עו"ד מהאזור שימש כמתאם ארגוני בין אסירי חמאס

הנאשם, עורך דין מהצפון, נפגש במשך כשנתיים עם אסירי חמאס שונים, מבכירי הנהגת החמאס, בבתי הכלא שיטה, מגידו, גלבוע ועוד. השופט אברהם אליקיים: "הנאשם ידע היטב כי במידע אותו הוא העביר ממנהיגי החמאס הכלואים אל מחוץ לכלא יש פוטנציאל של "פצצה מתקתקת". המחשה: צילום ע"י

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר שבע וחצי שנות מאסר בפועל על עו"ד מהצפון, שהורשע לאחר שמיעת ראיות בביצוע עבירות של מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור למטרות טרור, איסור פעולה ברכוש טרור, איסור הלבנת הון ועבירות של מרמה בסכום כולל של 1,411,600 שקלים.
כתב האישום כלל שני אישומים, הראשון בנושא ביצוע עבירות ביטחוניות והשני בנושא ביצוע עבירות מס. הנאשם שייצג בין השאר עצירים ואסירים ביטחוניים, עבד בשיתוף פעולה עם עורך דין משכם.

• רשם מפי האסירים פרטים שאינם קשורים לייעוץ משפטי

השופט אברהם אליקיים ציין כי הנאשם היה חוליה בשרשרת של העברת מידע בין אסירי החמאס בכלא לבין הנהגת החמאס ובינם לבין אסירי חמאס אחרים. בגזר הדין נכתב כי הנאשם נטל חלק ביצירת תיאום ארגוני בין אסירי חמאס, בינם לבין עצמם, בינם לבין הנהגת החמאס בבתי הכלא השונים ואף סייע לשימור הקשר בין הנהגת החמאס בכלא לבין ההנהגה בחוץ.


"הנאשם פעל במודע כדי לחזק את מנהיגי החמאס בכלא ואת ארגון החמאס בכללותו בדרך של יצירת קשר והעברת דיווחים ביניהם. קיומו של ארגון מחבלים תלוי גם בקיום מחבלים וכפי שהוכח גם בתי הכלא מהווים כר נרחב לעידוד וצמיחת אוהדי הרעיון של השמדת מדינת ישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התיאום הזה ושימור הקשר הזה נעשו במודעות מלאה ומרצון ובמעשיו חיזק לא רק את מפקדות החמאס בכלא אלא מימש אינטרס מובהק של ארגון החמאס, מתן חיזוקים למחבלי שנתפסו ובכך נתן הנאשם שירות לארגון טרור, ארגון החמאס. מיום 3.5.2012 ועד ליום 24.2.2014 מועד מעצרו של הנאשם נפגש הנאשם 18 פעמים עם אסירי חמאס שונים, מבכירי הנהגת החמאס, בבתי הכלא שיטה, מגידו, גלבוע, קציעות ועופר. בכל 18 המקרים רשם הנאשם מפי האסירים פרטים שאינם קשורים לייעוץ משפטי.

• "הנאשם פעל במודע כדי לחזק את מנהיגי החמאס בכלא"

עוד כתב השופט כי הנאשם יצר מגע אסור עם חמישה סוכני חוץ, ערורי בטורקיה, רג'ב ופידי בעזה, אל סייד וברגותי בכלא בישראל וכל זאת מתוך כוונה לתת שירות לחמאס ולפגוע בביטחון המדינה. "להבנת חלקם בהירארכיה של ארגון החמאס אבהיר כי הוכח שערורי הינו פעיל חמאס בכיר", כתב השופט אברהם אליקיים, "מהנהגת חמאס בחו"ל, היה ממייסדי החמאס ביהודה ושומרון.
היה ראש הזרוע הצבאית של החמאס בחברון, ונכלא בישראל בגין פעולות טרור שביצע. בשנת 2010 גורש מישראל ומאז שימש מפקדה הבכיר של החמאס בחו"ל ובין היתר היה אחראי על תיק האסירים של אנשי החמאס הכלואים בישראל". השופט הוסיף כי במקרה זה נפגעו בצורה חמורה הערכים של שמירה על שלום הציבור, בטחון המדינה והמאבק בארגוני טרור מצד אחד ושמירה על ערכי מקצוע עריכת הדין והאמון שבין עורכי הדין לרשויות המדינה לרבות שרות בתי הסוהר מצד שני.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הנאשם פעל במודע כדי לחזק את מנהיגי החמאס בכלא ואת ארגון החמאס בכללותו בדרך של יצירת קשר והעברת דיווחים ביניהם. קיומו של ארגון מחבלים תלוי גם בקיום מחבלים וכפי שהוכח גם בתי הכלא מהווים כר נרחב לעידוד וצמיחת אוהדי הרעיון של השמדת מדינת ישראל. "הנאשם ידע היטב כי במידע אותו הוא העביר ממנהיגי החמאס הכלואים אל מחוץ לכלא יש פוטנציאל של "פצצה מתקתקת". בכל אחד מ-18 הדיווחים אותם ניתחתי בהכרעת הדין הייתה פגיעה בביטחון המדינה או היה בו פוטנציאל משמעותי לפגיעה שכזו…. בראש ובראשונה בלטה העובדה כי הנאשם בחר לשרת את החמאס עבור בצע כסף…עבירות נגד בטחון המדינה ובכלל זה באמצעות עורך דין שעושה שימוש לרעה במקצועו מחייבת לתת ביטוי להרתעת הרבים כחלק מהעונש ולתת לאותה הרתעה עדיפות על נסיבות אישיות", כתב השופט.