KLA-Tencor: עובדים על הפלטפורמה שתאפשר את הדברים ה-"מטורפים"

השבוע נתבשרנו כי 35 עובדים יגויסו למרכז הפיתוח של KLA-Tencor במגדל העמק. ד"ר עמי אפלבום, נשיא החברה בישראל מספר בראיון לעמקניוז על כוונת החברה לגייס מהנדסים מוכשרים, על הרצון לגייס סטודנטים לתארים מתקדמים להשתלבות במחקר ופיתוח במעבדת האופטיקה, על ההזדמנויות התעסוקתיות בעקבות עלייתה למסלול של רכבת העמק וחשיבות פעילות החברה בישראל

מרכז הפיתוח של חברת KLA-Tencor ישראל, ספקית גלובלית מובילה של פתרונות מתקדמים למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים, הודיע כי הוא מגייס לשורותיו 35 עובדים חדשים. זהו אינו מהלך גיוס ראשון מצד החברה היושבת במגדל העמק וסביר שגם לא האחרון. החברה נמצאת כל הזמן במהלך של גידול חיובי והצפון רק מרוויח.
״המשרות החדשות מיועדות למהנדסי אלקטרוניקה ומכונות – בוגרים – לתפקידי אינטגרציה ברצפת הייצור, מהנדסי תוכנה – להשתלבות בפרויקטי פיתוח מתקדמים, מהנדסי אלגוריתמים בעלי רקע בעיבוד תמונה, מהנדסי אלגוריתמים בעלי רקע בתחום של MACHINE VISION, מהנדסי מערכת (System Engineer)", אומר עמי אפלבום, נשיא KLA-Tencor ישראל, "כמו כן מבוקשים גם מנהלי שרשרת אספקה לתמיכה בפרויקטי פיתוח וייצור של החברה בהיבט של חומר ומהנדס אפליקציה לפיתוח אפליקציות מתקדמות. העובדים ישתלבו, בין השאר בתפקידי אינטגרציה של מערכות וב'חדרים הנקיים"' של החברה״.

• הבנו שיש גם ׳פינה חמה׳ אצלכם לסטודנטים?

״בהחלט. אנו מקווים גם לגייס סטודנטים לתארים מתקדמים להשתלבות במחקר ופיתוח במעבדת האופטיקה. העובדים שלנו, שמגיעים מתחומים מגוונים, מקבלים אפשרות לקריירה שלמה בחברה, שיכולה להתחיל עוד בהיותם סטודנטים ובהחלט יכולה גם להוביל אותם עד לתפקידים הבכירים ביותר. העבודה מאוד מאתגרת ועומדת בחזית הידע המדעי והטכנולוגי בעולם ומאפשרת הזדמנויות רבות להתפתחות מקצועית, כיוון שאנחנו כל הזמן עובדים על פיתוח מוצרים חדשים המובילים בעולם. המטרה היא  לגייס ולטפח את האנשים המוכשרים ביותר בתחומי עיסוקם ובהחלט יש לנו הרבה להציע להם".

• בשורת רכבת העמק: מגדל העמק מתקרבת למרכז

קלא טנכור ישראל מציע הזדמנות תעסוקתית גם לתושבי השפלה והמרכז עם שיפורי התשתיות באזור הצפון כדוגמת רכבת העמק שהחלה את פעילותה בחדש שעבר והמאפשרת נסיעה נוחה ובטוחה שבה בתוך כשעה ניתן להגיע מהשפלה למגדל העמק ללא פקקים, ברוגע ובבטיחות מלאה. כמו כן עבודות פיתוח כביש 6 צפונה לכיוון הגליל נמשכות בקצב מואץ ובסיומם יתקצר זמן הנסיעה מהמרכז למגדל העמק בצורה משמעותית.


ד"ר אפלבום: ,KLA-Tencor מחזיקה כיום בנתח השוק הגדול בעולם של תחום בקרת תהליכי הליטוגרפיה והיא מתמחה בפיתוח וייצור מכונות המבצעות בדיקות אופטיות בתעשיית הרכיבים/מוליכים-למחצה, המשולבים, בין היתר, בסמארטפונים, טאבלטים ובמחשבים", מסביר  ככל שעולה הדרישה לרכיבים ממוזערים לכדי ממדים ננו-מטריים, כך עולה הביקוש למכונות אלה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך גיוס נוסף, שבוצע לא מכבר, גייס המרכז לשורותיו גם מועמדים מתחומים ׳מפתיעים׳ ופחות ׳שגרתיים׳. יחד עם הגיוס לתחומי הפיזיקה, הנדסת חשמל, מתמטיקה, הנדסת מחשבים, מדעי המחשב, חקר ביצועים ומתמטיקה, המשרות כללו גם בעלי רקע אקדמי בתחומי האווירונאוטיקה וההנדסה הביו-רפואית. "גם נושאי הלימוד הנראים ׳רחוקים׳ מפעילות החברה, כוללים מיומנויות חשובות לתחומי העשייה", אומר ד"ר אפלבום, "מהנדסי אווירונאוטיקה ישמחו לדעת, שיש ביקוש רב לידע שלהם בביצוע סימולציות, ניתוח נתונים וניסויי מעבדה  ובוגרי תואר בהנדסה ביו-רפואית יופתעו אולי לגלות שהרקע שלהם בעיבוד תמונה, מדעי המחשב, אלקטרו-מגנטיקה באספקטים פיזיקליים, סימולציות ובשפת Matlab, בהחלט יכול להיות משמעותי לפעילות החברה".

