העתיד – מכללה לטכנולוגיה ומדע – עפולה

טלפון:
04-640-5580
כתובת:
שדרות מנחם בגין 70, עפולה(מול אולמי "אצולת העמק")
העתיד – מכללה לטכנולוגיה ומדע – עפולה

מכללת העתיד, הנה מכללה לטכנולוגיה ומדע, אשר הוקמה בבירת העמק – עפולה, בשנת 1998. המטרה העיקרית היא לתת הכשרה מקצועית מגוונת לבוגרי תיכון מעפולה והסביבה, זאת כדי להגביר את הביטחון הכלכלי של תושבי הסביבה. הדבר יוביל למודעות גדולה יותר של תושבי האזור לעידן הטכנולוגיה המודרנית המתפתחת.
מכללת העתידהנה פרי יוזמתם של אנשי מדע וחינוך מנוסים בשדה החינוך והמחקר בכלל ובשדה הוראת המדעים והטכנולוגיה בפרט.  הניסיון העשיר של הנהלת המכללה ומוריה נצבר מתוך עשייה רבה במוסדות להשכלה גבוהה ובמוסדות להכשרת מורים.
בשנים האחרונות אנחנו עוסקים במספר כוונים כגון:

  1. אבחון סוגי ההכשרה הדרושים לתושבים האזור,
  2. גוון דרכי ההכשרה
  3. מתן הכשרה אקדמית ומקצועית ,
  4. מתן הדרכה והכשרה פרטנית לבעלי צרכים מיוחדים
  5. קליטה וטיפוח פונים ממשפחות מיעוטי יכולת

צוות המכללה מקיים שיתוף פעולה חינוכיתרבותי וחברתי בין כל גווני האוכלוסייה הרב תרבותית באזור. שיתוף פעולה זה מקרין על  תושבי האזור יהודים – נוצרים – ומוסלמים, דתיים וחילוניים, עולים מרוסיה ועולים מאתיופיה, ויוצר מצב של דו-קיום בפועל בין התושבים.
כמו כן, מרצי מכללת העתידלאורך שנים, מקיימים הרצאות ייחודיות ומגוונות בקרב בוגרי התיכון, לרכישת מקצוע המבטיח להם פרנסה טובה, ולפעמים טובה מאוד. הגישה הלא שגרתית שנוקטים בה במכללת העתיד, מטפחת:

  1. אפשרות נבונה לבחור תחום ההכשרה,
  2. השתלבות בלמודים בקורסי הכשרה ייחודיים
  3. הצלחה בלימודים ורכישת מקצוע עתידי
  4. השתלבות בשוק העבודה,
  5. ביטחון כלכלי וחברתי, דבר הגורם, לחוסן כלכלי וחברתי שלתושבי הסביבה.

בהעדר ההכשרה וההכוונה של מורי והנהלת מכללת העתיד, חלק לא מבוטל מתלמידים אלו, היה מתדרדר לסמים, למשקאות חריפים ולהתנהגות שלילית, דבר היכול לגרום סבל רב, לא רק לתושבי עפולה והסביבה, אלא לראשיות שמירת החוק והסדר במדינה. הטיב לתאר זאת, אחד ממפקחי משרד החינוך, בעת ביקורו במכללה "אתם עושים עבודת קודש למען תושבי המדינה".
מאז הקמת המכללה, הצליחה מכללת העתיד להכשיר אלפי בוגרים בתחומים שונים ומגוונים, החל מהנדסאי חומרים ופלסטיק עד טכנאי סלולאריים. בוגרי מכללת העתיד השתלבו בעבודה והם שותפים לפיתוח תחומים רבים בתעשייה במדינה.