חקלאות און ליין: ממגדל העמק "תצמח" הבשורה

חדשנות פורצת דרך של חברת Croptimal ממגדל העמק. אנליזה של יסודות ההזנה תינתן לחקלאים בתוך מספר דקות במקום כעשרה ימים. המערכת מאפשרת יצירת פרוטוקול הזנה מנותח ומותאם לגידולים השונים, במטרה להגדיל יבולים ולשפר רווחיות. צילום: יח"צ

פיתוח חדשני ופורץ דרך של חברת Croptimal ממגדל העמק, מספק פתרון טכנולוגי ייחודי המצמצם את זמן ההמתנה לתוצאות האנליזה של הגידולים החקלאיים מעשרה ימים ל-10 דקות בלבד.
לאחר עשרות שנים של מתן שירותי אנליזות, ביצעו לאחרונה בחברה מחקר מעמיק והצליחו לייצר תשתית המאפשרת שינוי מהותי בהליך הבדיקה המטיב עם המגדלים ומספק תוצאה מדויקת ומידית, המאפשרת פעולה מתקנת ו\או מונעת בזמן אמת, לטובת הגדלת היבול ושיפור הרווחיות. חברת Croptimal הוסיפה לשירותיה גם פעילות של מעבדה ניידת, בנוסף למעבדה הנייחת הקיימת לטובת החקלאים, אגרונומים וחוקרים. השרות מבוצע על ידי שילוב טכנולוגיות ספקטרוסקופיות ואלקטרו כימיה, המאפשרות קבלת טווח אנליזה רחב של יסודות ההזנה.
השרות נשען על מערכת מידע גיאוגרפית, מושתת על מאגר נתונים מבוססי ענן ופרוטוקולי תקשורת לניהול מאגר נתונים רחב.

• "מהיום הסיטואציה אחרת"

המערכת מאפשרת יצירת פרוטוקול הזנה מנותח ומותאם לגידולים השונים, במטרה להגדיל יבולים ולשפר רווחיות. האנליזות מבוקרות על ידי הצוות האגרונומי של החברה שבסופו של התהליך נותן את המלצותיו לטובת יישום בפועל של פעולה מתקנת ו\או מונעת. "אם עד היום החקלאים השתמשו בשירותי מעבדות קונבנציונליות, אספו, שלחו דגימות, המתינו כ-10 ימים לתוצאות, מהיום הסיטואציה אחרת, אנחנו מגיעים לשטח, דוגמים קרקע, מים ורקמה צמחית, מכינים את הדגימה ומספקים תוצאות מדויקות באופן מידי", ציין עופר בן מזיא, מנהל שיווק ומכירות Croptimal.


הפיתוח החדשני, כמו חידושים רבים נוספים וגידולים חקלאיים חדשים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התוצאות אותן מקבלים החקלאים כוללים ריכוז כמותי ואיכותי של יסודות ההזנה (N, P, K ויסודות המיקרו). כמו כן, פרוטוקול דישון מותאם לגידולים השונים. ניתוח הנתונים מבוסס אלגוריתמים ויוצר מאגר מידע שלם.
במהלך 2017, החלה החברה במקביל לתהליך הפיתוח, לבחון את המערכת בפעילות מסחרית עם מגדלים. מעבדת שרות במושב קדש ברנע נפתחה לפני מספר שבועות ותעבור לפעילות מסחרית מלאה בימים הקרובים לטובת חקלאי רמת הנגב והמו"פ המקומי.
הפיתוח החדשני, כמו חידושים רבים נוספים וגידולים חקלאיים חדשים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה, בט"ו בשבט- חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018.
במהלך התערוכה יציגו כ-250 חברות מובילות את החידושים בתחום, בתערוכה המשתרעת על שטח של 15 דונם. בתערוכה חוקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית פותחים את שערי החממות ומאפשרים ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימים בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד. הכניסה חינם.