"קיימת תחרות קשה בתחום, אבל אנחנו שומרים על מובילות בינלאומית"

• הראיון הוא הזדמנות מצויינת להבין מה בדיוק עושים ב-KLA-Tencor?

ד"ר אפלבום: ״KLA-Tencor מחזיקה כיום בנתח השוק הגדול בעולם של תחום בקרת תהליכי הליטוגרפיה והיא מתמחה בפיתוח וייצור מכונות המבצעות בדיקות אופטיות בתעשיית הרכיבים/מוליכים-למחצה, המשולבים, בין היתר, בסמארטפונים, טאבלטים ובמחשבים", מסביר  ככל שעולה הדרישה לרכיבים ממוזערים לכדי ממדים ננו-מטריים, כך עולה הביקוש למכונות אלה. אנחנו מייצרים עבור אפל, סמסונג, טושיבה, אינטל וחברות ענק נוספות, את המכונות לבדיקת התפקודים השונים של פרוסות הסיליקון, הצ'יפים והמעגלים האלקטרוניים, בכל שלבי הייצור של פרוסות הסיליקון. קיימת תחרות קשה בתחום הזה, אבל אנחנו שומרים על מובילות בינלאומית והחברות הגדולות בעולם מעדיפות לעבוד עם המוצרים שלנו והטכנולוגיות שפותחו פה במגדל העמק. הטכנולוגיה רצה מהר ואנחנו לא רק שרצים איתה אלא במקרים רבים מקדימים ורצים הרבה לפניה…".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


״חשוב לנו גם להיות חלק מהקהילה ולהעניק למגדל העמק בחזרה ע"י חיזוק והשקעה בילדים המגיעים מרקעים סוציו-אקונומיים קשים"
לדברי ד"ר אפלבום היות וכל תהליך הייצור של הפיתוחים של החברה נמצא בישראל, כולל קווי ייצור של פיתוחים אמריקאים, הפעילות של המפעל בישראל חשובה מאד לחברה, "הפעילות בישראל חשובה לנו ברמה הגלובאלית ואנו נמצאים בקשר קבוע עם לקוחות החברה אשר חלק

ד"ר עמי אפלבום
ד"ר עמי אפלבום

גדול מהרווחים הינו למעשה השקעה לפיתוח המוצרים הבא. הלקוחות שלנו אומרים, תהיו מוכנים עם המוצר ואנחנו מתכוננים״, אומר ד"ר אפלבום.
״אנחנו עובדים על הפלטפורמה שתאפשר את פיתוח הדברים ה׳מטורפים׳ שכולם יודעים שיבוא יום והם יגיעו אלינו, כמו סוגים שונים של מכשיר לביש, רכב אוטונומי מוחלט שיראה ויחשוב וינהג והכל על בטרייה, מל"טים שונים ועוד. אם אנחנו לא נתקדם, הטכנולוגיה תיעצר ולכן אנחנו עובדים ומשקיעים כרבע מיליון דולר כל שנה בשיתופי פעולה עם המוסדות האקדמיה הטובים בישראל.
אנו גם מעודדים גם פיתוח מצוינות טכנולוגית גם בקרב הדור הצעיר באמצעות חונכות של מהנדסים שלנו עם תלמידים, בין אם בשיעורי העשרה ובין אם באמצעות פעילות חווייתית ובניית רובוטים. חשוב לנו גם להיות חלק מהקהילה ולהעניק למגדל העמק בחזרה ע"י חיזוק והשקעה בילדים המגיעים מרקעים סוציו-אקונומיים קשים."

• KLA-Tencor- כרטיס ביקור

KLA-Tencor היא ספק גלובלי של פתרונות מתקדמים למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים המשמש כוח מניע בתעשיית המוצרים הדיגיטליים מזה כ-35 שנה. מטה החברה ממוקם בקליפורניה ובישראל מעסיקה החברה כ- 480 עובדים שמפתחים, מייצרים ונותנים שירות למערכות המטרולוגיות המתקדמות ביותר. השלוחה הישראלית של החברה הממוקמת במגדל העמק, חגגה בימים אלה 30 שנה להקמתה.