Amazing Troy: ריח של התחלה חדשה

לגברים ולנשים, בניחוח קאריבי רענן או בריזה ימית ועם ריח אלגנטי ומשכר של קפה ברזילאי, טבק קובני, דובדבנים, אספרסו, וניל, שוקולד וגם שמן קנאביס, אתם כבר תבחרו. מקסים וטרויה בן שבת מביאים לעפולה את הדבר הבא- 'אומנות הבישום': בשמי בוטיק ומותגי נישה יוקרתיים ובלעדיים, עם מודל מכירה חוויתי שלא הכרתם בחנות המעוצבת שלהם. קחו בחשבון שמעכשיו יריחו אתכם קצת יותר גם בבית, גם בעבודה ואפילו בחדר הכושר

סיפור על אהבה ובושם: טרויה בן שבת

מריחים משהו חדש באוויר של עפולה והעמקים? האמת שגם אנחנו, ולכן הסקרנות הובילה אותנו היישר למרכזה של בירת העמק, שם, בחנות המעוצבת להפליא, פגשנו את מקסים וטרויה בן שבת, בני הזוג שעומדים מאחורי המותג Amazing Troy, שמתמחה בבשמי יוקרה ובוטיק, מותגי נישה ואינדי ואם תתעקשו, תמצאו גם את הבשמים של המותגים המוכרים.
החיבור של טרויה ("אבי אמנון אהב את המיתולוגיה היוונית ולכן העניק לי את השם הזה"), לעולם הבשמים התחיל איפשהו בראשית המילניום הנוכחי – כמנהלת שיווק בחברה ששיווקה בשמים.
לדרכה העצמאית היא יצאה לפני כ-18 שנים עם מודל ייחודי: בוטיק בשמים נייד 'על גלגלים' שהיה הראשון והיחיד מסוגו ועבד מול לקוחות גדולים וארגונים. ארבע שנים מאוחר יותר חבר אליה לעסק בעלה מקסים.

• "אנחנו מבינים בשמים ואוהבים אנשים"

"אני אוהבת אנשים ואהבתי את האינטראקציות שנוצרו, מעבר למקור הפרנסה וההיבטים הכלכליים", אומרת טרויה, "אנשים מניעים אותי ואני כל הזמן חושבת איך לעשות להם טוב. אחרי שנים כשכירה, היה לי הכי טבעי להמשיך בתחום, והחלטתי להקים מיזם עסקי ייחודי. למדתי גם מנהל עסקים והשתתפתי בסדנה להעצמה אישית שחידדה לי את הידיעה שאין ממה לפחד, מקסימום חוזרים לנקודת המוצא. זה השפיע עליי עמוקות ויצאתי לדרך עצמאית שהובילה אותי למחוזות מרתקים וכמובן ליצירת המותג הבסיסי שלנו".
הדוכן זכה להצלחה רבה ולשבחים מרשימים, בין היתר על ידי שרה מקרטני, אוטוריטת בישום בינ"ל, שמותגי הבישום שלה נמכרים רק בבוטיק Amazing Troy. גם בעת הנוכחית ימשיכו טרויה ומקסים להפעיל את הדוכן – למשך יום בשבוע.


"אני חושב שלבושם מרכיב חשוב בזהות שלנו, בנשמה שלנו, הרבה מעבר מצורך גופני אסתטי..השקענו בחנות הזו את כל מה שיש לנו, ולא רק כלכלית.. זה מודל שאימצנו מאירופה, תרבות שבה לבשמים יש מקום של כבוד"


הריחות, הבשמים והאסתטיקה תופסים מקום מרכזי בחייהם של בני הזוג בן שבת. "אנחנו אנשים מאוד רוחניים", אומרת טרויה, "מנקודת הראות שלנו, בושם זה רוחני, עם עשרה סימני קריאה. אדם יכול להיות מדוכדך ובעת שיריח בושם הוא יגיב מיד ובמרבית המקרים זה ממש ירים אותו. זה מתחבר באופן טבעי גם לאג'נדות שלנו כאוהבי בריות. אנחנו מבינים בשמים ואוהבים אנשים- הלכה למעשה", ומקסים מחזק את דבריה: "ריח זה רוח, זה עושה טוב בנשמה. לא סתם נכתב בגמרא: 'אין הנשמה נהנית אלא בריח', ואני מאמין בזה וחושב שלבושם מרכיב חשוב בזהות שלנו, בנשמה שלנו, הרבה מעבר מצורך גופני אסתטי".

