15 שנות מאסר לבן 63 בגין אישומים של עבירות מין חמורות בנערות

הנאשם רקם קשרי ידידות עם נערות בגילאי 14 – 17 וניצל זאת לביצוע עבירות מין. צילום: סהר בלכר (המחשה)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר 15 שנות מאסר על גבר כבן 63, תושב האזור, בגין שישה אישומים של עבירות מין חמורות בשתי קבוצות של נערות.
בין הנאשם, לבין שתי קבוצות של נערות בגילאי 14-17 נרקמו קשרי ידידות, במסגרתם בילה הנאשם עם הנערות, הסיען לבית הספר ולחברים, הזמין עבורם אוכל במסעדות ואף אירח אותן בביתו. בהכרעת הדין קבעו השופטים כי הוא ניצל את קשריו אלו עם הנערות וביצע במספר מתלוננות עבירות מין הכוללות אינוס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ותקיפה.
כתב האישום אשר הוגש כנגד הנאשם ייחס לו שישה אישומים של ביצוע עבירות מין ב-3 מתלוננות שונות. לאחר שמיעת הראיות קבעו השופטים כי הנאשם ביצע עבירות בכל ששת המתלוננות, אולם הם החליטו לזכות אותו ממספר עבירות שיוחסו לו.


"מעשי הנאשם הותירו בכולן צלקות שילוו אותן כל חייהן. חובתנו כבית המשפט להגן על המתלוננות, לשמור על כבודן,, להחזיר למתלוננות את הביטחון והאמון בסובבים אותן"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בסופו של גזר הדין כתבו השופטים: "לא נוכל לסיים מבלי להביע שאט נפש ממעשיו הנלוזים והנפשעים של הנאשם. הנאשם ניצל את תמימותן של הנערות, בגד באמון שנתנו בו ובמקום לשמש להן משענת תומכת, במקום לעודד ולסייע להן, ביצע בהן את זממו לשם סיפוק יצריו. במהלך הדיונים פגשנו את המתלוננות, שמענו את סיפוריהן; חלקן התקשו לספר את שאירע, חלקן התביישו לפרט את שעשה בהן הנאשם, חלקן בכו על דוכן העדים וחלקן אזרו אומץ ופירטו את כל שאירע להן.
מעשי הנאשם הותירו בכולן צלקות שילוו אותן כל חייהן.
חובתנו כבית המשפט להגן על המתלוננות, לשמור על כבודן, להחזיר למתלוננות את הביטחון והאמון בסובבים אותן, לשלוח מסר לקרבנות עבירות המין לבל יירתעו מלהתלונן ולהטיל על הנאשם עונש שיבטא את החומרה במעשיו ויבהיר לו ולציבור כי מי שפוגע כך בקרבנות תמימים צפוי להיענש על פי חומרת הדין".
כאמור השופטים גזרו על הנאשם עונש חמור של 15 שנות מאסר וכן פיצוי של 75,000 שקלים לאחת המתלוננות, 20,000 למתלוננת נוספת ו-10,000 שקלים ליתר המתלוננות.