בצל המאורעות הקשים: קריאה להגברת הדו קיום בכנס בנצרת

כנס משותף לערבים ויהודים התקיים אתמול בית ספר אל-חכימה בנצרת וכלל אישי ציבור מרכזיים באזור וממנו יצאה קריאה נרגשת להגברת שיתוף הפעולה בין יהודים וערבים לנוכח האירועים הקשים האחרונים.

"רציתי לפתוח בדברים שמחים לשכנינו המסיימים את צום הרמדאן, אך בימים אלה אני אדם כעוס ומבויש: בן עמנו שרף למוות תינוק, והרס משפחה שלימה – בשם איזה אלוהים עשה זאת? לא, זה לא אלוהים שלנו, אנו מוקיעים מעשה זה!".
כף פתח ואמר יעקב יוניש בפתיחת כנס של תנועת 'צועדים יחד לעתיד משותף', שהתקיים אתמול בבית ספר אל-חכימה בנצרת.
לאחר מכן הציבור התבקש לשבת בדומיה במשך 30 שניות כמחאה שקטה ותפילה לשלום הפצועים.

אפרת שלם נציגת ועמקניוז בכנס מספרת כי הכנס התקיים בצל הרצח הנורא של התינוקת ביום שישי בבוקר.

ראש עיריית עפולה יצחק מירון אמר בכנס: "הוזמנתי לאירוע משמח, אך איני יכול להתעלם מהאירועים המתגלגלים במדינה. הקשר בין מצעד הגאווה לכפר דומא הוא חוסר הסובלנות והשנאה. אנו חייבים להילחם בתופעות האלה. באזור שלנו מתקיים דו-קיום ברמה היום-יומית, רופאים ערבים בבית החולים, עורכי דין, שופטים, בעלי עסקים, שוכרי דירות ועוד. אם נרחיב עוד את מעגלי העשייה המשותפת נצליח".  ראש המ.א. עמק יזרעאל אייל בצר חיזק בדבריו את עמדת הנשיא רובי ריבלין ואמר שהיום אנו ניצבים בפני מאבק על דמותה של החברה הישראלית. יש מי שמנצל מצב זה להיפרד ומשול, אך הרוב רוצה עתיד משותף, והיום אסור לרוב הזה להיות דומם. ח"כ זוהר בהלול (המחנה הציוני) שאל בהתרסה: "מי בא לכנס כזה כשגל טרור משתולל בחוץ? רק נאיבים ונאיביות כמוכם. הקיצוניים ימשיכו להדליק מדורות ולהלך עלינו אימים, אבל בסופו של דבר הנאיבים ינצחו, כי להם יש תקווה ואמונה בשלום ודו קיום".

יוניש , שעסק בשנים האחרונות ביזמות במקרקעין, עבר לפני כשנתיים וחצי תהליך רוחני, שבמסגרתו הקים בבית-השיטה קהילה רפורמית. לפני שנה החליט להקפיא את עסקיו במסגרת "שנת שמיטה רוחנית" שנטל על עצמו, והקים תנועה חברתית-אזרחית שבה פועלים יחד יהודים וערבים, בשיתוף, בשוויון, בידידות ובכבוד הדדי. מעל 10.000 איש כבר חתמו על האמנה המשותפת, והמטרה – להכפיל את המספר בחודשים הקרובים.

הערב נחתם בריקודי דבקה של הלהקה המקומית מאיכסל.