עמק יזרעאל: עשרות תושבים הגיעו למפגשים אישיים עם שי יזרעאלי

החינוך, החקלאות והביטחון האישי: סגן ראש מועצת עמק יזרעאל ויו"ר הוועדה לתכנון "היזרעאלים", שי יזרעאלי, החל בימים האחרונים בשרשרת מפגשים וחוגי בית – בהם הוא מציג את המצע שלו לקראת הבחירות ב-31 לאוקטובר. צילום: מטה שי יזרעאלי

סגן ראש מועצת עמק יזרעאל ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה "היזרעאלים", שי יזרעאלי, המתמודד בימים אלה על ראשות המועצה, החל בשרשרת מפגשים וחוגי בית עם תושבי העמק.
מאז החל את המפגשים, נפגש יזרעאלי עם עשרות מובילי דעה ותושבים ביישובים השונים. את יריית הפתיחה למפגשים, עשה יזרעאלי בבית משפחת קרסיק בקיבוץ נהלל, לאחר מכן התארח בבית שערים, בבית לחם הגלילית, במרחביה, וביישובים נוספים.
על פי ראשי המטה של יזרעאלי השיחות נסובו סביב נושאים רבים כאשר הבולטים שבהם חינוך או כפי שיזרעאלי מקפיד לומר "חינוך יזרעאלי" – התאמת ושיפור המערכת לצרכים של תושבי היישובים השונים הן במישור של הבינוי והן במישור של ההסעות וכמובן הפדגוגיה שם מכוון יזרעאלי, בין היתר, להקמת בתי ספר שייתנו מענים שונים כגון בית ספר דמוקרטי, אנתרופוסופי, מקצועי ואף תורני היכן שהציבור דורש זאת. נושא נוסף שקרוב לליבו של יזרעאלי ועמד על סדר היום במפגשים הללו הוא השבת הבנים והבנות הביתה. יזרעאלי הרחיב על החסמים והסביר על התכנית הסדורה שבנה לאורך השנים וכוללת בין היתר קידום הרחבות, קבוצות רכישה, השגת תנאי מימון טובים ועוד.
שני נושאים נוספים הקרובים לליבו של יזרעאלי ועמדו במרכז השיח הם נושא החקלאות שלדבריו של יזרעאלי, חקלאי בעצמו, עדיין חיה ובועטת אך זקוקה לחידוש ושדרוג למשל קבלת עודפי המים המטוהרים מהישובים הסובבים, הגדלת המגוון החקלאי, סיוע כלכלי, וכן הביטחון האישי שקשור באופן ישיר לחקלאות אבל לא רק אלא גם בתחושת הביטחון ביישובים, בביטחון בכבישים ועוד. יזרעאלי מתכוון לשים דגש נרחב בנושא הכולל תגבור של השיטור המקומי, תגבור מערך השמירה (מתמיד ואזרחי), תקצוב מערך הרב"שים ולא פחות חשוב מאבק עיקש בפשיעה החקלאית ועיבוי הביטחון היישובי באמצעות מוקד חי.