5 שנות מאסר נגזרו על על נאשם מהעמק בגין הונאת אשראי

הנאשם, תושב האזור הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדותיו של כתב אישום, שבמסגרתו יוחסו לו שלושה עשר אישומים

5 שנות מאסר בפועל נגזרו בבית משפט השלום בנצרת על נאשם מהאזור בגין עבירות מרמה והונאה בכרטיסי אשראי, גניבה ועוד.
הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדותיו של כתב אישום המשתרע על פני קרוב ל-30 עמודים, שבמסגרתו יוחסו לו שלושה עשר אישומים שעניינם עבירות הונאה ומרמה שבוצעו על ידו החל מחודש דצמבר 2012 ועד ליום מעצרו באפריל 2015.
הנאשם הודה כי כתוצאת מעשיו גרף לכיסו סכום כולל של למעלה מחצי מיליון שקלים, והכל תוך שימוש בכרטיסי אשראי שאינם שלו, זיוף צ'קים והצגת מצגי שווא בדבר זהותו, כישוריו ועיסוקיו.

• היה מזמין חדר כעובד החברה

באחד האישומים, השיג הנאשם פרטי כרטיסי חיוב של אנשים שונים בדרכים שאינן ידועות למאשימה. בהמשך נהג ליצור קשר עם מלונות ובתי אירוח בטלפון או במייל, להציג עצמו כעובד חברות היי-טק שונות (גוגל, אינטל, אפל ועוד) ולהזדהות בשמות שונים. הנ"ל היה מזמין חדר כעובד החברה ומוסר את פרטי כרטיס החיוב, לעיתים לביטחון בלבד ולעיתים לחיוב בתום האירוח, באופן שימנע ממנו את הצורך להציג את הכרטיס בפועל.
אם היה הכרטיס חסום או משסורבה העסקה, היה מוסר פרטיו של כרטיס חיוב אחר. בסמוך לאחר ההזמנה היה מגיע למקום האירוח, מתארח בו ונהנה משירותים נוספים.


באישום נוסף הציג עצמו הנאשם בפני אנשים שונים – אותם פגש בבתי מלון, בתי חולים, בתי עסק ואצל משפחות אצלן עבד בסיעוד – כמי שמבין ועוסק בתחום תיקון והתקנה של מחשבים, טאבלטים ופלאפונים. בדרך זו שכנע אותם למסור לידיו מכשירים שדרשו תיקון/שדרוג/התקנת תוכנות וכו'. 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לעיתים הגיע למקומות אירוח ללא הזמנה מראש, תוך הצגת מצג שווא כי ישלם על האירוח ועל השירותים הנלווים. או אז היה נוהג לעזוב את המקום ללא תשלום, כאשר לעיתים היה החיוב המאוחר נכשל ולעיתים מצליח – ואם הצליח הרי שהוכחש בהמשך על ידי בעליו החוקיים של הכרטיס, ומקומות האירוח צריכים היו לספוג את העדר התשלום.
באישום נוסף הציג עצמו הנאשם בפני אנשים שונים – אותם פגש בבתי מלון, בתי חולים, בתי עסק ואצל משפחות אצלן עבד בסיעוד – כמי שמבין ועוסק בתחום תיקון והתקנה של מחשבים, טאבלטים ופלאפונים. בדרך זו שכנע אותם למסור לידיו מכשירים שדרשו תיקון/שדרוג/התקנת תוכנות וכו'. לעיתים אף קיבל סכומי כסף בנוסף, כאשר טען כי עליו להיעזר בשירותיו של צד ג' לצורך השלמת התיקון או ההתקנה. במקרים אחרים הציג עצמו כמי שהמכשירים שלו עצמו מקולקלים והוא זקוק להשאלה, ובמקרים נוספים הציג עצמו כמי שמעוניין לשכור מכשירים כנ"ל.  בכל המקרים לא השיב הנאשם את המכשירים לבעליהם, ובמספר מקרים השיב מכשיר אחר מזה שניתן לו מלכתחילה.