"ריח זה רוח, זה עושה טוב על הנשמה". מקסים בן טרויה
"ריח זה רוח, זה עושה טוב על הנשמה". מקסים בן שבת

אחרי שנים רבות שעבדו בהצלחה במתכונת גמישה עם הדוכן הנייד, גמלה בליבם של השניים החלטה לפתוח את החנות החדשה. "זה היה תהליך שהתגבש בחודשים האחרונים והיו לכך שתי סיבות מרכזיות", אומר מקסים, "ענף הבשמים המוכרים נשחק משמעותית מבחינת רווחיות והאלמנט השני, אנשים ונשים מחפשים ייחודיות, בדיוק כמו בביגוד, בנופש ובעיצוב. תמו הימים שבוחרים בושם בגלל שכולם שהוא משווק בהגזמה ברשתות או שאוהבים את הסגנון העיצובי של הבקבוק".

• "אנשים מיד מבינים שיש פה משהו אחר"

תרשו לנו לעשות לכם ספויילר קטן, בטרם אתם קופצים לראות על מה כולם מדברים. ספק מאוד אם נתקלתם בחייכם בחוויית קנייה או אפילו התרשמות- דוגמת זו שבחנות החדשה שפתחו טרויה – שאחראית על השיווק והמכירות – ומקסים שמתמקד בייבוא ובמכירות. מעבר לעיצוב המדוקדק והמוקפד, ליוקרה שניבטת מכל עבר, הוצב במרכז החנות בר אלגנטי עם שיק ובו מוזמנים הלקוחות להתיישב לשיחה נעימה עם הבעלים, ולא רק להתכנס לסשן של הרחת בשמים. על הבר הוצב פסלון חביב ועליו הוצב 'טסטר' בישום עם המבצע היומי. המהלך הזה גובש על ידי האסטרטגיה השיווקית – אותה מובילים השניים. על הדרך תוזמנו לכוס יין איכותית, או כוס אספרסו, אכן קלאס, אבל עם מאמץ. ככה זה כנראה שאוהבים אנשים ובאמת מתכוונים לזה. "השקענו בחנות הזו את כל מה שיש לנו, ולא רק כלכלית. טביעת האצבע שלנו ניכרת בכל אלמנט עיצובי בחנות. זה מודל שאימצנו מאירופה, תרבות שבה לבשמים יש מקום של כבוד", אומרת טרויה ומקסים ומוסיף, "יש פה קבלת פנים וכל לקוח מקבל יחס אישי והתאמה לצרכים שלו. אנשים מיד מבינים שיש פה משהו אחר, לא רק את האלמנט המכירתי. אני באופן אישי אוהב סיפורים, גם לספר אותם והמגע הזה עם אנשים הוא חלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של העסק. בסופו של יום הרצון שלנו הוא שהלקוחות ייהנו מכל התהליך, כמובן מהבשמים הייחודים וגם שימשיכו להיכנס אלינו גם בעתיד, עם שמחה בלב מהרחת הבושם ומהמפגש עימנו. חשוב לנו להדגיש שלמרות היוקרתיות, והאקסקלוסיביות החנות פתוחה ונגישה לכולם מבחינת המחירים, לכל עמך ישראל".

