הסבר ומידע בנקודות העניין ההיסטוריות של העיר עפולה.
ראש העיר אבי אלקבץ, אמר: "אנחנו שמחים ונרגשים שלאחר כמעט מאה שנים גם מדינת ישראל, באמצעות המועצה לשימור אתרים, מכירה בערך ההיסטורי, הציוני וההתיישבותי של שדרת הדקלים היפיפייה שלנו. נמשיך לשמור על השדרה כליבה הפועם של העיר וכחלק מהותי מהמורשת של כולנו. השלט החדש יתווסף לתוכנית הדגל החינוכית שלנו 'עפולה עירי', וכך כלל תלמידי העיר ילמדו על ההיסטוריה של השדרה כסמלה של עירנו האהובה".