"שגרה" בכביש 66: תאונה עצמית סמוך למשמר העמק

אמש הפגינו תושבי המועצה תחת גשם שוטף בבירה ירושלים במטרה לקדם שינוי בהסדרי התחבורה ״בציר האדום״

תאונה נוספת בכביש 66. נהג רכב שנסע על הציר בסמוך לקיבוץ משמר העמק התהפך עם רכבו בתאונה עצמית. בעקבות התאונה הרכב עלה באש.
צוות כיבוי שהגיע לזירת התאונה פעל לכיבוי הרכב. הנהג נפצע באורח קל ופונה למרכז הרפואי העמק בעפולה.
כזכור, אמש, מאות מתושבי המועצה האזורית מגידו הפגינו תחת גשם שוטף מול משרד התחבורה בבירה ירושלים בדרישה לכלול את כביש 66 בתוכנית החומש של משרד התחבורה. ההפגנה, בארגון המועצה האזורית מגידו, עמותת אור ירוק, תנועות הנוער ומועצת התלמידים באזור מגידו, הינה המשך למאבק ציבורי מתמשך לאור הקטל שגובה כביש הדמים 66.
המפגינים שזכו לתמיכה של חבר הכנסת עומר בר לב, דרשו משר התחבורה, ישראל כץ, לכלול את שדרוג הכביש בתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה. "נמשיך להאבק בכל מזג אויר עד שכביש הדמים המסוכן ייכנס לתוכנית החומש של משרד התחבורה. אני מצדיע למפגינים על האומץ והנחישות", אמר ראש המועצה איציק חולבסקי בהפגנה

הפגנה אמש מול משרד התחבורה בירושלים. צילום יח"צ מוא"ז מגידו
הפגנה אמש מול משרד התחבורה בירושלים להכליל את כביש הדמים בתכנית החומש. צילום יח"צ מוא"ז מגידו

.

במקביל, 5 חברי כנסת פנו אל יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בדרישה לחקור את התנהלות משרד התחבורה בנוגע לכביש הדמים והסיבה לאי הכללתו בתוכניות החומש הקודמות. בהודעה של המועצה נכתב: "הכביש נחשב אחד המסוכנים בישראל וגבה בעשור האחרון מעל 40 הרוגים ומעל אלף פצועים בדרגות שונות.

• כמעט בכל ישוב יש משפחות שכולות, או בן משפחה שנפצע מתאונה בכביש

כמעט בכל יישובי המועצה האזורית מגידו ישנם משפחות שכולות או משפחות בהם אחד מבני המשפחה נפצע מתאונה בכביש 66. בשנים האחרונות, עם התגברות התאונות הקטלניות בכביש, יזם משרד התחבורה שורה של שיפורי בטיחות בכביש לרבות מעקה הפרדה בחלקו, עבודות אלו הביאו להחרפת המצב כאשר שדה הראייה של הנכנסים והיוצאים מהכביש נפגע קשות. עבודות אלו הובילו לתאונות רבות בחודשים האחרונים. אך לפני מספר שבועות התקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון מיוחד בו הודיע מנכ"ל נתיבי ישראל כי ידרוש אף הוא את הכנסת הכביש לתוכנית החומש. לדבריו הצטרפו כל חברי הוועדה ויו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הגדיר את הנסיעה בכביש "פחד אלוהים". קיימת תמימות דעים בקרב אנשי מקצוע, נבחרי ציבור וכל ראשי הרשויות הגובלות בכביש כי הכביש חייב לעבור שדרוג לשני נתיבים בדחיפות", לשון ההודעה.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|