• "אי אפשר שכולם יריחו אותו הדבר"

כל מותגי הבשמים היוקרתיים והנישתיים בחנות ובשמי האינדי של בני הזוג בן שבת, נמכרים בבלעדיות, וניתן לרכוש אותם פיזית בחנות החדשה וגם בגרסת און ליין.
"יש לנו המון ניסיון במכירת בשמים ואין לנו רצון שהלקוחות יזליפו על עצמם כמה סוגי בשמים ואז יתחילו להרגיש מבולבלים. במקום זה יש לנו המון כוסיות ריח שהרחה שלהן יכולה לדייק עבור הלקוחה או הלקוח. ברגע שמתחברים לריח כזה או אחר בכוסית, אפשר להתקדם להרחה על הגוף ולהבין מה מתאים יותר ומה פחות", מסביר מקסים.
אז מה תוכלו למצוא בחנות? 13 מותגים יוקרתיים ובהם: בשמים של שרה מקרטני, לורד, אנג'לו קארולי, ז'ק זולטי, בריירה 6 ממילאנו והמעבדה של סלי ג'ונס לאב. מקסים מסביר כי הם היבואנים הבלעדיים של המותגים הללו ולא ניתן למצוא אותם בחנויות אחרות. "המטרה שלנו היא לחשוף את הבשמים הללו עבור חובבי הבשמים ובכלל עבור כלל קהלי היעד, כל מה שאוהב ריח טוב ולהריח טוב, וביננו, מי לא. אלו מותגים ייחודים ואיכותיים, כאלו שהם לא הכירו מימיהם ולא התנסו בהם". טרויה מוסיפה: "אי אפשר שכולם יריחו אותו הדבר וזה מה שקורה היום. גם לנו יש פה בחנות את הבשמים שכולם מכירים, בשמי המעצבים הידועים, אבל הרצון פה הוא לתת ערך מוסף, יוקרתי, נישתי".

• "העיסוק שלנו הוא עם נופך אחר וארומה מרגשת"

את התשוקה והאהבה של השניים לעולם הבישום קשה לפספס וזה ניכר בכל מילה ומשפט שהם מוציאים מפיהם. "זה קורה בעיקר בשל העיסוק הנישתי שלנו", מדייק מקסים, "בבשמי המעצבים המוכרים ההתרגשות פחותה משמעותית, זה עוד ענף, עוד מקור פרנסה שגרתי ושוחק, אבל העיסוק שלנו הוא עם נופך אחר וארומה מרגשת הרבה יותר. זה גם הכיוון שכל העולם פונה אליו".
מעבר לאהבה הם מוצאים חשיבות רבה לידע והתמקצעות ברזי הפרגרנטיקה, למעשה, ה'ויקיפדיה' המקוונת והמקצועית של הריחות. התוכנית העסקית של החנות תכלול בעתיד גם עריכת סדנאות ייחודיות עם בשמנים ובשמניות ויהיו השקות של בשמים ממותגים מכל רחבי תבל.
ומה לגבי המחירים? אין צורך להיבהל, אומרים מקסים וטרויה בחיוך. "אנחנו מוכרים בשמים במנעד רחב של מחירים, החל מ-350 שקלים לבושם איכותי ועד ל-1200 שקלים, הבושם הכי יוקרתי שנמכר אצלנו. נמכרים במקביל גם בשמים פשוטים יותר במחירים של החל מ- 100 שקלים ומעלה".

בושם מבית מותג היוקרה PAOLO GIGLY
בושם מבית מותג היוקרה PAOLO GIGLY

• מבולבלים?: כך תבחרו את הבושם המושלם

  1. שתפו איזה סגנון מועדף עליכם?
  2. אל תתפזרו ליותר מדי כיוונים.
  3. יש בשמים שיותר מתאימים לקיץ ולעבודה במשרד ויש כאלה שיתאימו אפילו לחדר הכושר.
  4. קחו בחשבון שריחו של הבושם מתפתח על הגוף רק אחרי 10 דקות עד רבע שעה.

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|